
Crònica del GP d’Àustria
McLaren guanya a Can Red Bull
Tornem a Europa en un circuit mític i ràpid a Spielberg, a casa de la beguda energètica, al Red Bull Ring, abans anomenat A1 Ring i que va estar molt de temps fora del calendari. És un circuit curt però ràpid amb forts desnivells al bell mig d’unes muntanyes plenes d’arbres alts i frondosos, i un paisatge verd que enamora.
La classificació :Ha sigut una classificatòria sense gaires sorpreses finals. Norris fa la Pole i el seu company de equip, Piastri, no pot fer un temps competitiu degut a una doble bandera groga a la última volta darrera corba Gasly fa una doble virolla amb sortida de pista, sortosament no ha tingut conseqüències, però Oscar i Max han hagut d’aixecar el peu per aquest incident deixant-los al pilot de McLaren en 3a posició i el de Red Bull en 7è lloc.
Durant la classificatòria han tret la bandera vermella a la Q2 per un petit incendi a la recta principal, alguna espurna de les que treuen els cotxes ha encès la gespa seca per la calor d’aquests dies.
I els espanyols, Fernando cau a la Q2 en 11a posició, amb els temps molt ajustats, mentre que Sainz en queda 19 (a la Q1) queixant-se que el cotxe és inconduïble, i veient el seu volta de classificació que a les últimes 4 corbes ha estat corregint la trajectòria en tot moment.

El principi: Només amb la volta de reconeixement, Sainz s’ha quedat clavat a la graella sense poder sortir, i dient per ràdio que hi havia alguna cosa que li impedia arrencar. Finalment ho ha aconseguit i ha fet la volta entrant al pit lane i ha sigut llavors quan s’han encès els frens de darrera i han retirat el cotxe sense fer la sortida. De mentre ja s’havia avortat la sortida i tots els cotxes tornaven a estar a la graella amb els mecànics a cada cotxe. Han començat a les 15:15h
Lando ha sortit molt bé i Piastri també, i ha aprofitat que Leclerc no ho ha fet igual robant-li la 2a posició només al entrar al primer revolt. Després l’australià ha intentat avançar el seu company, però s’ha defensat bé. La sorpresa ha estat més enrere quan Antonelli ha perdut el cotxe al revolt 3 i ha frenat tard i ha menjat el pobre Max que estava una mica més endavant, ha fet una carambola, quedant els 2 cotxes fora de joc, el Mercedes amb la suspensió davantera trencada i el Red Bull de l’impacte tampoc ha pogut continuar. Lawson també ha rebut de Kimi, però sense més conseqüències ja que ha pogut continuar i acabar la cursa. Això ha forçat la sortida del Safety Car a la volta 2.
Aquests han sigut els incidents de la cursa. La resta ha estat domini de McLaren, que just marxar el Safety Car ja s’han distanciat del tercer classificat que era Leclerc. Primer els cotxes taronges, i després, uns quants segons més enrere, la resta, que en aquesta cursa els més ben posicionats els 2 Ferrari, seguits de l’únic Mercedes que quedava a la pista.

Què passa amb Ferrari?: És la segona cursa que veig que l’escuderia italiana fa coses que abans no feia. És curiós. En aquesta vegada li ha tocat Hamilton. Quan ho han decidit han cridat a box el pilot britànic per canviar rodes. Lewis els ha dit per ràdio que preferia continuar a pista perquè els seus pneumàtics encara els veia bé, i des del mur li han dit que entrés, i llavors ha preguntat si els seus temps eren dolents, i la resposta ha estat box box.
Al Canadà va passar una cosa semblant amb Leclerc, ell per ràdio deia de fer un pla, a la qual cosa des del mur es van negar i el van “obligar” a parar i fer el pla que deia l’escuderia. Això és una cosa que jo encara no havia vist als italians.

Dues estratègies diferents: Aquesta vegada ens hem trobat 2 estratègies diferents de carrera, els que han anat a 2 parades i semblava que era l’estratègia bona, o potser no, ja que parlem de 3 escuderies potents, McLaren que són els millors aquest any i tant se val a quantes parades vagin, guanyen segur, Ferrari i Mercedes que han fet la mateixa de 2 parades i s’han assegurat del 3er al 5è lloc. Gairebé tots han anat a aquesta estratègia.
Després hi havia Lawson, que ha anat a una parada i li ha sortit bé, s’ha assegurat el 6è lloc de la cursa i ha estat l’últim pilot no doblegat. I l’altre ha estat Alonso, que ha aconseguit quedar en 7è lloc, remuntant 4 posicions. sent l’últim dels doblats per Norris. Cosa que li ha donat l’aire que necessitava per poder-se defensar de Bortoleto a les últimes 2 voltes, en un duel on ha demostrat la seva veterania i defensant la posició i aprofitant que a l’ultima volta tenia DRS que li donava Norris. A qui no li ha sortit tan bé ha estat Hadjar que no ha aconseguit puntuar.
La cursa ha acabar amb doblet de McLaren i Leclerc per completar el podi.

Els perdedors:Sainz abans de començar la cursa i més tard el seu company d’equip Albon també ha abandonat per problemes mecànics. Williams ha de millorar.
Kimi Antonelli per l’accident, que ha estat error seu segons ha dit després al parc tancat i que s’emporta una penalització per a la següent cursa de 3 posicions a la graella de sortida.
Red Bull, amb Max que ha estat el dany col·lateral d’Antonelli, i Tsunoda que tampoc ha puntuat i a sobre la tingut una penalització de 10 segons per xocar amb Colapinto.
Els semàfors

- Williams: Cap de setmana per oblidar, Retiren els 2 cotxes. Falta fiabilitat.
- Kimi Antonelli: Es passa de frenada i s’emporta a Verstappen. Queden fora.
- Yuki Tsunoda: No acaba de funcionar. El sancionen per una col·lisió amb Colapinto

- Ferrari: No acaben de trobar la velocitat per guanyar curses.
- George Russell: Ni se’l veu durant la cursa.
- Max Verstappen: S’ha quedat sense cursa perquè han picat amb ell.

- Lando Norris: Bona cursa i bona gestió.
- Liam Lawson: Una bona cursa, ara sembla que no té la pressió de Red Bull.
- Oscar Piastri: Continua líder al mundial i acaba tercer.
Comments