GP de la Gran Bretanya
Veieu lògic el reglament dels limits de pista ?
Jordi Domènech:
Va quedar clar el cap de setmana passat que el tema dels límits de pista, si no es resol bé, és un punt de controvèrsia. Si més no els comissaris van ser consistents i van penalitzar tothom que s’excedia més aviat o més tard, però mai és agradable veure que canvien els resultats de la cursa hores més tard.
Àustria ja el 2003 va ser un dels primers circuits en asfaltar alguna escapatòria i en aquell GP molts pilots ja feien la corba 1 per fora. Per tant, fa 20 anys i actualment, si un pilot troba una part de circuit que el fa anar més ràpid, la farà servir.
La lògica dictaria que posar herba o grava de nou serviria per posar un límit físic al traçat, però molts circuits que comparteixen cotxes i motos intenten acontentar els dos mons.
El que està clar és que veure pianos on hi cap fàcilment un F1 sencer no hi ajuda. A vegades donen ganes de treure’ls tots, asfalt, línia blanca i herba, i ja veuràs com no hi ha problema de límits de pista!
.
Joan Enric: La meva opinió es que es una autèntica barbaritat. I que la solució seria tant fàcil com que facin el que vulguin. Si per encarar una recta cal traçar la corba anterior amb les quatre rodes damunt el voral, doncs que ho facin, ja que tots ho faràn. I si una “S” es pot retallar i tots ho fan, doncs que ho facin. El limit absolut ? molt fàcil: òn ja no vols que s’hi posin els cotxes, doncs hi poses grava i ja veuràs com tenen molt clar òn no s’ha de trepitjar; però coses com les del passat GP austriac son un autèntic acudit i una falta de respecte per la paraula “curses”.
Núria Casas-Salat: Em sembla bé que el reglament sigui estricte mentre que els pilots facin trampa guanyant avantatge sortint de pista. La solució que posaria jo és canviar les escapatòries d’asfalt per gesta i grava, llavors segur que com els penalitzaria no apurarien tant com ho fan ara. Sinó mireu Mónaco, Singapur, o Arabia Saudí, son circuits que quan surts una mica ja ets al mur. Mentre no vagin per on toca de la pista, ja m’està bé que penalitzin, les normes son per a tothom.
Alex March:
Els límits de pista s’han definit perquè cap pilot pugui guanyar temps per fora de les línees blanques. Penso que s’ha de ser estricte en complir-los ja que sinó hi hauria avantatges per uns pilots i desavantatges per altres.
El que vam veure a Àustria va ser poc seriós i inexplicable per una entitat con la FIA, ja que aplicaven els límits de pista de manera subjectiva pel que es veia a les càmeres.
Si en una pista com Àustria, les escapatòries són d’asfalt, cal posar-hi sensors com es fa a MotoGP.
Ara bé, el que faria jo; seria col.locar escapatòries amb grava com es feia abans per evitar aquest problema amb els límits de pista. D’aquesta manera es penalitzaria de veritat al pilot i evitariem aquesta polèmica
Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!
Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana
Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).
Horaris del Gran Premi
Divendres
- Lliures: 13.30h i 17.00h (Hora Catalana)
- Fer la Superporra abans d’anar a dormir…
Dissabte
- Lliures: 12.30h (Hora Catalana)
- Qualificació: 16.00h (Hora Catalana)
Diumenge
- Cursa: 16.00h (Hora Catalana)