La Pregunta: GP d’Hongria

GP d’Hongria

Hauria de quedar fora de la qualy un pilot que acumula més de 20 llocs de penalització ?

Jordi Domènech: El tema de les penalitzacions és complicat. Per començar seria ideal que no n’hi haguessin. Però ja que hi són, jo no trobo malament que els pilots participin a la classificació. Fer tàctiques d’equip no està pas prohibit, així que jo no hi veig problema. Evidentment si un pilot anés a perjudicar un rival caldria penalitzar-lo durament, però no s’ha donat el cas.



Joan Enric: La veritat es que fa de mal dir. Si que es cert que te tot el seu dret a participar, malgrat sàpiga que sortirà el darrer, peró també es cert que participar només per ajudar al company desvirtúa una mica la competició en si. Potser ho hauriem d’enfocar en un context d’estalvi de despeses, i no deixar participar a la qualy a qui no te possibilitats d’avançar per una penalització, seria una opció lógica.


Núria Casas-Salat:

Si. Aquest pilot jo només el deixaria participar a la qualy si es per probar el cotxe que tot vagi bé, però no comptaria el temps per volta. Si ha de sortir en darrera posició, no veig perquè ha de competir quan se sap que faci el resultat que faci sortira darrer.
Si la sanció fós de menys posicions (3, 5, 10, etc) llavors lluita per un lloc a la graella, és diferent.

.


Alex March:

Crec que els pilots que arrosseguen una penalització derivada d’un canvi d’algun element mecànic se’ls ha de permetre poder participar a la sessió classificatòria.
No tindria cap mena de sentit prohibir-los rodar a la qualy ja que se’ls estaria traient temps de pista i per tant impedint-los poder provar el cotxe de cara la cursa.
Estic segur que el passat dissabte tant Magnussen com Sainz van utilitzar la Q1 i la Q2 per acabar d’ajustar els seus respectius monoplaces ja que cap simulació pot reproduir les condicions reals amb les que es troba un F1 sobre l’asfalt.
En canvi, si que prohibiria que els pilots sancionats o números dos dels equips donin el rebuf als seus companys d’equip. Penso que la maniobra de donar el rebuf té un cert perill i que a més es practica poc



Marc Costa: No. Tots els pilots han de participar. En primer lloc perquè surtin a pista o no, han de tenir el mateix condicionant de pneumàtics gastats i sobretot com Magnussen a Paul Ricard, han de poder competir entre sancionats. El “toll” al teu company d’equip? Coi és un equip.


Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • Lliures: A les 14.00h i a les 17.00h (Dazn F1)
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • Lliures: A les 13.00h (Dazn F1)
  • Qualificació: A les 16.00h (Dazn F1)
  • Cursa F2: 18.00h (Dazn F1)

Diumenge

  • Cursa: A les 15.00h (Dazn F1)
  • Cursa F2: A les 11.35h (Dazn F1)

Breus d’última hora

  • La compra del 50% de Red Bull Racing per Porsche sembla ja un fet, i serà anunciat ara a l’agost.

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!