El Top Ten del editors de Fórmula 1 en Català

Aquest any el nostre Top Ten arriba un pèl més tard, amb torrons i neules ja a punt… Com ja sabeu, acabada la temporada cada editor de Fórmula 1 en Català classifica al seu parer els 10 millors pilots de la temporada. Llavors els hi donem puntuació i fem les sumes, i ens surt el que ara llegireu…

(Mercedes AMG F1)


10. Valtteri Bottas
(SF, Mercedes, baixa 5 llocs)

La desena posició sembla una valoració massa baixa per al subcampió del món. Va tenir mala sort amb les punxades a Silverstone i a Bahrain, amb una avaria a Nürburgring i amb l’embolic de l’aturada a Sakhir, però en tot els casos ja era darrere del seu company d’equip. I es precisamente a la comparació on Bottas pateix. Superat en general per Russell a l’única cursa que van compartir, i superat per Hamilton, en ocasions per un marge desmesurat com a Monza o a Turquia. 2 victòries son un pobre bagatge conduint el cotxe dominador.

(McLaren)


9
. Lando Norris
(GB, McLaren-Renault, baixa 2 llocs)

Norris perd una mica de pistonada respecte a l’any passat. Amb una temporada d’experiència, la seva velocitat en qualificació, sorprenent la temporada passada, no ha sigut tant superior com s’esperava i tot i començar amb millors resultats que Sainz, ha acabat per darrere del pilot madrileny. El podi d’Àustria va ser el punt àlgid; la temporada que ve, amb el company que tindrà, pot ser decisiva de cara a establir-lo com a estrella o no…

(Red Bull Media)


8. Pierre Gasly
(F, AlphaTauri-Honda, puja 1 lloc)

El pilot francès ha aprovat amb nota la recuperació a l’antic Toro Rosso, avui AlphaTauri. Gasly ha quedat consistentment per davant del seu company d’equip més experimentat en qualificació i ha aportat el doble de punts que Kvyat a l’equip. Va tenir sort a Monza, però va fer bona feina per aprofitar l’oportunitat i sumar una victòria inesperada. Gasly sembla un pilot nou si el comparem amb el que va pilotar la temporada passada mitja temporada a Red Bull, i té l’oportunitat de seguir destacant més aviat com a cap d’AlphaTauri que com a segon a Red Bull.

(Scuderia Ferrari)


7. Charles Leclerc
(MC, Ferrari, baixa 4 llocs)

Potser és injusta la baixada de 4 posicions de Leclerc al nostre rànquing. El pilot del principat de Mònaco ha sumat els grans resultats de Ferrari tant el dissabte com el diumenge, i la seva collita de punts ha evitat que els de Maranello quedessin per darrere d’AlphaTauri al mundial. Ara bé, també ha tingut algunes errades, com el xoc amb Vettel a Estíria o perdre el podi a Turquia, que li podrien haver costat més cares d’haver-se jugat alguna cosa seriosa. És aquí on haurà de millorar respecte als pilots que té davant.

(Williams Racing)


6. George Russell
(GB, Williams-Mercedes/Mercedes, nova entrada)

El gran premi de Sakhir probablement marcarà la carrera de Russell. Si bé ja destacava a Williams havent quedat sempre per davant dels seus company en qualificació, quedaven alguns dubtes sobre la seva capacitat en cursa, dubtes que un accident sota cotxe de seguretat a Imola no van ajudar a dissipar. Però a l’única oportunitat de pujar en un cotxe guanyador que ha tingut, Russell va quedar a només 26 mil·lèsimes de Bottas per la pole i tot seguit va dominar la cursa fins que les circumstàncies van conspirar contra ell, fins al punt de crear debat sobre el futur del finlandès…

(McLaren)


5. Carlos Sainz
(E, McLaren-Renault, baixa 2 llocs)

Malgrat el descens de dues posicions al nostre rànquing, la temporada de Sainz va ser molt consistent. Va tenir força mala sort amb problemes a les aturades, la punxada a Silverstone i no poder ni sortir a Bèlgica, combinat amb algun error seu com l’accident de Sochi. Però el pilot espanyol va acabar la temporada sumant a les últimes 7 curses i ajudant a confirmar el tercer lloc de McLaren, a més d’igualar la batalla als dissabtes amb Norris. Tot sembla a punt perquè Sainz doni el següent pas al 2021 – si Ferrari pot…

(Renault F1 Team)


4. Daniel Ricciardo
(AU, Renault, puja 8 llocs)

Si bé Ocon duia un any fora de les curses, la veritat es que Ricciardo l’ha dominat completament. Els dissabtes, l’australià només va quedar darrere del francès dues vegades i els diumenges, els dies que tots dos acabaren, només tres vegades. Ricciardo també va aportar la majoria de punts de Renault, dos podis i gairebé supera Pérez pel quart lloc al mundial. No tot va ser perfecte, com la virolla a Silverstone o el toc entre companys a Turquia, però Ricciardo marxa fort a McLaren.

(Racing Point F1 Team)


3. Sergio Pérez
(MX, Racing Point-BWT Mercedes, puja 11 llocs)

La temporada va començar erràtica per a Pérez. Sense superar a Stroll, perdent-se dues curses pel positiu en COVID i a sobre quedant-se sense lloc al futur Aston Martin. Però a partir de Monza la situació va capgirar-se del tot. Pérez era onzè i ha acabat remuntant fins al quart lloc final, malgrat perdre un podi segur a Bahrain per avaria. Ha dominat en qualificació al seu company, va fer podi a Turquia i va completar una gran remuntada per aconseguir la seva primera victòria a Sakhir. A l’espera de confirmar-se el seu futur, Pérez s’ha guanyat continuar a la graella.

(Mercedes AMG F1)

 2. Lewis Hamilton (GB, Mercedes, igual)

De nou el campió és segon al nostre rànquing, malgrat les 10 victòries i els rècords que ha igualat o superat aquest any. La sensació que s’ha tingut aquesta temporada es que en Lewis ho ha tingut molt fàcil, amb un Bottas incapaç i uns rivals, especialment al principi, a anys llum del Mercedes. L’aparició estel·lar de Russell a Sakhir, fent pràcticament el mateix que fa ell a la primera cursa amb un Mercedes, fa dubtar del seu domini, especialment quan el seu company no li planta la cara que li plantava Rosberg… 

(Red Bull Media)


1. Max Verstappen
(NL, Red Bull-Honda, igual)

Verstappen torna a repetir com a millor pilot per a nosaltres, malgrat ser tercer al campionat per segon any consecutiu. El que es destaca del neerlandès és haver fet habitual que els tres primers llocs serien per als Mercedes i ell, malgrat que el Red Bull no estava a l’alçada del W11. Gairebé és subcampió malgrat tenir cinc abandonaments (cap d’ells realment culpa seva) i ha aconseguit dues victòries, mentre deixava a Albon ben lluny. L’únic punt negre la cursa a Turquia, però la resta de l’any ens fa desitjar que per fi pugui tenir un cotxe per lluitar pel títol…

Aquí teniu els nostres vots…

Cliqueu per a fer més gran

Com veieu Albon quasi entra però no, i mencions especials per a Hülkenberg, Grosjean, Ocon i Vettel. Ara us toca a vosaltres. Què en penseu del Top Ten i de les nostres votacions? Què en canviaríeu?