La Pregunta: Gran Premi d’Itàlia

GP d’Itàlia: Vist l’accident de Spa, l’halo ha esdevingut ja un estri imprescindible de cara a la seguretat?
Just Serrainat: ​Per més mal als ulls que ens faci estèticament l’halo, crec que és una eina molt important per la seguretat a les curses, no només de Fórmula 1, sinó que seria aplicable a altres categories (la mateixa IndyCar ja està fent proves per implementar un sistema semblant a la seva competició).
No només per l’accident de Spa, ja que hem vist molts altres accidents espectaculars en curses de categories inferiors, on només una immensa sort ha fet que no fossin molt més greus les seves conseqüències.
Veig altres modificacions com les escapatòries asfaltades (de les que ja vam parlar en una pregunta anterior) una necessitat menor que en el cas de l’halo, que protegeix una de les parts més importants del pilot.
Crec que l’halo, ens agradi o no, ha vingut per quedar-se i encara que és possible que pugui haver-hi modificacions en el seu disseny, és la solució menys traumàtica vistes les altres opcions que es van presentar en el seu moment (tots recordem les abominables cúpules que van aparèixer a les xarxes, quan es buscava la solució al problema).
En definitiva, crec que és una bona solució al problema i que s’hauria de pensar a començar a aplicar solucions semblants a altres categories on es corre amb fórmules i hem vist volar monoplaces més d’una vegada.

Núria Casas-Salat: ​Més aviat diria que és una eina més per la seguretat dels pilots, com ho pot ser el Hans. Durant molt temps s’han anat millorant les condicions dels pilots dins el món de la Fórmula 1 per evitar accidents mortals. I crec que un dels desencadenants també va ser l’accident que va patir Jules Bianchi al GP del Japó fa pocs anys. D’allà en va sortir el Virtual Safety Car, i ja s’especulava també en introduir en el mateix monoplaça algun accessori per protegir el cap del pilot, que no oblidem que queda al descobert.
Avui en dia els cotxes de Fórmula 1 tenen un gran nombre de mesures de seguretat per evitar accidents mortals, i que el pilot quedi protegit. Els cotxes han de passar un crash test per ser homologats, sinó el passen el cotxe no pot sortir a la pista. Les suspensions van lligades per evitar que si es trenquen la roda surti volant i pugui impactar amb un altre pilot, etc. Algunes de les mesures han sigut criticades per pilots, com per exemple el Hans, sinó recordo malament va ser Rubens Barrichello qui el va criticar dient que li provocava molèsties i pèrdua de concentració, i poc després de les seves crítiques, al GP del Brasil, Fernando Alonso va patir un accident i va ser el Hans qui va evitar que el pilot hagués tingut lesions més importants.
El mateix passa amb l’Halo. Sincerament el trobo molt lleig, crec que s’hauria pogut trobar una solució més estètica, més agradable a la vista, però no hem d’oblidar que és una eina de seguretat, i sigui lleig o no al GP passat va ser d’utilitat. No tinc del tot clar que el cotxe d’Alonso, al passar per sobre del de Leclerc, hauria tocat el cap del pilot monegasc sinó hi hagués hagut l’Halo, però el que si que és clar és que aquest va fer la seva feina de protegir el pilot. Potser sense l’Halo ara ens estaríem lamentant d’una pèrdua important. Això crec que no ho sabrem mai.
Ens agradi o no l’Halo, els pilots diuen que no els molesta a la vista, i en cas d’accident fa la seva funció, protegir el pilot. Així doncs crec que és una bona eina per evitar mals majors, m’agradi o no.

Joan Enric Fugueras: No seré jo un d’aquells que diuen “jo ja ho deia”…confesso que l’halo em va semblar mes lleig que la part posterior d’una nevera i que trencava, no només l’estètica, sinó també la filosofia d’un monoplaça de curses.
Ara be, a l’automobilisme esportiu del Segle XXI la seguretat ha de ser una premissa principal, junt amb les emissions. Només així podrem gaudir de les curses durant molts anys, i crec que l’halo va fer la seva feina diumenge passat, a la sortida del GP belga.
En algun digital hem llegit que l’halo “va salvar la vida” de Leclerc, potser es precipitat dir-ho, però les marques que tenia crec que demostren que va fer la seva feina i que alguna lesió va evitar.
Hem d’acceptar l’halo; veieu-lo com el roll bar que ja fa dècades munten els cotxes dels ral·lis. Sens dubte que podem discutir (i amb vehemència), si es l’aparell mes adequat; el veurem evolucionar, canviar de forma, de materials…moltes coses, però crec que es bo que hi sigui i que fa bé la tasca per la que va ser creat.

Alex March: Jo crec que sí. Estic segur que estèticament l’halo no agrada a cap dels seguidors de la Fórmula 1. Al mateix temps, crec que absolutament ningú pot negar que és un element que millora ostensiblement la seguretat dels pilots.
Crec que en l’accident del cap de setmana passat, sense halo la roda del McLaren d’Alonso afortunadament tampoc hagués colpejat el casc de Leclerc. No obstant, com es va poder apreciar en les repeticions hagués anat de pocs centímetres.
La FIA però no es pot basar en la sort o la mala sort, i per tant crec que han fet bé introduint aquest element de seguretat passiva.
Ara bé, considero que els Fórmula 1 no només han de ser els cotxes més ràpids, si no que també han de atractius. Per tant, jo sóc més partidari de la aeroscreen que en el passat van provar Ferrari, Red Bull i algun monoplaça de la IndyCar que no pas del halo. Crec que amb un nou reglament la aeroscreen seria més integrable al xassís que no pas ho és l’halo, i milloraria així l’estètica dels cotxes.
A més a més, si s’aconsegueixen nivells de càrrega a suportar similars que els del halo, crec que és un element bastant millor que l’actual, ja que a més evitaríem accidents com el de Massa al 2009.
Crec però que fins que no és cobris completament el cockpit no tindríem una seguretat 100% efectiva per accidents on surten cotxes volant com el del de La Source.
Vist que el halo s’ha convertit en un element essencial i que comença a ser acceptat pel públic, espero que la FIA comenci a pensar en noves versions o alternatives per tal de poder-ne millorar l’encaix que aquest té al cotxe.

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.



Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 2 3 8
77. Valtteri Bottas
Mercedes 1 4 8
5. Sebastian Vettel
Ferrari 2 1 10
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 1 2 10
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 2 3 8
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 1 5 7
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 1 2 10
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes 1 2 10
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes 1 3 9
35. Sergey Sirotkin
Williams-Mercedes 2 2 9
27. Nico Hülkenberg
Renault 2 3 8
55. Carlos Sainz Jr
Renault 2 3 8
10. Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda 2 3 8
28. Brendon Hartley
Toro Rosso-Honda 1 4 8
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 3 9
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 2 2 9
14. Fernando Alonso
McLaren-Renault 2 4 7
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Renault 2 4 7
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 2 1 10
16. Charles Leclerc
Sauber-Ferrari 1 2 10
Horaris del GP d’Àustria
Divendres
Lliures 1: 11.00 (Movistar)
Lliures 2: 15:00 (Movistar)
Dissabte
Lliures 3: 12.00 (Movistar)
Qualificació: 15.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 15.10 (Movistar)
Breus d’última hora:

-Nico Hülkenberg va rebre 3 punts de penalització i 10 llocs a la graella de Monza per causar l’accident de la primera corba a Bèlgica.

-Daniel Ricciardo usarà el nou motor de Renault i rebrà penalitzacions a la graella.

-Confirmats nous canvis per al 2019: s’elevarà l’aleró posterior i es canviarà la posició dels retrovisors per millorar la visibilitat d’aquests. Paral·lelament s’afegiran nous llums LED al mateix aleró posterior per fer els cotxes més visibles en pluja.

No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi