El ràpid i desafiant circuit de Mugello s’ha estrenat aquest cap de setmana al mundial de Fórmula 1. El traçat propietat de Ferrari ens ha fet gaudir d’una interessant cursa marcada pels forts accidents que han provocat ni més ni menys que dues banderes vermelles. La cursa se l’ha endut un dia més el líder del mundial Lewis Hamilton que cada dia s’acosta més al seu setè títol.
La primera sortida: Bottas, que sortia segon; ha estat més ràpid que Hamilton i li ha robat la primera posició quan s’han apagat els cinc semàfors vermells. Just al darrere, el Red Bull de Verstappen perdia potencia i l’avançava mitja graella abans d’arribar al primer revolt. Per altra banda, Leclerc es situava tercer fent somiar als “tifosi” amb un podi impensable en el dia del Gran Premi número 1000 pels de Maranello.
|
Bottas avança a Hamilton a la primera sortida (Mercedes). |
L’embolic ha arribat a l’entrada de la “chicane” dels revolts 2 i 3 on s’hi ha produït 2 incidents. El primer tenia com a protagonista a Carlos Sainz i a Lance Stroll. El madrileny, ha fet l’afilador que es diu en ciclisme i ha trompejat quedant enmig de la pista sent colpejat lleugerament per Vettel. Sortosament tots han pogut continuar però Vettel ha hagut de canviar el frontal. No tanta sort han tingut al darrere. Un sandvitx entre Raikkonen, Gasly i Grosjean ha provocat que Raikkonen envestís a Verstappen havent d’abandonar l’holandès i el guanyador del passat Gran Premi d’Itàlia.
Aquests incidents han provocat la sortida del “Safety Car”.
La melé: Direcció de cursa ha anunciat al final de la volta 6 que el “Safety” marxava. El cas és que el Mercedes GT (vermell per aquesta cursa), no ha apagat els llums fins a l’entrada de l’últim revolt. Això ha fet que Bottas no rellancés la cursa fins pràcticament la línea de meta, provocant així que els cotxes s’agrupessin molt entre ells, i que hi haguessin vàries frenades i accelerades que han acabat produint un perillòs accident entre Latifi, Giovinazzi, Magnussen i Sainz.
|
Sainz i Magnussen baixen dels seus cotxes (Mercedes).
|
Com que la pista ha quedat molt bruta, Michael Masi ha decidit treure bandera vermella.
La segona represa: Després d’errar a la primera sortida, Hamilton sabia que no podia fallar si volia guanyar aquest Gran Premi de la Toscana. I així ha estat. L’anglès ha sortit bé, ha agafat el rebuf de Bottas a la llarga recta de Mugello i al arribar a Sant Donato ha apurat la frenada per l’exterior avançant així al seu company d’equip i recuperant la primera posició. Seguidament hi trobàvem a Leclerc, Stroll, Ricciardo i Albon que havia sortit malament.
De seguida s’ha vist que la tercera posició del Ferrari era un miratge i el monegasc ha anat perdent pistonada sent superat amb facilitat per Stroll, Ricciardo, Albon i Pérez.
|
El moment clau. Hamilton avança a Bottas a la segona sortida (Mercedes). |
Les aturades: La cursa ha entrat en una fase molt plana amb Hamilton i Bottas al capdavant i la resta a uns 15 segons pel darrere. L’únic al·licient era la lluita per l’últim esglaó del podi entre Stroll, Ricciardo i Albon.
El primer d’ells ha entrar ha estat Ricciardo, que gràcies a aquest moviment ha pogut avançar a Stroll quan el canadenc s’ha aturat 3 voltes més tard.
L’últim en aturar-se ha estat ha estat Albon, que ha sortit per darrere de Ricciardo i Stroll, però ràpidament ha pogut anar escurçant diferencies fins a situar-se tots tres en un espai de dos segons.
Accident de Stroll: Quan faltaven 15 voltes, el jove pilot de Racing Point ha perdut el control del seu cotxe al explotar-li un dels pneumàtics i s’ha estavellat violentament contra les tanques. El cotxe ha quedat destrossat, però sortosament Stroll ha pogut sortir pel seu propi peu. Com a conseqüència del impacte les tanques han quedat malmeses i direcció de cursa ha decidit treure novament bandera vermella per poder-les reparar amb tranquil·litat.
A la tercera va la vençuda: Hamilton ha tornat a arrencar pràcticament a la perfecció i ha mantingut la primera posició. Pel darrere, Ricciardo ha pogut avançar a un Bottas que ha fet patinar massa les rodes al moment de donar gas. Tampoc ha sortit bé Alex Albon que ha perdut posició momentàniament amb Sergio Pérez, però l’ha pogut recuperar a una de les “chicanes”.
Una volta després de la represa, Bottas ha pogut avançar a Ricciardo a final de recta sense l’ajut del DRS. Pocs girs després, ha estat Albon qui ha avançat a l’australià de Renault amb una bona maniobra per l’exterior de Sant Donato.
Final de cursa: Els últims girs del Gran Premi de la Toscana han estat un intercanvi de cops entre Hamilton i Bottas per aconseguir una volta ràpida que s’ha endut finalment l’anglès. Així doncs, Hamilton ha creuat la meta primer, seguit per un Bottas que avui mereixia alguna cosa més que un segon lloc. Tercer ha estat Alexander Albon que per fi la sort li ha somrigut i ha pogut aconseguir el seu primer podi. Quart ha estat Ricciardo que s’ha tornat a quedar a les portes del podi mentre que cinquè ha estat Sergio Pérez que enguany es mostra per sota del rendiment que ens té acostumats. Han completat els punts Norris, Kvyat, Leclerc, Raikkonen i Vettel.
|
Bottas i Albon acompanyen a un Hamilton que continua exercint encertadament d’activista (Red Bull).
|
Menció especial pel pobre rendiment dels Ferrari un dia més. La decoració especial dels monoplaces no ha fet miracles i de fet ni tant sols han pogut superar en pista a l’Alfa Romeo de Raikkonen. Només la penalització de 5 segons que li han aplicat al finlandès ha permès a Leclerc ser el primer pilot amb motor Ferrari de la cursa.
La Fórmula 1 tornarà d’aquí 15 dies en motiu del Gran Premi de Rússia.
-FIA. Provoquen un greu accident. Cal revisar el protocol quan marxa el “Safety”.
-Honda. Problemes al cotxe de Verstappen al moment de la sortida.
-Pirelli. Una nova punxada provoca un fort xoc.
-Bottas. Petits detalls ahir a la “qualy” i avui en cursa l’impedeixen guanyar.
-Pérez. No és el Pérez d’altres temporades i Stroll el supera amb facilitat.
-McLaren. El cotxe ha tingut moltes més dificultats al Mugello que a Monza.
-Hamilton. Un dia més sense rival.
-Albon. Per fi aconsegueix el podi que fa temps merexia.
-Ricciardo. Sòlida cursa sense el premi del xampany.
Pos. |
Pts. |
Pilot |
Dor. |
Equip |
Xassís |
Temps |
Gra. |
Vol. |
1 |
26 |
Lewis Hamilton |
44 |
Mercedes |
W11 EQ Performance |
2:19:35.060 |
1 |
59 |
2 |
18 |
Valtteri Bottas |
77 |
Mercedes |
W11 EQ Performance |
+4.880 |
2 |
59 |
3 |
15 |
Alexander Albon |
23 |
Red Bull-Honda |
RB16 |
+8.064 |
4 |
59 |
4 |
12 |
Daniel Ricciardo |
3 |
Renault |
R.S.20 |
+10.417 |
8 |
59 |
5 |
10 |
Sergio Pérez |
11 |
Racing Point-BWT M. |
RP20 |
+15.650 |
7 |
59 |
6 |
8 |
Lando Norris |
4 |
McLaren-Renault |
MCL35 |
+18.883 |
11 |
59 |
7 |
6 |
Daniil Kvyat |
26 |
AlphaTauri-Honda |
AT01 |
+21.756 |
12 |
59 |
8 |
4 |
Charles Leclerc |
16 |
Ferrari |
SF1000 |
+28.345 |
5 |
59 |
9 |
2 |
Kimi Raikkonen |
7 |
Alfa Romeo-Ferrari |
C39 |
+29.770 |
13 |
59 |
10 |
1 |
Sebastian Vettel |
5 |
Ferrari |
SF1000 |
+29.983 |
14 |
59 |
11 |
|
George Russell |
63 |
Williams-Mercedes |
FW43 |
+32.404 |
18 |
59 |
12 |
|
Romain Grosjean |
8 |
Haas-Ferrari |
VF-20 |
+42.036 |
15 |
59 |
13 |
|
Lance Stroll |
18 |
Racing Point-BWT M. |
RP20 |
Accident |
6 |
42 |
14 |
|
Esteban Ocon |
31 |
Renault |
R.S.20 |
Avaria |
10 |
7 |
15 |
|
Nicholas Latifi |
6 |
Williams-Mercedes |
FW43 |
Accident |
19 |
6 |
16 |
|
Kevin Magnussen |
20 |
Haas-Ferrari |
VF-20 |
Accident |
20 |
5 |
17 |
|
Antonio Giovinazzi |
99 |
Alfa Romeo-Ferrari |
C39 |
Accident |
17 |
5 |
18 |
|
Carlos Sainz |
55 |
McLaren-Renault |
MCL35 |
Accident |
9 |
5 |
19 |
|
Max Verstappen |
33 |
Red Bull-Honda |
RB16 |
Accident |
3 |
0 |
20 |
|
Pierre Gasly |
10 |
AlphaTauri-Honda |
AT01 |
Accident |
10 |
0 |
Entrades relacionades