La Pregunta: GP d’Australia

GP d’Australia

Què us ha semblat Ferrari les dues primeres curses ?

Jordi Domènech: Crec que és aviat per saber on està Ferrari. Portem només dues curses amb el mandat de Vasseur i es veuen millores en alguns aspectes, com per exemple les aturades als boxs. Però com tothom, estan lluny de Red Bull. A Jeddah el cotxe de seguretat els va perjudicar, fallada de fiabilitat a Bahrain… Crec que encara no han mostrat el seu potencial.



Joan Enric: La paraula es dessencís. Es ben cert que es molt d’hora per pensar en una mala temporada, falta moltíssim, i Ferrari pot revertir la situació; però també es ben cert que el fantasma d’un altre temporada en blanc amenaça i a Maranello hi ha molt poca paciència. La fiabilitat sembla compromesa, i en aquesta F1 moderna el que hi sol haver es això, fiabilitat; i si ella falla es que en algún raconet quelcom s’ha fet malament…però encara son a temps d’arreglar-ho. Sens dubte.


Núria Casas-Salat: Bastant decebedora. Tenen problemes de fiabilitat, i això a principi de temporada una escuderia com Ferrari que des del 2007 no veu un títol mundial, no es pot permetre aquests inconvenients si aspiren a guanyar. Molt trist que Leclerc abandoni a la primera cursa per una bateria defectuosa i a la segona cursa el penalitzin per canviar.la. O es posen les piles o malament ho tenen aquest any amb Red Bull jugant a una altra lliga..


Alex March: Decepcionant. Dues curses han estat suficients per confirmar que el SF23 és menys competitiu que el seu predecessor.
L’any passat el F1-75 va començar essent pràcticament la referència del campionat i només una mala evolució durant la temporada i un gran pas endavant de Red Bull (amb el seu corresponent incompliment del límit pressupostari), el van privar de lluitar pel títol fins el final. Tant Leclerc com fins i tot Carlos Sainz van ser capaços de guanyar curses i Charles va ser líder del mundial durant forces grans premis en el primer terç de mundial.
No obstant, aquest nivell de competitivitat sembla ser que no el podrà igualar el SF23 que ni s’ha mostrat fiable ni ràpid en ritme de cursa.
Probablament, si que la màgia de Leclerc lluirà en alguna de les sessions de qualificació; però ara mateix s’haurien d’alinear els astres per a que el monegasc s’adjudiqués la victòria en algun GP.
Així doncs, el més factible és que acabin lluitant pels segon lloc del mundial amb Aston Martin i Mercedes

.




Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • Lliures: 03.30h i 07.00h
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • Lliures: 03.30h
  • Qualificació: 07.00h

Diumenge

  • Cursa: 07.00h

Breus d’última hora

  • Red Bull es favorit indiscutible, però s’esperen remuntades de Mclaren i Ferrari.
  • Regna l’optimisme a Aston Martin, fins al punt que els seus responsanbles diuen, en to de broma, que els empleats “no troben l’hora de marxar cap a casa”
  • La petita mala maror a Red Bull sobre el tema de la volta ràpida sembla que s’ha esvaït. “N’hem parlat a fons” ha dit Checo Perez.

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!