Crònica del GP de MÈXIC

Crònica del GP de MÈXIC

Norris arrassa a Mèxic i assumeix el lideratge del mundial

L’anglès aconsegueix una inapel·lable victòria a l’Autódromo Hermanos Rodríguez i avantatja en un punt a Piastri (cinquè a Mèxic) a la general del mundial. Ho acompanyen al podi Leclerc, beneficiat per un incomprensible VSC i Verstappen, que va tornar a realitzar una gran carrera malgrat estar embolicat en diverses polèmiques.

Norris va fer una gran sortida mentre que Verstappen va estar prop d'acabar contra el mur (Red Bull).
Norris va fer una gran sortida mentre que Verstappen va estar prop d’acabar contra el mur (Red Bull).

El Gran Premi de Mèxic és un dels més peculiars degut la seva altura respecte el nivell del mar. Els seus 2.240 metres són un autèntic desafiament per als equips a causa de la menor densitat de l’aire que provoca que la refrigeració per aire dels motors sigui menys eficient. Això fa que els equips hagin de preparar un kit específic que conté nombroses obertures de ventilació per a aquest circuit anomenat en els seus orígens Magdalena Mixhuca.

Posteriorment, el circuit de Ciutat de Mèxic, circuit que va ser canviat de nom  a Autódromo Hermanos Rodríguez després de que primerament Ricardo Rodríguez morís durant els entrenaments del Gran Premi de Fórmula 1 de 1962 i al cap de 9 anys el seu germà Pedro també perdés la vida en un accident durant les 200 milles de Norisring.

Malgrat aquest dur cop per a l’automobilisme mexicà, l’afició d’aquest país continua sent de les més passionals amb els pilots fins i tot enguany en què Sergio Pérez no forma part del gran circ.

Norris es passeja; Piastri amb dificultats

Gran carrera de Max en un dia que pintava complicat després de la discreta classificació. No obstant això, l’holandès va partir de manera sensacional malgrat muntar pneumàtics mitjans i a punt va estar de col·locar-se en segona posició a final de la llarga recta. Desafortunadament per als seus interessos, en arribar a la primera corba no hi havia espai per a més cotxes i en haver de frenar damunt del piano li va fer anar-se llarg i a punt va estar d’impactar amb les proteccions.

Després de saltar-se la primera xicane a la sortida, Verstappen es va reincorporar a la pista per darrere de Norris, Leclerc (que també es va saltar la xicane) i Hamilton. A causa d’aquest caos, Russell es va queixar per la ràdio que la posició de Verstappen havia de ser seva; però direcció de carrera va decidir no sancionar a cap pilot pel que l’holandès es va lliurar pels pèls de la penalització.

La polèmica amb Verstappen com a protagonista no va acabar aquí. A la volta sis, Verstappen va deixar anar els frens del seu Red Bull a final de recta per a avançar al seu arxienemic Hamilton. Amb aquesta acció l’holandès el va fer fora després d’un lleu toc. A la següent corba va ser Hamilton qui va enviar a Verstappen a l’herba sense conseqüències. Just després d’aquesta maniobra, a la següent zona de DRS Verstappen va avançar a Hamilton però tots dos  van anar llarg. Verstappen va optar per fer la xicane però va ser avançat per Bearman mentre que Lewis va decidir saltar-se la xicane i mantenir la tercera posició. A causa d’aquesta acció Hamilton va rebre una penalització de deu segons que van condemnar les seves opcions de podi una carrera més. A partir d’aquell moment, Verstappen es va calmar i amb una estratègia d’una sola parada i un bon ritme va aconseguir la tercera posició final.

Piastri perseguint a Tsunoda (Red Bull).

Verstappen torna a ballar-la

Gran carrera de Max en un dia que pintava complicat després de la discreta classificació. No obstant això, l’holandès va partir de manera sensacional malgrat muntar pneumàtics mitjans i a punt va estar de col·locar-se en segona posició a final de la llarga recta. Desafortunadament per als seus interessos, en arribar a la primera corba no hi havia espai per a més cotxes i en haver de frenar damunt del piano li va fer anar-se llarg i a punt va estar d’impactar amb les proteccions.

Després de saltar-se la primera xicane a la sortida, Verstappen es va reincorporar a la pista per darrere de Norris, Leclerc (que també es va saltar la xicane) i Hamilton. A causa d’aquest caos, Russell es va queixar per la ràdio que la posició de Verstappen havia de ser seva; però direcció de carrera va decidir no sancionar a cap pilot pel que l’holandès es va lliurar pels pèls de la penalització.

La polèmica amb Verstappen com a protagonista no va acabar aquí. A la volta sis, Verstappen va deixar anar els frens del seu Red Bull a final de recta per a avançar al seu arxienemic Hamilton. Amb aquesta acció l’holandès el va fer fora després d’un lleu toc. A la següent corba va ser Hamilton qui va enviar a Verstappen a l’herba sense conseqüències. Just després d’aquesta maniobra, a la següent zona de DRS Verstappen va avançar a Hamilton però tots dos  van anar llarg. Verstappen va optar per fer la xicane però va ser avançat per Bearman mentre que Lewis va decidir saltar-se la xicane i mantenir la tercera posició. A causa d’aquesta acció Hamilton va rebre una penalització de deu segons que van condemnar les seves opcions de podi una carrera més. A partir d’aquell moment, Verstappen es va calmar i amb una estratègia d’una sola parada i un bon ritme va aconseguir la tercera posició final.

Leclerc brilla de nou

Bon cap de setmana de Leclerc. El monegasc va tornar a batre al seu company d’equip a la qualy i a carrera es va veure beneficiat per la benevolència de la FIA que no va sancionar la seva drecera a la sortida. Des de la segona posició, va realitzar un sensacional stint amb els pneumàtics tous que sumat a l’embolic que va haver-hi per darrere li van fer aconseguir un matalàs de segons suficient per a qua Verstappen no l’atrapés fins a dues voltes pel final.

Quan Verstappen ja s’estava preparant per a intentar l’avançament a Leclerc a final de recta, un sorprenent VSC va ser desplegat per a acabar d’apartar el Williams accidentat de Carlos Sainz. Afortunadament per als interessos de Leclerc, el VSC no va acabar fins a l’última volta quan els cotxes ja havien passat per la recta principal per la qual cosa va ser impossible que Verstappen avancés a Leclerc.

Leclerc va finalitzar en segona posició per darrere de Norris (Ferrari).

Següent carrera al Brasil

Interlagos acollirà la primera de les quatre últimes proves del mundial. Les carreres al circuit de Sao Paulo sovint són imprevisibles a causa de les tempestes tropicals que sovint descarreguen a la tarda. Sense anar més lluny, l’any passat es va produir un escenari com aquest i el gran beneficiat per aquesta situació va ser Verstappen, que va poder sentenciar virtualment el seu quart títol davant un Norris que només va ser sisè.

Si es produeix una situació com aquella, el mundial podria tornar a començar. Si tenim una carrera normal, els McLaren continuarien sent els principals favorits a la victòria sempre que no s’enredin amb baralles entre ells.

Crònica d’Alex March Arumí


Els semàfors

  • Vermell: FIA: Lents en la presa de decisions, esglai amb els comissaris i incomprensible VSC final.
  • Groc: Piastri: Nou cap de setmana discret malgrat remuntar fins al cinquè lloc.
  • Verd: Bearman: Increïble resultat de l’anglès que va estar a punt de signar el primer podi de Haas.

Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *