

Magnífica instantànea que inmortalitza la fàcil, merescuda, llògica, aplastant victòria de Jenson Button en el GP de Bèlgica -el mític-. Romain Grosjean, el pilot de la discòrdia del cap de setmana, es va encarregar d'”escombrar” els seus dos rivals més perillosos: Fernando Alonso i Lewis Hamilton. Expliquem-nos millor.
Jenson Button en la fotografia apareix enfocat, però en segon pla. Aquest és el panorama. Els McLaren semblen enfocats, funcionen, segurament els monoplaces més equilibrats, però estan en segón plà: les primeres posicions se les disputen teòricament Alonso guerrejant amb el seu Ferrari amb els dos Red Bulls. Vettel probalbment ha protagonitzat la seva millor cursa de la temporada, remuntant posicions i retallant-li un bon feix de punts a Fernando Alonso, tot i que aquest encara conserva gairebé una primera plaça de ventatja (24 punts). Kimi Räikkonen dona la campanada i es situa, sense cap victòria encara, molt ben posicionat per lluitar pel títol. El trio protagonista del cap de setmana el completa Michael Schumacher que tot i quedar setè es va creure un podi, fins que els penumàtics del seu Mercedes van dir prou a unes deu voltes pel final. Poc més es pot destacar d’aquest GP a Bèlgica que es va veure marcat pel knockout d’Alonso i Hamilton que de ben segur haurien fet molta brega.
Mark Webber és un io-io i en aquesta cursa fins i tot es va veure superat per Felipe Massa, que més que res cursa darrera cursa ens calibra el Ferrari i ens dóna, de nou, una idea del que podrien haver fet les mans màgiques de Fernando Alonso.
Spa oh! el nostre Spa!
Qui dutbta avui en dia que Spa-Francorchamps és el “millor” circuit de la Fórmula 1 moderna? Nosaltres, no ho dubtem. Spa ens encanta, tant que fa tres anys l’equip de Fórmula 1 ens hi vàrem desplaçar per gaudir de l’última victòria de Kimi Räikkönen amb Ferrari i de la segona poscició de Giancarlo Fisichella amb un Force India.
És inevitable però cada vegada que veig la sortida d’Spa se m’acceleren les pulsacions i recordo aquella mítica sortida de 1998 que va acabar amb la melee més gran que es recorda a la Fórmula 1, per enèssima vegada ho recordem. Diumenge déja vu Romain Grosjean calcula malament la distància amb Lewis Hamilton, li destrossa el monoplaça, li passa per sobre, acaba amb Checo Pérez i ai las… passa a centímetres del casc d’Alonso i de les seves mans. Li destrossa el monoplaça, gran decepció, gran ensurt, gran incidència de carrera,


Lewis i Fernando, candidats al podi i protagonistes del mundial fora de la cursa. Romain Grosjean sancionat: prohibit competir a Monza -no es veia des que Schumacher fos exclós per ignorar bandera negra al 1994-. Càstig massa dur? El propi Grosjean confessava avui que té… problemes de capacitat espacial… no calcula bé distàncies laterals, no és la primera que provoca i sincerament en el cas d’Spa, va deslluir moltíssim la resta de la cursa.
… i permeteu-me un breu incís tècnic!
De fet l’accident de Grosjean amb Alonso ha tornat a encetar el debat sobre si els Fórmula 1 haurien de tenir un cockpit tancat a l’estil prototip de LeMans. Aquest debat va començar a prendre força després de l’accident de Felipe Massa el 2009 -que va motivar Michael Schumacher a tornar- després de l’impacte gairebé fatal d’un motlle procedent del Brawn GP de Rubens Barrichello. Setmanes després es produiria un accident fatal a la Fórmula 2 amb l’impacte d’un pneumàtic amb la testa de Henry Surtees. Aquestes cúpules emperò suposen un risc en cas d’incendi -o quelcom més greu- dins del cockpit i s’hauria de desenvolupar un mecanisme d’evacuació eficaç. També dir-vos que un cockpit també comportaria una substancial millora en l’aerodinàmica del Fórmula 1 (reduint el coeficient de fricció i millorant el règim de l’aire a la part del darrere del monoplaça) però una molèstia per a la visilitat dels pilots ja que a més la coberta també tindria barres per reforçar-ne l’estructura.

Adrian Newey va fer aquest disseny conceptual exclusiu per l’última edició del simulador de conducció Gran Turismo.
Us deixo amb uns previsibles semàfors i amb la classificació completa del Gran Premi, salut i benzina! I recordeu: divendres hi tornem a un altre dels mítics, Monza, no us perdeu la Prèvia d’en Jordi Domènech!

Jenson Button: Després d’aconseguir la seva primera pole amb McLaren aconsegueix la seva primera victòria al “circuit de la seva infància” chapeaux!
Sebastian Vettel: Per fí l’Alemany s’ha tornat a lluir.
Kimi Räikkönen: Increible passada del finlandés a Schumacher a Eau-Rouge!

Toro Rosso: Tot i estar d’enhorabona per posar als seus dos pilots als punts -posició més habitual la temporada passada-, segueixo pensant amb la gran errada que ha sigut el ball de pilots i crec que això encara els passa factura.

La seguretat de la Fórmula 1, de nou qüestionada.
Mercedes: El cotxe no té equilibri i l’actuació de Rosberg ha estat lamentable.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equipo | Xassís | Temps | Parr. | Volta |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Jenson Button | 3 | McLaren | MP4-27 | 01:29’08″530 | 1 | 44 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 1 | Red Bull | RB8 | + 13″624 | 10 | 44 |
3 | 15 | Kimi Räikkönen | 9 | Lotus | E20 | + 25″334 | 3 | 44 |
4 | 12 | Nico Hülkenberg | 12 | Force India | VJM05 | + 27″843 | 11 | 44 |
5 | 10 | Felipe Massa | 6 | Ferrari | F2012 | + 29″845 | 14 | 44 |
6 | 8 | Mark Webber | 2 | Red Bull | RB8 | + 31″244 | 12 | 44 |
7 | 6 | Michael Schumacher | 7 | Mercedes | W03 | + 53″374 | 13 | 44 |
8 | 4 | Jean-Eric Vergne | 17 | Toro Rosso | STR7 | + 58″865 | 15 | 44 |
9 | 2 | Daniel Ricciardo | 16 | Toro Rosso | STR7 | + 62″982 | 16 | 44 |
10 | 1 | Paul di Resta | 11 | Force India | VJM05 | + 63″783 | 9 | 44 |
11 | Nico Rosberg | 8 | Mercedes | W03 | + 65″111 | 23 | 44 | |
12 | Bruno Senna | 19 | Williams | FW34 | + 71″529 | 17 | 44 | |
13 | Kamui Kobayashi | 14 | Sauber | C31 | + 1’56″119 | 2 | 44 | |
14 | Vitaly Petrov | 21 | Caterham | CT01 | + 1 volta | 19 | 43 | |
15 | Timo Glock | 24 | Marussia | MR01 | + 1 volta | 20 | 43 | |
16 | Charles Pic | 25 | Marussia | MR01 | + 1 volta | 22 | 43 | |
17 | Heikki Kovalainen | 20 | Caterham | CT01 | + 1 volta | 18 | 43 | |
18 | Pedro de la Rosa | 22 | HRT | F112 | + 1volta | 21 | 43 | |
RET | Narain Karthikeyan | 23 | HRT | F112 | + 15 voltes | 24 | 29 | |
RET | Pastor Maldonado | 18 | Williams | FW34 | + 40 voltes | 6 | 04 | |
RET | Sergio Pérez | 15 | Sauber | C31 | + 0″000 | 4 | 00 | |
RET | Fernando Alonso | 5 | Ferrari | F2012 | + 0″000 | 5 | 00 | |
RET | Lewis Hamilton | 4 | McLaren | MP4-27 | + 0″000 | 7 | 00 | |
RET | Romain Grosjean | 10 | Lotus | E20 | + 0″000 | 8 | 00 |