La Pregunta: GP d’Espanya

GP d’Espanya

La tornada de la corba de l’estadi farà pujar els avançaments ?

Jordi Domènech: La tornada de la penúltima corba ràpida al Circuit de Barcelona-Catalunya és sens dubte una bona notícia per als amants del motor. L’últim sector del Circuit tornarà a ser d’alt nivell. Amb la xicana lenta, la corba d’entrada a recta era fàcil a fons; en canvi ara aquesta corba pren molta més importància ja que els cotxes hi arribaran més ràpid i per tant més aviat a la velocitat màxima a la recta per tal de que es puguin veure avançaments. I si no tenim més avançaments, almenys serà espectacular veure’ls per les dues últimes corbes!.


Just Serrainat:

La teoria diu que amb la corba els monoplaces han de sortir amb molta més velocitat a principi de recta, però el cotxe que tinguis davant, també surt amb aquest plus. Personalment, crec que tornar a la configuració original, el que si farà és millorar les lluites a la recta d’arribada i això hauria de millorar l’espectacle i ens ha d’oferir moments emocionants a la corba de final recta.

Es pot entendre que la modificació es posés per temes de seguretat i probablement a les curses de
motos, sigui encara una bona opció, però per les curses de cotxes, crec que la corba és una millor
configuració, amb la zona d’escapatòria existent.

En definitiva, veurem aquest cap de setmana quina de les dues opcions és millor de cara a l’espectacle
i si amb la configuració actual dels monoplaces veurem més avançaments que a priori hauria de ser
més que possible.

.


Joan Enric: La teoria diu que si, tot i que aquella corba es va modificar perque els cotxes s’ajuntessin més abans de començar la recta, i ara arribaràn separats per les dues corbes ràpides prèvies. La veritat es que no en tinc massa fe; ja fa molt que el nostre circuit es escenari de llargues files a un sense cap lluita i, la veritat, crec que aquesta modificació no variarà aquest fet. Que consti, això si, que n’estic molt a favor de que torni.


Núria Casas-Salat:

Ostres, ja ni me’n recordo de com es corria a Montmeló sense la xicana. Esperem que hi hagi més avançaments, ja que els cotxes sortiran a més velocitat al agafar la recta i això pot ajudar. A veure si ajuda a l’espectacle. El que si crec que veurem serà més sortides de pista.

.


Alex March:

Penso que tornar al traçat original del circuit és un encert. La chicane afegida abans de l’últim revolt no agradava pràcticament a ningú, exceptuant algun realitzador de televisió que li agradava emetre constants repeticions dels salts dels monoplaces pels pianos.
És cert que la chicane feia que els cotxes arribessin a final de recta una mica més aprop entre ells. No obstant, penso que amb el DRS pots erradicar aquest problema allargant la zona d’activació d’aquest dispositiu i així poder permetre els avançaments a les corbes 1-2.
Crec que serà molt més desafiant pels pilots traçar a tota velocitat l’avantpenúltim i últim revolt que no pas la lenta chicane.

.




Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • Lliures: 13.30h i 17.00h
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • Lliures: 12.30h
  • Qualificació: 16.00h

Diumenge

  • Cursa: 15.00h

Breus d’última hora

  • La xicana abans de la recta es el.liminada, i tornen les dues corbes ràpides d’abans de recta.
  • També es nova l’escapatòria de final de recta, òn hi ha una nova tribuna de petites dimensions.

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!