Crònica del GP d’Espanya: Molt soroll per no res

Crònica del GP d’Espanya

Molt soroll per no res

En un any que ha significat el retorn de Fernando Alonso als podis de manera regular, i després d’una cursa de Mònaco i una qualificació afectades per la pluja, els aficionats esperaven o bé una cursa animada per la precipitació, o bé un bon resultat per als pilots espanyols, amb un Carlos Sainz que sortia a la segona posició. Però en acabat, no ha passat ni una ni altra. Cursa relativament avorrida sense pluja, i uns decebedors cinquè i setè llocs per a Sainz i Alonso. Molt soroll el dissabte, per no res el diumenge.

El Circuit posa a tothom al seu lloc: Tradicionalment el traçat de Montmeló era el lloc on els equips provaven per primer cop els seus monoplaces. Les característiques del Circuit de Barcelona-Catalunya, amb corbes de tota mena i un asfalt que maltracta els pneumàtics són adients per saber quines virtuts i defectes té cada cotxe.

I fe de Déu que s’han vist virtuts i defectes. A la part de les virtuts, Red Bull i particularment Max Verstappen. El neerlandès ha aconseguit el seu tercer Grand Chelem havent fet la pole, la victòria, la volta ràpida i també liderant totes les voltes. Per part seva, Checo Pérez no va estar encertat ahir però ha remuntat de la Q2 al quart lloc.

També cal destacar el paper dels Mercedes, que en cursa han set clarament el segon millor cotxe rere els toros amb ales i han aconseguit un doble podi. Sembla que les millores aplicades al W14 funcionen, i els altres equips hauran de posar-se les piles.

Mercedes ha tornat amb força (Mercedes AMG F1)

Gent que haurà de repassar deures: A la banda dels que tenen defectes, en primer lloc Ferrari. Segons Sainz, que de la primera fila ha baixat fins al cinquè lloc, el traçat català ha exposat el desgast excessiu de pneumàtics que Ferrari pateix. Pel que fa a Charles Leclerc, el monegasc ni tant sols va passar de la Q1, i avui no ha pogut arribar als punts.

Tampoc ha sigut la millor cursa d’Aston Martin. Ahir Alonso va sortir-se de pista i només va poder ser vuitè a la graella. L’asturià ha remuntat un lloc per acabar setè, just darrere del seu company Lance Stroll en una cursa on han estat més a prop dels Alpine que dels de davant.

I McLaren, malgrat una bona classificació ahir (especialment amb Lando Norris, tercer), torna a tenir una cursa sense punts. Norris de fet ha perdut totes les opcions després d’un toc a la sortida amb Lewis Hamilton, però creia que sense el toc també hauria quedat fora dels punts.

Els homes del podi (Red Bull Media)

Sense massa història: La cursa no ha tingut abandonaments i gairebé tampoc incidents. Només Yuki Tsunoda ha estat penalitzat amb 5 segons per una discutible defensa a la corba 1 sobre Zhou Guanyu, cosa que ha fet fora dels punts al japonès.

Tots els pilots (excepte Norris i els Haas amb tres) han optat per una estratègia de dues aturades. La majoria han fet servir els tres compostos, mentre que Mercedes ha optat per tou-mig-tou i Zhou ha fet tou-dur-dur. El xinès ha estat l’altre pilot destacat del dia, sumant punts per a Alfa Romeo i deixant força enrere al seu company Valtteri Bottas.

Així doncs, Verstappen ha quedat primer amb 24 segons d’avantatge sobre els Mercedes, amb Pérez quart, Sainz cinquè, els Aston Martin i els Alpine vuitè i desè fent un entrepà a Zhou.


D’aquí 15 dies el circ se’n va cap al Canadà en un nou embat entre els murs del Circuit Gilles Villeneuve. Mercedes ha donat un pas endavant, tocarà veure com responen els seus rivals; això sí, tots darrere Red Bull.


Els semàfors

  • FIA: Cap cursa sense decisions discutibles.
  • McLaren: Una de freda i una de calenta…
  • Haas: Bona quali, mala cursa.
  • Yuki Tsunoda: Bona cursa però una penalització el deixa sense punts.
  • Lance Stroll: Davant d’Alonso però més per demèrit de l’asturià.
  • Ferrari: Problemes i més problemes…
  • Max Verstappen: Imperial. Si no li passa res, guanya.
  • Zhou Guanyu: Bon resultat per a Alfa Romeo.
  • Mercedes: Per fi una millora i de seguida s’ha notat.

Classificació

Pos.Pts.PilotDor.EquipXassísTempsGra.Vol.
126Max Verstappen1Red Bull-RBPTRB191:27:57.940166
218Lewis Hamilton44MercedesW14+24.090466
315George Russell63MercedesW14+32.3891266
412Sergio Pérez11Red Bull-RBPTRB19+35.8121166
510Carlos Sainz55FerrariSF-23+45.698266
68Lance Stroll18Aston Martin-MercedesAMR23+1’03.320566
76Fernando Alonso14Aston Martin-MercedesAMR23+1’04.127866
84Esteban Ocon31Alpine-RenaultA523+1’09.242666
92Zhou Guanyu24Alfa Romeo-FerrariC43+1’11.8781366
101Pierre Gasly10Alpine-RenaultA523+1’13.5301066
11Charles Leclerc16FerrariSF-23+1’14.4192066
12Yuki Tsunoda22AlphaTauri-RBPTAT04+1’15.4161566
13Oscar Piastri81McLaren-MercedesMCL60+1 volta965
14Nyck de Vries21AlphaTauri-RBPTAT04+1 volta1465
15Nico Hulkenberg27Haas-FerrariVF-23+1 volta765
16Alexander Albon23Williams-MercedesFW45+1 volta1865
17Lando Norris4McLaren-MercedesMCL60+1 volta365
18Kevin Magnussen20Haas-FerrariVF-23+1 volta1765
19Valtteri Bottas77Alfa Romeo-FerrariC43+1 volta1665
20Logan Sargeant2Williams-MercedesFW45+1 volta1965