La Pregunta: Gran Premi d’Azerbaidjan

GP d’Azerbaidjan. Baku.

Caldria un canvi de normativa respecte a la pluja ?

Jordi Domènech:

Caldrien dos canvis, crec jo: el primer seria desenvolupar sistemes que permetin als Fórmula 1 córrer amb aigua. Per exemple, maneres de modificar l’alçada del cotxe ràpidament per evitar aquaplannings pel fons pla; maneres de limitar l’esprai que s’alça i impedeix la visió als pilots del darrere; pneumàtics que realment funcionin en aigua…I també modificar l’asfalt en aquells punts on s’acumuli més l’aigua.
En segon lloc, jo crearia un mètode de mesurar la quantitat d’aigua al circuit en relació a l’aigua que poden dissipar els pneumàtics de pluja extrema. Si l’asfalt està mullat diguem en un valor 90 i els pneumàtics poden dissipar un valor 100, es corre i punt. D’aquesta manera, sabríem de manera lògica i racional quan es pot córrer i quan no.


Just Serrainat:

Aquest es un dels temes recurrents en aquesta competició i per més canvis que s’hi van fent,mai sembla que aconsegueixin tocar la tecla correcta. Ja sabem que la FIA sempre posa pel davantla seguretat dels pilots, però es que arriba un moment que la normativa pot acabar amb l’espectacle.

No dic que per l’espectacle, s’hagi de posar en perill als pilots, però arriba un moment que si per
la pluja s’han d’aturar les curses, al final valdria més que fessin les curses dins de recintes tancats i
fora problemes.

Tots sabem que una cursa amb pluja, iguala molt als equips i potència les estratègies, donant molta més
emoció a la carrera (no parlo dels casos de pluja extrema) i també depèn molt del tipus i les característiquesdel circuit (no és el mateix un circuit urbà, que un circuit com el de Catalunya).

En definitiva crec que han d’estudiar el tema a fons i buscar uns canvis que d’una vegada per totes siguin
capaços de trobar un bon balanç entre l’espectacle i la seguretat.


Joan Enric: La veritat es que potser arriba l’hora dels valents, ja sigui en el moment de pilotar, o en el moment de regular. I dic que cal ser valent en els dos aspectes per que hem els uns i els altres han d’acceptar que, si plou, o bé cal asumir el risc de tenir un fort cop o, si no, d’anar més a poc a poc; o en el cas del regulador tenir la valentia de dir que, si plou, no es corre. O es posa un limit de velocitat, o una aerodinámica amb molta càrrega, o es desenvolupen uns full wet que evaquïn molta més aigua, o es carenen les rodes per evitar sprai; però el que esta clar es que no podem aturar curses quan cauen gotes del cel. Potser el sistema més simple seria aplaçar la cursa si plou, però que espectadors i televisions ho tinguin molt clar, amb l’evident risc que això suposa, a la baixa, per drets de retransmisió o preu de les entrades als circuits.


Núria Casas-Salat:

Evidentment que si. Ja que sembla que els actuals cotxes de fórmula 1 tenen algun tipo d’al·lèrgia a l’aigua de la pluja. Es deuen encongir com quan rentes una samarreta de cotó amb aigua calenta o quelcom similar. Llavors no serveixen de res els pneumàtics Full Wet. Així que crec que hauria de canviar el reglament per poder veure curses amb pluja com abans es feien.

.


Alex March:

Abans de canviar la normativa penso que primer s’haurien de desenvolupar uns pneumàtics d’aigua al nivell que la Fórmula 1 requereix.
Portem ja forces anys en que els pilots es queixen del poc grip que els pneumàtics Pirelli de pluja extrema ofereixen i els més veterans sempre els comparen amb lo bé que anaven els Bridgestone.
Crec que fent això evitariem que cada vegada que hi ha una cursa amb força aigua a l’asfalt haguem de donar voltes i més voltes darrera del Safety Car i que en moltes ocasions no es pugui començar el Gran Premi amb una sortida en estàtic.
Amb uns millors pneumàtics de pluja podriem eliminar la normativa que diu que una cursa declarada en aigua s’hagi de disputar anb pneumàtics de pluja extrema.
Esperem que la FIA prengui nota del que ha passat recentment i apostin per uns pneumàtics d’aigua de més nivell per tal d’agilitzar l’inici de cursa i evitar retards, banderes vermells i voltes inútils darrera el Safety Car que acaben desesperant als aficionats.

.



Marc Costa: Ai si Ayrton Senna aixequés el cap… Perquè tenim pneumàtics de pluja extrema? Perquè necessiten una súperllicència? Perquè són els “millors” pilots del món? Perquè no puguin córrer en sec? Doncs ja podem plegar. Senzillament una altra d’aquelles coses que abans eren millor.


Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • Lliures: FP1 13,00h FP2 16.00h (Dazn F1)
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • Lliures: 13.00h (Dazn F1)
  • Qualificació: 16.00h (Dazn F1)
  • Cursa F2: 11.25h (Dazn F1)

Diumenge

  • Cursa: 13.00h 51 voltes (Dazn F1)
  • Cursa F2: 09.00h (Dazn F1)

Breus d’última hora

  • Red Bull ha declarat que corre amb un sobrepés de 5 kilos, i això implica que te “amagades” unes décimes encara per a millorar.
  • La nova normativa en materia reguladora de la F1 ha decebut a Gasly, que ha declarat “Son en un altre lliga. es molt trist”
  • Les punxades son una preocupació de cara a aquest GP, i els técnics de Pirelli son molt a l’aguait d’aquest tema.

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.