Crònica del GP de Mònaco
Lliçó magistral de Verstappen
Inapel·lable victòria de Max Verstappen als carrers de Mònaco. L’holandès ha dominat des de la pole un Gran Premi embogit a la part final per l’aparició de la pluja a falta de 25 voltes. Tot i les complicades condicions de l’asfalt, el de Red Bull ha sabut domar el seu Red Bull i s’ha imposat per davant de Fernando Alonso que per uns moments ha fet somiar als seus seguidors amb la seva esperada victòria número 33. Ha completat el podi un esplèndid Esteban Ocon que ha permès a Alpine sumar el primer podi des del 2021.
La sortida: L’inici de cursa ha estat marcat per la prudència i no hi ha hagut canvis entre els primers classificats respecte a les posicions definides a la graella. Així doncs el primer tram de cursa ha estat dominat per Verstappen seguit d’Alonso. Aquest parell ràpidament s’ha començat a distanciar de Ocon, el qual tenia darrera un desesperat Carlos Sainz obsessionat en poder aconseguir el seu primer podi d’enguany. El nerviosisme del madrileny ha superat tals límits que fins i tot ha tocat a Esteban Ocon pel darrera a la sortida del túnel danyant lleugerament el seu aleró davanter. Afortunadament els 2 han aconseguit continuar sense perdre la posició amb Hamilton i Leclerc que venien darrera.
Primeres aturades: El primer dels favorits en aturar-se ha estat Hamilton, que ha mogut fitxa a la volta 31 per intentar escalar fins a un podi que no tenia gaire lluny. El seu moviment però ha estat cobert ràpidament primer per Ocon i després per Sainz que estranyament s’ha aturat una volta més tard que el francès. Tot i l’intent de Hamilton, els tres han mantingut l’ordre entre ells.
A mesura que passaven les voltes l’amenaça de pluja era cada vegada més gran. No obstant, a can Ferrari al veure que la pluja no acabava d’arribar i no apareixia cap Safety, han decidit aturar a Leclerc quan aquest ja no tenia cap opció ha avançar als seus rivals i només es podia protegir del possible undercut de Gasly.
Així doncs, a falta de 30 voltes teníem a Verstappen liderant amb un marge de 8 segons; seguit d’Alonso i Russell. Els tres del capdavant seguien sense aturar-se; mentre que Ocon, Sainz, Hamilton, Leclerc i Gasly completaven el top 8 amb una aturada ja feta.
Bogeria amb la pluja: El cel de Mònaco ha començat a mullar una part dels carrers de Montecarlo a la volta 51. Malgrat que alguns pilots de posicions més endarrerides ja començaven a entrar, tant Verstappen com Alonso esperaven a fer el canvi fins que les condicions de la pista fóssin pitjors. Al veure que el cel no acabava de descarregar i només estava força mullat el segon sector del circuit, Aston Martin ha cridat a Alonso al box per fer el canvi de pneumàtics.
Sorprenentment, li han muntat novament pneumàtics de sec just en mateix instant en que ha començat a ploure amb força intensitat mullant la totalitat del circuit. Això ha fet que Alonso hagi hagut de fer una segona aturada addicional per muntar finalment els pneumàtics intermitjos com havien fet els seus rivals una volta abans i el líder Verstappen a la mateixa volta.
El canvi a pneumàtics intermitjos a fet baixar una mica el nivell d’estrès dels pilots que han patit de valent per mantenir al cotxe lluny dels murs, malgrat que algun com Verstappen si han recolzat d’una manera bastant evident.
No obstant, les voltes en que els pilots s’han barallat amb els seus monoplaces calçats amb slicks sobre l’aigua del circuit de Mònaco són de les millor que s’han vist a la Fórmula 1 en els últims anys.
Recital Verstappen: Mica en mica els pilots han anat agafant confiança malgrat les difícils condicions i han anat completant la resta de voltes fins arribar les 78. Verstappen ha anat obrint distància al davant i ha creuat la meta amb un avantatge de gairebé 30 segons sobre Fernando Alonso que tot i el regust amarg de l’aturada extra s’ha mostrat força satisfet amb la segona posició. Tercer ha estat un excel·lent Ocon seguit dels Mercedes de Hamilton i Russell que ha perdut el podi per una errada a Mirabeau. Sisé ha estat Leclerc per davant de Gasly, Sainz i els McLaren de Norris i Piastri.
La Fórmula 1 torna la setmana vinent en motiu del Gran Premi d’Espanya des del circuit de Montmeló. Veurem si el retorn al traçat original permet gaudir d’un bon espectacle.
Els semàfors
- Pérez: Errada garrafal a la qualy i impetuós a la cursa.
- Ferrari: Mala comunicació el dissabte i estratègies extranyes diumenge.
- FIA: Ensurt dels grossos a la F2 i rigurosa penalització a Hulkenberg.
- Mercedes: Han millorat… però prou?
- De Vries: Cursa correcte tot i l’espasa de Dàmocles que té a sobre.
- Stroll: Força imprecís i lluny de Fernando.
- Verstappen: Un altre recital a anotar al seu curriculum.
- Alonso: Brillant. Potser sense l’aturada extra hagués arribat la 33.
- Ocon: Grandíssima actuació d’Ocon que s’erigeix com a líder a Alpine.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Max Verstappen | 1 | Red Bull-RBPT | RB19 | 1:48:51.980 | 1 | 78 |
2 | 18 | Fernando Alonso | 14 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | +27.921 | 2 | 78 |
3 | 15 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A523 | +36.990 | 3 | 78 |
4 | 13 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W14 | +39.062 | 5 | 78 |
5 | 10 | George Russell | 63 | Mercedes | W14 | +56.284 | 8 | 78 |
6 | 8 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF-23 | +61.890 | 6 | 78 |
7 | 6 | Pierre Gasly | 10 | Alpine-Renault | A523 | +62.362 | 7 | 78 |
8 | 4 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF-23 | +63.391 | 4 | 78 |
9 | 2 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL60 | +1 volta | 10 | 77 |
10 | 1 | Oscar Piastri | 81 | McLaren-Mercedes | MCL60 | +1 volta | 11 | 77 |
11 | Valtteri Bottas | 77 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | +1 volta | 15 | 77 | |
12 | Nyck de Vries | 21 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | +1 volta | 12 | 77 | |
13 | Zhou Guanyu | 24 | Alfa Romeo-Ferrari | C43 | +1 volta | 19 | 77 | |
14 | Alexander Albon | 23 | Williams-Mercedes | FW45 | +1 volta | 13 | 77 | |
15 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-RBPT | AT04 | +2 voltes | 9 | 76 | |
16 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-RBPT | RB19 | +2 voltes | 20 | 76 | |
17 | Nico Hulkenberg | 27 | Haas-Ferrari | VF-23 | +2 voltes | 18 | 76 | |
18 | Logan Sargeant | 2 | Williams-Mercedes | FW45 | +2 voltes | 16 | 76 | |
19 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-23 | Danys accident | 17 | 70 | |
20 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR23 | Accident | 14 | 53 |