La Pregunta: GP de Singapur

GP de Singapur

Que en penseu de la variació feta al traçat ?

Jordi Domènech:

Aquest any el traçat de Marina Bay compta amb una novetat. La zona de la corba 14 a la 19 canvia, i desapareixen les 4 corbes en mig, passant-se per la recta de darrere (avinguda Raffles) de la grada per on passaven els cotxes per sota i que servia de grada per al camp de futbol flotant a la badia. Desapareix així la corba 16, que és on Nelson Piquet Jr va col·lisionar espressament a la cursa del 2008 per afavorir la victòria de Renault amb el seu company Fernando Alonso.
En el seu lloc s’hi crearà una especie de plaça anomenada NS Square, amb museus, una plaça rodona i equipaments diversos que canviaran aquesta part de la ciutat definitivament. Les obres estan previstes que s’acabin el 2027, però per les imatges que es poden trobar a Internet, fa pinta de que el traçat serà tal com es correrà aquest any mirant cara al futur.
Pel que fa a la cursa, hi haurà una nova recta més llarga que potser podrà ser punt d’avançament. Els equips calculen que els temps baixaran en gairebé 10 segons, i que a més els frens i pneumàtics patiran menys per fer menys frenades i corbes cada volta. Veurem si la nova configuració del traçat ens depara un millor espectacle al traçat.

.


Just Serrainat:

El primer que hem de tenir en compte, és que aquesta modificació només hauria de ser per aquest any, ja que l’organització assenyala que la variació del traçat, és fruit d’unes obres.

La substitució de quatre corbes lentes per una recta de quatre-cents metres, pot influir bastant amb el desenvolupament de la cursa, pel fet que a més de reduir el temps per volta (es parla d’uns catorze segons per volta), també influirà en el desgast de pneumàtics i frens segons els equips.

Com ha d’influir aquest canvi a la cursa, crec que ho veurem a les sessions de pràctiques on
els equips hauran d’adaptar la configuració del cotxe a aquesta modificació del circuit.

En definitiva, crec que fins que els equips no hagin pogut avaluar com afecta aquest canvi a
la configuració, no sabrem quines escuderies es poden veure beneficiades o penalitzades

.


Joan Enric: La variació sembla força interessant ja que ha generat una forta frenada i un probable punt d’avançament, i en aquesta F1 que va molt escassa d’avançaments, un indret aixì sempre va bé. Ara veurem diumemge vinent si això s’esdevè realitat.


Núria Casas-Salat: Pel què sembla per unes obres a Singapur, el circuit d’aquest any es mengen 4 corbes i pel què veig en el plànol crec que el farà relativament més ràpid. És un circuit bastant tècnic, portser la falta d’aquestes corbes li dóna un punt més d’emoció i podrem veure més avançaments en un circuit que de per si ja costa d’avançar.. Depèn de com vagi aquest any, si va bé, seria plantejar-se que l’any que ve també fessin el mateix traçat. Tot i que les corbes eliminades a mi m’agraden.





Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • Lliures: 11.30h i 15.00h
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • Lliures: 11.30h
  • Qualificació: 15.00h

Diumenge

  • Cursa: 14.00h (62 voltes)

Breus d’última hora

  • La pista presenta una variació en la zona del port, creant una recta al el.liminar el traçat que passava sota la tribuna.

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!