La Pregunta: GP de Canada

GP de Canada

Hauria de pendre la FIA alguna mesura urgent per evitar el porpoising ?

Jordi Domènech:

El porpoising o excés de rebot en els Fórmula 1 actuals està causant més d’un maldecap, i no només físicament sinó també als enginyers. I el problema es veu exacerbat en circuits urbans com Baku, on pilots com Hamilton i Ricciardo van fer alguns gestos de dolor lumbar.
Crec que el que hauria de fer la FIA, aprofitant que els auriculars dels pilots duen sensors per mesurar les forces G, és marcar algun tipus de tolerància, veure quants equips o pilots superen aquesta tolerància i actuar. Si son pocs equips, obligar-los a prendre mesures. Si és tota la graella, imposar un canvi per seguretat



Joan Enric: No soc capaç de donar una solució al tema. Malgrat la meva afició soc víctima de la meva frustració de no ser enginyer, així que no se que s’hi pot fer. Només se’m acut pujar l’alçada dels cotxes i, potser, estovar suspensions. Hem d’afegir que es molt difícil modificar els cotxes a mitja temporada i un dels companys de Formula 1 en català va veure la solució en tornar a les suspensions actives. Sigui com sigui, alguna mesura hi ha d’haver que sigui fàcil d’aplicar, perque el que no es possible es que els pilots pateixin aquests rebots, i es important que la FIA prengui mesures urgents.


Núria Casas-Salat:

Crec que amb la tecnologia actual, els equips haurien pogut preveure que tornaria el porpoising. No ja de ser agradable acabar amb mal d’esquena com va acabar Hamilton al GP de Bakú, Jo que de vegades pateixo de mal d’esquena ho entenc.

Crec que haurien de modificar una mica els cotxes aerodinamicament per reduir o fins i tot eliminar el Porpoising, encara que això vagi en contra de la velocitat. Treballar en males condicions no es bo per ningú, pero molts diners que cobris a final de mes si ti va la salut


Alex March:

Jo penso que si. A mi m’agrada que els F1 siguin nerviosos, complicats de conduir i un repte des del punt de vista físic pels pilots.
No obstant, no crec que millori l’espectacle que un F1 boti en plena recta. Tampoc vull que els pilots comencin la cursa condicionats per dolors a l’esquena i que aquests es vagin agreujant a mesura que passen les curses, ja que potser al final algun d’ells tindrà alguna lesió a l’esquena que el farà aturar-se durant algunes curses.
Malgrat no sigui just per aquells equips que ja han solucionat el problema del porpoising, crec que la FIA hauria d’intervenir i establir una alçada mínima entre el terra i la part baixa del monoplaça.
Així reduiriem d’una manera ràpida aquest famós rebot que está porrant als equips de corcoll.



Marc Costa: La FIA no ha de fer la feina dels equips. Es tracta d’un problema técnic, i alguns equips han destinat esforços per sol·lucionar-ho, que segurament ha perjudicat el seu rendiment. Per molt que plori i escenifiqui Hamilton el missatge l’ha de rebre Mercedes i no la FIA.


Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • Lliures: FP1: 20.00h FP2: 23.00h (Dazn F1)
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • Lliures: 19.00h (Dazn F1)
  • Qualificació: 22.00h (Dazn F1)

Diumenge

  • Cursa: 20.00h (70 voltes. Dazn F1)

Breus d’última hora

  • L’avaria hidràulica de Sainz ha estat resolta, segons Ferrari, i no es reproduirà. Però el motor de Leclerc encara no s’ha obert, i Ferrari encara no ha trobat el problema.
  • La renovació d’Alonso amb Alpine, de cara a 2023, tot i que encara no esta signada, sembla que ja es un fet,
  • Adrian Newey va tornar a insistir, fa poques hores, en que la F1 va per camí erroni, i calen cotxes “més petits, lleugers, i més eficients enérgicament”

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!