GP d’Arabia Saudí
Veieu plausible una lluita pel títol de 3 o 4 equips?
Jordi Domènech:
La meva resposta -i també la meva esperança- és sí. Per començar tenim aparentment a Ferrari i Red Bull força igualats. Sembla que els de Maranello tenen l’avantatge ara per ara però si més no Max Verstappen estava al nivell de Charles Leclerc diumenge passat fins que varen arribar els problemes de fiabilitat.
Mercedes té coses a arreglar però si un equip es pot recuperar ràpidament són ells, i per tant no descarto en cap cas que les fletxes de plata lluitin per les victòries.
Pel que fa a la resta d’equips, és encara molt aviat per saber qui lidera la part mitjana dels constructors. A Sakhir va ser Haas, però Alpine, Alfa Romeo i AlphaTauri també tenen arguments. I després tenim els casos de McLaren i Aston Martin, grans decepcions de la primera cursa. Sembla ser que els verds ja estan preparant un cotxe totalment diferent per corregir els seus problemes, i em sorprendria que McLaren no tornés cap amunt aviat.
Sigui com sigui, veig 3 equips guanyant curses aquest any i possiblement en siguin 4 o 5 segons les particularitats de cada circuit i possibles curses boges
Just Serrainat:
Més que plausible, crec que seria una gran notícia per l’espectacle, tenir una temporada amb
una veritable lluita entre diferents equips a cada cursa i deixar enrere aquests últims anys on a
part de l’última temporada on vàrem tenir una mica d’emoció cap al final, hem viscut un monòleg
de Mercedes.
Crec que encara és una mica aviat per poder afirmar que això pugui passar, ja que només amb
la primera cursa d’aquest any i tenint en compte els canvis de reglament, és normal que la carrera
inaugural hagi estat força particular.
Sembla que Ferrari d’entrada l’ha encertat amb el cotxe i els problemes de Red Bull no tinc cap dubte
que els solucionaran ràpidament, igual que Mercedes que té un gran potencial de reacció i en poc temps
els veurem amb un monoplaça molt competitiu.
Faltarà veure si Alpine pot aspirar a estar amb el grup del davant, tot i que el resultat d’aquesta primera cursa
no hagi estat molt brillant, però crec que és un equip amb un gran potencial i faltarà veure com s’han adaptat
al nou reglament.
En definitiva, podria ser un any amb més candidats al campionat que les temporades anteriors, però crec
que això no ho podrem confirmar fins que passin unes quantes curses més, tot i que seria una gran notícia
si es confirmés pels aficionats i l’espectacle de la Fórmula 1.
Joan Enric: La veritat es que dir-ne quatre potser seria excessiu, però tres potser si. Hi hauràn els de l’any passat, Mercedes i Red Bull, i n’estic segur que se’n afegirà Ferrari. I a partir d’aqui?…la veritat es que voldria dir Mclaren, però ha començat amb molts dubtes i punts foscos…però només s’ha disputat una cursa, així que els hi donarem el benefici del dubte i seguiré creient que hi seràn en la lluita, doncs espabilaràn amb molta rapidesa. I qui més? doncs la veritat es que poc més; potser Alpine?…però crec que es encara massa aviat. El que si que pot passar es veure als equips motoritzats per Maranello lluitant pel podi. Alto ! he embogit ? he dit Haas ?….home, potser peco d’optimisme però al tanto, que van demostrar bones maneres diumenge passat a Sahkir.
Núria Casas-Salat:
Després de veure la primera cursa del mundial, es que aquesta temporada no sembla amb domini absolut de les fletxes de plata, com últimament passava. Però d’aquí a dir que serà una lluita entre 3 o 4 equips, em sembla una mica massa optimista.
Jo només vaig veure 2 equips forts, Ferrari i Red Bull, i a bastanta distància hi havia els Mercedes que encapçalaven les escuderies amb motor Ferrari (Alfa Romeo i Haas) i darrera Alpine i Alpha Tauri. A la misèria més absoluta les escuderies que porten motor Mercedes (aston Martin, Williams i Mc Laren).
Analitzant el resultat de la primera cursa aquest és el que veig, 2 equips i la resta. Però només es la primera cursa, ja veurem si realment la tònica continua així o s’afegeix algun equip més a la lluita.
Alex March:
Jo penso que si. A banda de Ferrari i Red Bull que han començat per davant de la resta, crec que Mercedes acabarà solucionant els problemes de posta a punt que tè amb el W13 i s’unirà a aquests equips que estan lluitant per la victòria.
De la resta d’escuderies, les que haurien d’estar més a prop dels tres de dalts són Alpine i McLaren. No obstant, dubto que durant la temporada es trobin en disposició d’unir-se a aquest grups d’equips, ja que en la història recent no recordo cap equip que hagi estat capaç d’eixugar una distància tant gran amb els primers durant la temporada com la que ara mateix es troben Alpine i Mclaren.
Salvador Mateu: Aquest any crec que hi tindrem tres equips al capdavant. Ferrari ja ens ha demostrat a Bahrain del que és capaç i actualment diria que es el rival a batre. Darrera seu a poca distancia hi trobem a Red Bull, el monoplaça actualment està a un pas darrera de Ferrari però cal tenir en compte el gran poder de evolució que tenen, demostrat temporada rere temporada i juntament amb Max Verstappen crec que seran els mes forts a final de temporada. El tercer en discòrdia és Mercedes, son els campions del món, tenen una molt bona parella de pilots i tot i que tenen una mica més de feina pendent per estar a l’alçada del dos primers estic segur que seràn allí i que aprofitaran totes les oportunitats quan els dos primers fallin. Els tres equips tenen pilots complets, els diners necessaris per mantenir el nivell durant tota la temporada i em tingut la sort que sembla que les distancies en aquest inici de temporada son petites.
Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!
Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana
Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (C2 blancs), 3 de pneumàtics mitjos (C3 grocs) i 8 de pneumàtics tous (C4 vermells).
Horaris del Gran Premi
Divendres
- Lliures: 15.00h i 18.00h (Dazn F1)
- Fer la Superporra abans d’anar a dormir…
Dissabte
- Lliures: 15.00h (Dazn F1)
- Qualificació: 18-00h (Dazn F1)
- Cursa F2: 13.20h (DaznF1)
Diumenge
- Cursa: 19.00h 50 voltes (Dazn F1)
- Cursa F2: 15.45h (Dazn F1)
Breus d’última hora
- Alonso provarà noves peces per provar de fer “un salt endavant”
- La tensió política es ben present, després dels atàcs que ha patit Aramco a les seves instal.lacions.
- La tornada de Vettel encara no es segura, a l’hora d’escriure aquestes linees.