El top 10 dels editors de Fórmula 1 en Català

El top 10 dels editors de Fórmula 1 en Català


10. Yuki Tsunoda (J, AlphaTauri-RBPT Honda, nova entrada)
El japonès, de forma silenciosa, s’ha erigit en el líder d’AlphaTauri. Ha superat en qualificació als tres companys que ha tingut, ha retallat els errors i ha sigut la base perquè l’equip es quedés a pocs punts de superar Williams pel setè lloc. L’any va començar amb un cotxe complicat, però les millores van ajudar-lo a puntuar més sovint. Continuïtat merescuda.

Red Bull Media

9. George Russell (GB, Mercedes, baixa 7 llocs)
Russell va tenir 4 abandonaments contra l’únic abandonament i la desqualificació de Hamilton, però sols no justifiquen la distància en punts a la classificació. Malgrat empatar en qualificació amb el seu company, no ha semblat tenir sempre la velocitat de Hamilton en cursa, i també va tenir un error gros al llençar el podi de Singapur a l’última volta. Quin Russell tindrem al 2024?

Mercedes AMG F1

8. Oscar Piastri (AU, McLaren-Mercedes, nova entrada)
Bon debut del pilot australià a la Fórmula 1. Primer patint i després destacant, dos podis i una victòria esprint son un bon botí. De cara a la temporada que ve haurà de mirar de millorar el seu ritme de cursa, que sovint baixa respecte al del seu company i provoca que acabi per darrere quan potser havia sortit davant d’ell.

McLaren Racing

7. Carlos Sainz (E, Ferrari, baixa 3 llocs)
Potser el setè lloc és una mica baix per a l’home que ha set l’únic guanyador de cursa que no portava un Red Bull al 2023. Sainz ha tingut curses excel·lents com a Singapur, però també més aviat ha estat regularment per darrere de Leclerc en velocitat. Quedar per darrere, per poc però per darrere del seu company en punts quan fa l’efecte que Leclerc ha tingut més infortuni no acaba de ser del tot bo.

Scuderia Ferrari

6. Alexander Albon (TH, Williams-Mercedes, nova entrada)
Albon ha set la raó de que Williams hagi acabat setè als constructors, ja que els ha aportat tots els punts menys un. El pilot anglotailandès ha dominat completament al seu company debutant i ha maximitzat els resultats quan el cotxe ho permetia. Si l’equip creix, Albon pot crèixer amb ell en un ambient de menys pressió que el de Red Bull.

Williams Racing

5. Charles Leclerc (MC, Ferrari, baixa 2 llocs)
Cinc poles i zero victòries són una metàfora de la carrera de Leclerc a la Fórmula 1. La velocitat hi és i continua dominant a Sainz en qualificació, però després a les curses normalment la falta de sort, de fiabilitat o els errors no forçats el deixen més enrere del que tocaria. Tot i això, el monegasc va quedar empatat amb Alonso pel quart lloc i no tant lluny del tercer lloc, i amb sensació positiva a final de temporada.

Scuderia Ferrari

4. Lewis Hamilton (GB, Mercedes, puja 2 llocs)
Hamilton ha recuperat la iniciativa al “seu” equip. Més enllà d’alguns tocs no forçats, l’heptacampió britànic ha estat regular i consistent, i ha estat precisament aquesta regularitat que l’ha permés acabar tercer malgrat sumar menys podis que Alonso o Norris. Potser li ha faltat alguna actuació estel·lar; ja fa dues temporades que no suma cap victòria, però no sembla camí de retirar-se encara.

Mercedes AMG F1

3. Lando Norris (GB, McLaren-Mercedes, puja 4 llocs)
Norris va ser potser el pilot més destacat de la segona part de la temporada. Després d’un inici abismal on l’equip no aconseguia fer funcionar el cotxe, les evolucions van transformar les fortunes de McLaren i Norris va passar a ser el principal rival de Max Verstappen, sumant sis segons llocs i un tercer per acabar només a 1 punt del quart lloc del campionat. Tot i que Piastri se li acosta en qualificació, en cursa és encara força superior, i possiblement objectiu de més d’un equip.

McLaren Racing

2. Fernando Alonso (E, Aston Martin-Mercedes, puja 3 llocs)
El pilot asturià ha viscut la seva segona (o tercera, o quarta) joventut a Aston Martin. 8 podis son un bagatge notable i Alonso va ser el pilot que més a prop estava dels Red Bull a la primera part de la temporada. Tot i no poder mantenir el tercer lloc del campionat, una revifada al final de l’any va fer que garantís la quarta posició davant els atacs de Ferrari i McLaren, amb cotxes millors que l’AMR23 a final d’any.

Aston Martin F1 Team

1. Max Verstappen (NL, Red Bull-Honda RBPT, igual)
Per segon any consecutiu, tots hem votat a Verstappen com el millor de la temporada. I es que si el 2022 va ser un any convincent, el 2023 ha estat la temporada on el pilot neerlandès s’ha posat a l’alçada dels grans de l’esport, marcant nous rècords. Tot victòries excepte dos segons llocs i un cinquè, és difícil trobar algun però a l’any de Verstappen, que ha deixat el seu company d’equip a 290 punts de distància.

Red Bull Media

Aquí podeu veure els resultats de la nostra votació:

Com sempre, podeu criticar-nos, discutir els que hem deixat fora, etc. Comenteu-nos les vostres opinions als comentaris o al Facebook!