La Pregunta: GP d´Austria

GP d’Austria

Cal millorar la seguretat passiva dels F1 després de l’accident de Zhou ?

Jordi Domènech:

La seguretat a la F1 és una cursa que mai s’atura. Mai existirà el risc zero mentre tinguem bòlids capaços d’anar a més de 300 quilòmetres per hora, i de fet el risc és part de l’atractiu.
Si ens centrem en l’accident de diumenge passat, jo només veig una cosa a revisar: enfortir més l’estructura anti-bolcada per evitar que el cap del pilot vagi arran de terra. Crec que la resta de sistemes van actuar com calia. Potser a alguns va preocupar el salt del cotxe per sobre els pneumàtics per la grava, però tenim precisament xarxes metàl·liques per això, i prefereixo que un cotxe doni tombs per la grava a no que segueixi llimant el material del cockpit per l’asfalt…


Just Serrainat:

La millora de la seguretat passiva, mai està de més, qualsevol complement o peça que incrementi la protecció del pilot hauria de ser sempre una prioritat pels gestors de la competició. Soc el primer que quan vaig veure el primer halo, vaig pensar “quina cosa més antiestètica”,però ha demostrat ser una eina increïblement eficaç i crec que ha salvat més d’una vida, ja que aquesta setmana, a més de l’accident de Zhou, no hem d’oblidar el de Roy Nissany a la Fórmula 2.

Estem en un esport, on la majoria dels accidents són a velocitats molt altes i qualsevol petit
toc pot convertir-se en una tragèdia, amb el que cada millora de seguretat pel pilot, per mi
és de gran importància.

Avui podríem estar parlant de dos pilots amb greus ferides (o potser inclús alguna defunció) i
gràcies a la seguretat passiva, només parlem de grans ensurts, per el que mai s’ha de deixar
d’evolucionar en aquest aspecte.


Joan Enric: La veritat es que la seguretat al cent per cent no existirà mai a la F1 ni a tot el motorsport sencer. Sens dubte que l’halo de Zhou va mostrar un cert grau de feblesa, i caldrà millorar i reforçar com va collat al cotxe. Ara bé, jo sempre he considerat, des de que va arribar aquest estri, que l’aeroscreen de la Indycar es uns millor solució de cara a protegir al pilot.


Núria Casas-Salat:

Actualment la fórmula 1 té molts sistemes per protegir el pilot dels accidents, i un del més polemitzat però que ha servit molt és l’Halo. Aquest ha salvat la vida a més d’un pilot, i en aquest cas també ho va fer a Zhou aquest cap de setmana, i a la F2 també.
No està de més protegir la vida dels pilots, així que crec que si hi ha alguna altra manera d’evitar que surtin ferits en un accident, per mi és benvingut..


Alex March:

Sens dubte. L’accident de Zhou va evidenciar que la seguretat dels F1 actuals ha millorat moltíssim en les darreres dècades i en especial a partir del 2018 amb l’introducció del Halo. Aquest element ha salvat vàries vides tant a la Fórmula 1 com en altres competicions FIA, i l’accident del diumenge n’és un clar exemple.
No obstant, vist com va quedar el cotxe de Guanyu Zhou, és imprescindible revisar l’arc de seguretat. Sembla ser que l’arc no va poder suportar les càrregues verticals i laterals del primer impacte contra el terra, i es va anar llimant paulatinament amb el terra a mesura que l’Alfa Romeo avançava metres bocaterrosa.
Cal esbrinar si l’arc de seguretat va cedir pel diferent disseny que té l’airbox del C42 respecte dels seus competidors o simplement si cal millorar la rigidesa d’aquest element i realitzar-li assajos més exigents



Marc Costa: Quantes vides ha salvat el Halo? Aquest cap de, setmana dues. Hamilton, Leclerc, Grosjean, Zhou i una llarga llista de noms menors. Per no parlar d’altres millores en els monoplaces com la sugecció de rodes i les mesures de seguretat als circuiuts -responsables de moltes banderes vermelles- que salven comissaris i espectadors. La FIA està implicadisima i tot i que moltes vegades aquestes mesures ens fan rabiar “no plou tant”, “no se perquè no corren” i tot i que la Fórmula 1 no serà mai un esport 100% segur, la implementació d’aquest tipus de mesures ha de continuar tot i que sigui en detriment de l’esperit de l’esport.


Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • Lliures 1: 13.30h (Dazn F1) Qualy 17.00h (Dazn F1)
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • Lliures 2: 12.30h (Dazn F1)
  • Cursa Sprint: 16.30h (Dazn F1)
  • Cursa F3: 10.30h (Dazn F1)
  • Cursa F2: 17.50h (Dazn F1)

Diumenge

  • Cursa: 15.00h (Dazn F1)
  • Cursa F3: 8.30h (Dazn F1)
  • Cursa F2: 10.00h (Dazn F1)

Breus d’última hora

  • La cursa sprint, a parts iguals estimada i rebutjada, torna en aquest GP.
  • La Porsche Supercup també torna, en una cursa que podrem veure el diumenge, a les 11,45h
  • Guanyu Zhou ja tornarà, malgrat el seu accident de Silverstone.

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!