
Japó aquest 2025 està vivint una de les sequeres més importants de tota la seva història. De fet, aquest any s’ha produït el major incendi forestal del país de l’últim mig segle. També el foc ha aparegut al Gran Premi celebrat al circuit de Suzuka. Diversos incendis derivats de les espurnes dels monoplaces, van calcinar una petita part de l’herba divendres i dissabte. Qui també va arribar encès aquest cap de setmana va ser Max Verstappen. L’holandès, molest amb el seu equip pel canvi de Tsunoda per Lawson i el pobre rendiment del Red Bull a les primeres carreres; ha aconseguit la primera victòria de la temporada per davant dels McLaren de Norris i Piastri. Amb el seu quart triomf a Suzuka, Verstappen supera Senna i ja només té al davant a Hamilton i Schumacher amb cinc i sis respectivament.

La “pole” de Verstappen clau
La victòria de Verstappen va començar a forjar-se a la sessió de classificació del dissabte. Després del primer intent de la Q3, Piastri tenia la «pole» davant de Verstappen i Leclerc. No obstant, Max sabia que la pole a Suzuka tenia un valor addicional en un circuit on és complicat avançar. A més, Verstappen volia brindar a casa d’Honda un regal en forma de victòria en l’últim ball de Red Bull amb els de Tòquio. Així doncs, mancant pocs minuts per acabar la «qualy»; el de Red Bull va treure tot el seu talent per fer una volta magistral que li va valer la «pole» superant així els totpoderosos McLaren.
Una única lluita: Verstappen-Norris a boxes
Ni la catedral japonesa ni la pluja que havia mullat lleugerament el circuit abans d’apagar-se els semàfors no han animat la cursa. Verstappen ha dominat la carrera d’inici a fi controlant en gairebé tot moment els McLaren de Norris i Piastri. L’acció més interessant ha tingut lloc quan Verstappen i Norris han entrat a boxes junts. Gràcies a una gran volta de Norris prèvia a la parada i a un millor canvi de pneumàtics per part de McLaren, els rivals del 2024 han sortit roda amb roda del pit lane. Tot i això, Max astutament ha tancat lleugerament Norris enviant-lo a la terra sense conseqüències i mantenint la primera posició fins al final.

McLaren desaprofita una nova oportunitat
Bé és cert que McLaren ha ampliat el marge al campionat del món de constructors amb els podis dels seus pilots. Tot i això, com deia Andrea Stella després de la carrera; el somriure dels de Woking podria ser més gran. Tot i tenir el millor cotxe de la graella, Norris continua sense escapar-se de Verstappen al mundial de pilots i l’holandès ja s’ha col·locat a només un punt de l’anglès.
Ferrari i Mercedes darrere de McLaren i Verstappen
Els italians i els germànics estan ara mateix un pas per darrere del duet de McLaren i de Verstappen. Leclerc ha aconseguit treure tot el potencial del Ferrari amb una quarta posició per davant de Russell que va cometre un error a la «qualy». Menció especial per a Kimi Antonelli (sisè) que aquest cap de setmana s’ha convertit en el pilot més jove a liderar una cursa de Fórmula 1 i en aconseguir una volta ràpida. En tots dos registres ha superat un tal Max Verstappen, que a la penúltima volta de carrera li ha volgut treure la volta ràpida per mantenir el seu rècord.

Tsunoda s’acosta més a Verstappen
El canvi de pilots a Red Bull no ha significat una gran diferència en termes de punts però sí en quant a rendiment. Yuki Tsunoda s’ha vist més a prop de Max Verstappen que Liam Lawson durant bona part del cap de setmana. Desafortunadament per als aficionats japonesos, un error de Tsunoda a la Q2 li va impedir passar a la Q3 condemnant les seves opcions a puntuar en carrera. Tot i l’errada, a Red Bull poden marxar esperançats que els punts arribaran amb el jove però experimentat pilot japonès.
Els debutants
Cara i creu pels rookies aquest cap de setmana. A part de la bona actuació d’Antonelli, Hadjar ha sumat els primers 4 punts a la Fórmula 1 després de realitzar uns grans entrenaments i una cursa molt sòlida. Oliver Bearman també ha sumat novament punts i a més ho ha fet superant àmpliament el seu experimentat company d’equip. No tanta sort han tingut Lawson, encara adaptant-se al Racing Bull; Doohan que va tenir un brutal accident divendres; i Bortoleto superat per Hulkenberg aquest cap de setmana.

La setmana que ve més
La Fórmula 1 afrontarà la segona prova del primer triplet de l’any la setmana que ve a Baréin. Al circuit de Sakhir, que ja va ser seu dels tests de pretemporada; hauríem de veure una cursa més moguda que la que hem vist a Suzuka. Veurem si aquest any algú és capaç de batre el ja històric rècord de volta aconseguit per Pedro Martínez de la Rosa ja fa 20 anys.