La Pregunta: GP de la Xina

GP de la Xina: S’hauria de posar, per seguretat, un temps mínim en els pit stops ?
Just Serrainat: ​Es una pregunta complicada, ja que des del punt de vista de la seguretat no seria una idea inversemblant posar un mínim de temps de parada, per prevenir incidents com el de Kimi Räikkönen aquest cap de setmana passada i d’altres com rodes mal collades o incendis a les aturades.
Per altra part, hem de tenir en compte que les parades a box, són una part molt important a les estratègies dels equips i on en alguns casos, les errades poden provocar un canvi en el transcurs de la cursa, millorant l’espectacle.
Trobar aquest equilibri entre la seguretat i l’espectacle, és l’etern dilema de les competicions de motor i com sempre trobarem veus oposades per una part i l’altra.
Personalment no seria gaire partidari d’implantar aquest tipus de restricció, ja que les parades a box, s’han convertit per desgràcia en un dels punts claus a les curses i on moltes vegades veiem canvis, ja sigui per la velocitat de la maniobra o per possibles errades de part dels mecànics.
Núria Casas-Salat: ​Cada cop que passa alguna cosa en un pit-stop, surt el tema de si son segurs, de si millor posar temps com feia la Fórmula E. Segons la meva humil opinió va en contra l’espectacle, crec que ja hi ha prou limitacions dins el reglament com per posar un temps mínim a les parades. Ja es perd bastant temps en un pit-stop, des de que entres al carril de pit lane amb les seves limitacions de velocitat, et canvien les rodes i fins que acabes la parada i t’incorpores a pista, com per posar-hi encara més temps.En una parada es perden de l’ordre de 19 a 29 segons depenent del circuit en el que es fa el gran premi. Si a això li afegim que mentre estan parats han de respectar un temps mínim a cada parada, això incrementaria el temps d’aturada a cada pit-stop, i tampoc garantiria la seguretat de si han collat bé el pneumàtic o no, com tampoc tindria sentit la varietat de gomes com hi ha actualment, ja que tothom faria servir les  més dures per acabar la cursa en una sola aturada.Tampoc tindrien sentit aplicar les sancions que posen de 5 o 10 segons a la parada com fan actualment, ja que aquesta ja la farien tots els pilots, o potser incrementarien el temps per fer complir aquest temps de sanció. Ni tampoc serien gaire útils les estratègies de “overcut” o “undercut” en circuits que és difícil avançar en pista. Crec que els mecànics dels equips fan una gran feina, a part de què estan preparats físicament per realitzar la seva tasca amb hores de gimnàs per estar en forma. Per mi és més important que a les parades vagin coordinats tots: mecànics, els que porten els gats, i el seu semàfor, que incrementar el temps d’aturada als pit-stops.



Alex March: Jo no sóc partidari d’implantar un temps mínim a les aturades ja que aleshores tots els equips tardarien el mateix en fer-les; i per tant, encara seria més senzill pels enginyers poder controlar la cursa des del mur. El que si que introduiria de nou serien els repostatges. Crec que d’aquesta manera els mecànics tindrien més temps per apretar les femelles i les rodes quedarien pràcticament sempre ben collades. És inacceptable que en aquest inici de mundial en dos grans premis hi hagin hagut ja un total de quatre errades amb les rodes.
Tornant al tema dels repostatges, és veritat que aquests també tenen un component de perill i si no que li preguntin a Jos Verstappen al Gran Premi d’Alemanya  del 1994. No obstant, en els últims anys la seguretat d’aquests havia millorat d’una manera important, i crec que  amb ells les curses tenien una mica més d’encant i emoció.
A veure que en diu la FIA els següents dies i si pren alguna mesura arran de la lesió del mecànic de Ferrari. Crec que és un tema que portarà força cua ja que canviar les rodes en dos segons, sense incidents i durant els 21 Grans Premis d’enguany és pràcticament missió impossible.

Jordi Domènech: No. Les aturades als boxs no deixen de ser un dels moments on els grans premis de Fórmula 1 actuals poden decidir-se, i treure aquest factor podria fer més avorrides algunes curses.
Ara bé, jo si que reduiria la quantitat de persones que operen un pitstop. Ja hem vist que aplicant tot l’esforç tècnic i humà es poden fer aturades molt ràpides. Certament és una proesa canviar pneumàtics en dos segons, però per a mi en el sentit de l’espectacle pràcticament no es veu res.
Tenim 3 persones per a cada roda (el que la treu, el que la posa i el que la colla), més les dues dels gats davanter i posterior, més les dues que aguanten el cotxe perquè no es mogui, més dues que ajusten l’aleró davanter i la persona que controla el semàfor, més potser una altra amb un gat de reserva. Una melé de 20 persones esperant a un cotxe que arriba a 80 quilòmetres per hora. Cal?
Si ho comparem amb una aturada d’IndyCar, allà tenen una persona per roda, un altre que connecta l’endoll del gat hidràulic i el que posa la benzina. N’hi ha d’altres que ajuden però des de l’altra banda del mur: per tant, són 20 persones contra 6, i els americans, tot i posar benzina, potser triguen tant sols 5 o 6 segons més.
Per a mi, visualment és molt més clar el que passa a l’aturada de 6 persones i a més, tanta seguretat que pregonen amb l’halo, no seria més segur tenir menys personal al carril de boxs?
  

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.



Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Mitjà Tou Ultratou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 6 6
77. Valtteri Bottas
Mercedes 2 5 6
5. Sebastian Vettel
Ferrari 2 3 8
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 2 3 8
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 2 4 7
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 2 4 7
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 3 4 6
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes 3 4 6
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes 2 3 8
35. Sergey Sirotkin
Williams-Mercedes 1 4 8
27. Nico Hülkenberg
Renault 2 4 7
55. Carlos Sainz Jr
Renault 2 4 7
10. Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda 2 4 7
28. Brendon Hartley
Toro Rosso-Honda 1 5 7
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 4 8
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 2 3 8
14. Fernando Alonso
McLaren-Renault 1 4 8
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Renault 1 4 8
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 2 4 7
16. Charles Leclerc
Sauber-Ferrari 3 3 7
Horaris del GP de Bahrain. Hora Catalana.
Divendres
Lliures 1: 04.00 (Movistar)
Lliures 2: 08:00 (Movistar)
Dissabte
Lliures 3: 05.00 (Movistar)
Qualificació: 08.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 08.10 (Movistar)
Breus:
-Aquesta es una de les curses que millor se li donen a Mercedes; en tota l’época dels motors híbrids, només hem vist guanyar als monoplaces de l’estrella.

-Serà capaç Vettel d’aconseguir una nova victória i començar amb un “hat trick” la temporada d’enguany?

-Caldrà estar atent als Toro Rosso, que van mostrar bones prestacions a Shakir i que van encetar l’interés sobre si Honda serà un motor competitiu sobre els xassis de Faenza.

No us oblideu de fer la Superporra!! 


feu clic a la imatge per anar-hi