La Pregunta: GP d’Hongria

GP d’Hongria

Què en penseu del canvi de De Vries per Ricciardo ?

Jordi Domènech:

La setmana passada ens arribava la notícia del retorn de Daniel Ricciardo en el lloc de Nyck de Vries a AlphaTauri. Com sol ser habitual quan hi ha un canvi de pilot a mitja temporada, hi ha hagut opinions de tot tipus.
De Vries és de lluny el pilot titular que menys curses ha tingut si comptem Red Bull, Toro Rosso i AlphaTauri. Però també és cert que el neerlandès no era un debutant normal, havent guanyat la Fórmula 2 al cap de 3 temporades i també com a campió de la Fórmula E… se n’esperava més d’ell, tenint en compte que Yuki Tsunoda és més aviat irregular. Però el japonès l’ha superat gairebé sempre, i el Dr. Marko ha optat per un “win-win”: posant a Ricciardo valoren novament el pilotatge de l’australià en vistes a pressionar a Sergio Pérez i també donen experiència a una AlphaTauri necessitada


Just Serrainat:

De Vries és la nova víctima de la filosofia de resultats d’Helmut Marko, que en només deu curses (sense puntuar a cap, amb un dotzè lloc com a millor resultat i dos accidents), veu com s’acaba la seva aventura a la Fórmula 1. I una vegada més veiem la tornada de l’incombustible Daniel Ricciardo, que sembla que sempre estigui a la recambra de qualsevol equip que necessiti un pilot. Ricciardo és un pilot que personalment m’agrada, però crec que De Vries, es mereixia almenys l’oportunitat d’acabar la temporada, ja que deu curses per més malament que li hagin anat, són poques per demostrar si realment està capacitat o no per continuar a l’equip. Però ja estem acostumats a les exigències als pilots d’Helmut Marko d’obtenir resultats ràpids per l’equip o d’un dia per l’altre et trobes al carrer. No sé si és o no una bona filosofia, tenint en compte també les capacitats del monoplaça d’Alpha Tauri, però és la que sempre hem vist aplicar als equips de Red Bull.


Joan Enric: La meva opinió es que a la F1 tenen molt poca paciència. Malgrat la tecnología, no es res fàcil conduir un F1. Bé, si que es fàcil, el que es difícil es portar-lo depressa i al limit. Malgrat els mal resultats de De Vries, crec que en aquest esport òn els resultats depenen un 95% del cotxe i un 5% de les mans caldria haver tingut més paciència, ja que el més segur es que el material del que disposava en Nick no es l’adeqüat.


Núria Casas-Salat: Tenint en compte com és marco amb el rendiment dels seus pilots, no m’estranya gens que hagi optat per substituir a De Vries a mitja temporada. No sé què li ha passat, és un bon pilot, però n sembla que hagi aconseguit adaptar-se al cotxe i el seu rendiment ha sigut bastant pèssim, res a veure amb la cursa que va fer l’any passat amb Williams al GP d’Itàlia, on va brillar i va fer 2 punts. Aquest any no ha passat de la 14 posició en el millor dels casos. En aquest circ o rendeixes o vas fora ràpidament. S’han decidit per un valor segur, que saben que pot donar resultat i que ja ha estat en aquesta escuderia anteriorment. Ja veurem com li va a Ricciardo la seva tornada. Ara que crec que aquesta només es fins a final de temporada





Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • Lliures: 13.30h i 17.00 h
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • Lliures: 12.30h
  • Qualificació: 16.00h

Diumenge

  • Cursa: 15.00h (70 voltes)

Breus d’última hora

  • Diuen que l’equip Red Bull portarà una nova millora aerodinàmica que els farà guanyar 2 décimes per volta.
  • La pista magiar es un escenari mític per Alonso. Arribarà aqui la 33 ?
  • Ricciardo torna a la F1, substituint De Vries.

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!