
Crònica del GP de Emilia Romagna
Torna Mad Max
Max Verstappen guanya la primera cursa del mundial a Europa, el Gran Premi d’Emilia Romagna, un circuit de la vella escola, Imola o també conegut com a Autodromo Internazionale Enzo i Dino Ferrari. Aquí les escapatòries són de grava i gespa, i penalitza si surts de pista, on avançar s’ha de fer bé, sinó pots sortir i perdre diverses posicions, i on l’estratègia juga un paper important com ha estat el cas de la cursa d’enguany. Un circuit tenyit de vermell Ferrari i amb molts fans d’aquesta escuderia, que porten les seves banderes del cavallino rampante i animen els seus pilots a fer un bon paper. Tot i que els pilots surten passat el 10è lloc, els fans de Ferrari no perden l’esperança i els animaran durant tota la cursa.
Una qualificació accidentada :Només iniciar la sessió de qualificació tenim la primera bandera vermella quan Yuki Tsunoda al trepitjar el piano, se li desequilibra el cotxe del darrere i impacta contra el mur fent una volta de campana quedant el cotxe dret, però destrossat. Per sort el halo que tanta polèmica va crear en el seu moment ha salvat la vida al pilot que ha pogut sortir tot sol.
Al final de la Q1 fa aparició una altra vegada la bandera vermella quan Colapinto impacta contra el mur. Llavors tenim la polèmica servida perquè a Oliver Bearman que era dins de la Q2 li retiren el temps per creuar la meta amb el semàfor vermell. Fan una reclamació i els comissaris han de revisar les imatges per decidir si donen per vàlida la volta de Bearman i llavors Bortoleto queda fora, o és el pilot de Kick Sauber qui continua i Oliver queda eliminat. Tot això atrassa l’inici de la Q2 fins a les 17 hores.
Els 2 Ferrari i el Mercedes d’Antonelli queden eliminats a la Q2. Mentre que els 2 Aston Martin i els 2 Williams passen a la Q3. Piastri surt primer mentre el seu company sortirà 4t al darrere de Verstappen i els espanyols sortiran 5 i 6è.
La cursa i l’estratègia: Tot i que Piastri arrenca bé, i Verstappen no tant, i Russell aprofita per emparellar-se amb Max, però el pilot de Red Bull a la 2a corba passa a Oscar per l’exterior en un avançament magistral digne d’un campió del món, i en poc temps ja ha tret més d’un segon de distància entre ell i Piastri, evitant així que pugui utilitzar el DRS quan l’activin, tot i que la distància va augmentant a mesura que van passant les voltes. Russell queda bloquejat pel McLaren de l’australià i aconsegueix mantenir la 3a posició, però al cap d’unes voltes Norris el passarà perquè té més ritme que el Mercedes.
A la volta 12 comencen les parades a box , entrant Russell, Stroll i Piastri, en un intent de McLaren per fer un undercut al Red Bull, però amb tan mala sort que surten al mig del trànsit i en comptes de retallar temps l’augmenten i Max aprofita per fer un bon coixí de temps per quan hagi d’entrar a canviar rodes pugui mantenir el liderat. I com a cirereta la sort juga al seu favor ja que Ocon té una avaria i ha de parar el cotxe a la gespa, i mentre el retiren hi ha Virtual Safety Car, cosa que redueix la parada 10 segons, i tots els pilots que no havien parat aprofiten el Virtual per fer la seva parada. Així que Max que anava primer continua primer.

La millor part de la cursa, les 10 últimes voltes: A Kimi Antonelli li falla el cotxe i es para a l’escapatòria, i aquesta vegada a diferència de la d’Ocon, aquesta vegada surt el Safety Car. Fet que provoca que la meitat de la graella entri a canviar pneumàtics i l’altra meitat es quedi fora.
Qui no dubta a parar és el líder de la cursa, Max Verstappen i continua mantenint la primera posició i el curiós del cas és que les escuderies només han parat un dels seus pilots. A Red Bull Max, però a McLaren només a Norris, a Ferrari Hamilton, a Williams Albon, a Haas Hadjar, Alpine Colapinto, Kick Bortoleto, però a Aston Martin són els 2 pilots els que aturen, mentre que en Mercedes l’únic pilot viu en carrera, Russell, es manté a la pista. Així que es barregen pilots amb rodes noves i velles, això afavoreix els avançaments a pista quan es reprèn la cursa. A Ferrari, Leclerc es queixa que a ell no l’han aturat i que queden massa voltes i no sap si podrà mantenir-se dins la zona de punts.
El Safety Car triga molt a marxar i fa moltes voltes ja que no donen l’ordre a l’únic pilot doblat que avanci, i després el cotxe de seguretat encara fa una volta més que crec que no caldria. La represa de Max es molt bona, que alenteix tot el grup i surt disparat agafant desprevinguts als altres i de seguida té un petit marge de distància i anul·la que amb ell o puguin fer servir el DRS.
Piastri i Norris lluiten netament i al final Lando guanya la posició ja que és més ràpid perquè té els pneumàtics més nous. Mentre que Albon va perseguint Leclerc i el posa contra les cordes, aquest es defensa empenyent el pilot de Williams fora de la pista, cosa que aprofita Hamilton que ja havia avançat a 2 cotxes, a avançar Albon i de propina també passa al seu company d’equip. Llavors els comissaris diuen que s’investiga l’incident entre Leclerc i Albon i Ferrari opta per dir-li a Charles que doni la posició al pilot de Williams així evitaran la sanció que els podria caure. Després el monegasc es queixa per la ràdio dient que no entén que ha fet malament. El podi queda amb un ressorgit Max Verstappen en la primera posició, seguit dels 2 McLaren Norris i Piastri. Així s’estreny més la classificació del mundial, ningú pot donar per fet que aquest any pot ser campió.
Els semàfors

- Yuki Tsunda: No acaba de fer un bon paper a Red Bull
- Charles Leclerc: Molt brut defensant la posició. Així no es fa.
- Comissaris: No feien falta tantes voltes de Safety Car.

- McLaren: Estratègia equivocada per Oscar Piastri
- Aston Martin: Porten millores però ara falta millorar l’estratègia.
- Kimi Antonelli: No li surten bé les coses.

- Max Verstappen: Tot perfecte, des del principi al final
- Lando Norris: Bona cursa.
- Lewis Hamilton: Bona remuntada.
Comments