Crònica del GP d’Espanya
Molt soroll per no res
En un any que ha significat el retorn de Fernando Alonso als podis de manera regular, i després d’una cursa de Mònaco i una qualificació afectades per la pluja, els aficionats esperaven o bé una cursa animada per la precipitació, o bé un bon resultat per als pilots espanyols, amb un Carlos Sainz que sortia a la segona posició. Però en acabat, no ha passat ni una ni altra. Cursa relativament avorrida sense pluja, i uns decebedors cinquè i setè llocs per a Sainz i Alonso. Molt soroll el dissabte, per no res el diumenge.
El Circuit posa a tothom al seu lloc: Tradicionalment el traçat de Montmeló era el lloc on els equips provaven per primer cop els seus monoplaces. Les característiques del Circuit de Barcelona-Catalunya, amb corbes de tota mena i un asfalt que maltracta els pneumàtics són adients per saber quines virtuts i defectes té cada cotxe.
I fe de Déu que s’han vist virtuts i defectes. A la part de les virtuts, Red Bull i particularment Max Verstappen. El neerlandès ha aconseguit el seu tercer Grand Chelem havent fet la pole, la victòria, la volta ràpida i també liderant totes les voltes. Per part seva, Checo Pérez no va estar encertat ahir però ha remuntat de la Q2 al quart lloc.
També cal destacar el paper dels Mercedes, que en cursa han set clarament el segon millor cotxe rere els toros amb ales i han aconseguit un doble podi. Sembla que les millores aplicades al W14 funcionen, i els altres equips hauran de posar-se les piles.
Gent que haurà de repassar deures: A la banda dels que tenen defectes, en primer lloc Ferrari. Segons Sainz, que de la primera fila ha baixat fins al cinquè lloc, el traçat català ha exposat el desgast excessiu de pneumàtics que Ferrari pateix. Pel que fa a Charles Leclerc, el monegasc ni tant sols va passar de la Q1, i avui no ha pogut arribar als punts.
Tampoc ha sigut la millor cursa d’Aston Martin. Ahir Alonso va sortir-se de pista i només va poder ser vuitè a la graella. L’asturià ha remuntat un lloc per acabar setè, just darrere del seu company Lance Stroll en una cursa on han estat més a prop dels Alpine que dels de davant.
I McLaren, malgrat una bona classificació ahir (especialment amb Lando Norris, tercer), torna a tenir una cursa sense punts. Norris de fet ha perdut totes les opcions després d’un toc a la sortida amb Lewis Hamilton, però creia que sense el toc també hauria quedat fora dels punts.
Sense massa història: La cursa no ha tingut abandonaments i gairebé tampoc incidents. Només Yuki Tsunoda ha estat penalitzat amb 5 segons per una discutible defensa a la corba 1 sobre Zhou Guanyu, cosa que ha fet fora dels punts al japonès.
Tots els pilots (excepte Norris i els Haas amb tres) han optat per una estratègia de dues aturades. La majoria han fet servir els tres compostos, mentre que Mercedes ha optat per tou-mig-tou i Zhou ha fet tou-dur-dur. El xinès ha estat l’altre pilot destacat del dia, sumant punts per a Alfa Romeo i deixant força enrere al seu company Valtteri Bottas.
Així doncs, Verstappen ha quedat primer amb 24 segons d’avantatge sobre els Mercedes, amb Pérez quart, Sainz cinquè, els Aston Martin i els Alpine vuitè i desè fent un entrepà a Zhou.
D’aquí 15 dies el circ se’n va cap al Canadà en un nou embat entre els murs del Circuit Gilles Villeneuve. Mercedes ha donat un pas endavant, tocarà veure com responen els seus rivals; això sí, tots darrere Red Bull.
Els semàfors
- FIA: Cap cursa sense decisions discutibles.
- McLaren: Una de freda i una de calenta…
- Haas: Bona quali, mala cursa.
- Yuki Tsunoda: Bona cursa però una penalització el deixa sense punts.
- Lance Stroll: Davant d’Alonso però més per demèrit de l’asturià.
- Ferrari: Problemes i més problemes…
- Max Verstappen: Imperial. Si no li passa res, guanya.
- Zhou Guanyu: Bon resultat per a Alfa Romeo.
- Mercedes: Per fi una millora i de seguida s’ha notat.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 26 | Max Verstappen | 1 | Red Bull-RBPT | RB19 | 1:27:57.940 | 1 | 66 |
2 | 18 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W14 | +24.090 | 4 | 66 |
3 | 15 | George Russell | 63 | Mercedes | W14 | +32.389 | 12 | 66 |
4 | 12 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-RBPT | RB19 | +35.812 | 11 | 66 |
5 | 10 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF-23 | +45.698 | 2 | 66 |
6 | 8 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | +1’03.320 | 5 | 66 |
7 | 6 | Fernando Alonso | 14 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | +1’04.127 | 8 | 66 |
8 | 4 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A523 | +1’09.242 | 6 | 66 |
9 | 2 | Zhou Guanyu | 24 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | +1’11.878 | 13 | 66 |
10 | 1 | Pierre Gasly | 10 | Alpine-Renault | A523 | +1’13.530 | 10 | 66 |
11 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF-23 | +1’14.419 | 20 | 66 | |
12 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | +1’15.416 | 15 | 66 | |
13 | Oscar Piastri | 81 | McLaren-Mercedes | MCL60 | +1 volta | 9 | 65 | |
14 | Nyck de Vries | 21 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | +1 volta | 14 | 65 | |
15 | Nico Hulkenberg | 27 | Haas-Ferrari | VF-23 | +1 volta | 7 | 65 | |
16 | Alexander Albon | 23 | Williams-Mercedes | FW45 | +1 volta | 18 | 65 | |
17 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL60 | +1 volta | 3 | 65 | |
18 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-23 | +1 volta | 17 | 65 | |
19 | Valtteri Bottas | 77 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | +1 volta | 16 | 65 | |
20 | Logan Sargeant | 2 | Williams-Mercedes | FW45 | +1 volta | 19 | 65 |