La Pregunta: GP d’Abu Dhabi

GP d’Abu Dhabi

Què en penseu de l’afer de les ordres d’equip de Brasil i, en general ?

Jordi Domènech:

Durant les voltes final del GP de Brasil vam escoltar força ràdios amb ordres d’equip. A Alpine la cosa va anar bé, però tant a Ferrari com a Red Bull no. En els temps d’Eddie Irvine a Ferrari, el nord-irlandès si feia falta perdia segons per volta per ajudar a Michael Schumacher. Però avui en dia és veu tot molt més clar, i s’espera que almenys el pilot sigui just darrere del que l’ha de deixar passar. En el cas de Ferrari crec que van fer bé, tenint a Alonso a prop, i en el de Red Bull, més enllà de les relacions personals i possibles venjances, Verstappen tenia opcions de guanyar la posició d’Alonso. Hauria sigut recomanable o bo que Verstappen hagués frenat a la recta per eixugar els 3 segons que li duia a Pérez?. També penso que el mexicà, amb el cotxe que duu i les errades de Ferrari, ja hauria de tenir el subcampionat assegurat

.


Just Serrainat:

El tema de les ordres d’equip, és una discussió recurrent i amb el que ha passat
aquest últim cap de setmana amb Max Verstappen i Sergio Pérez al gran premi de
Brasil, el tornem a tenir sobre la taula. Personalment, crec que les ordres d’equip han de ser part de l’estratègia dins una cursa, ja que des del moment que els equips estan formats per dos pilots, és una carta més que els equips tenen disponible per la lluita amb les altres escuderies. Sobre el que va passar al gran premi del Brasil, la meva opinió, és que Max amb
el campionat de pilots i constructors a la butxaca i el seu company lluitant pel sotscampionat, va demostrar que és molt bon pilot, però no un “gran pilot”, amb un comportament que no li dona molt bona imatge.Hem de recordar curses com la del gran premi d’Espanya, on Pérez li va cedir fins a dues vegades la posició o la d’Abu Dabi l’any passat defensant al pilot holandès de Hamilton i crec que no es mereixia el que Max li ha fet. En definitiva, Max és un dels millors pilots actuals de la graella, però personalment no m’ha agradat mai la seva manera de comportar-se en pista, ja que tot i que sabem
que per guanyar un campionat, no hi ha amics en pista i s’ha d’anar amb tot, ell ha traspassat la línia masses vegades


Joan Enric: La quantitat necessària de diners per ser a la F1 es gran, però potser no es tant gran com l’ego de molts dels seus protagonistes. No hi ha cap dubte que, en el cas que ens ocupa, Max podia haver deixat passat a Checo; però ell volia ser davant del company, sumar més punts, ser millor, i això no ho pots aturar en el món que envolta el nostre esport. Les ordres d’equip son necessàries en aquest món, òn rius de diners van i venen en funció dels resultats….però home…crec que cal ser humà i una miqueta bon jan, i que Max podia haver-se comportat d’un altre manera….


Núria Casas-Salat:

Ens centrarem a la cursa del Brasil. El subcampionat mundial està en joc. Checo Pérez i Charles Leclerc se l’estan jugant.
En el cas de Checo, després de les vegades que Pérez ha ajudat a Max sobretot en la temporada passada, trobo que és lleig. que l’avancés i no li deixés els puntets que no hi havia cap perill de cap altre pilot a prop per perdre la posició.
El el cas de Charles, semblava el ploricó, ell duia a Alonso enganxat i estava a 4 segons del seu company d’equip i encara demanava al mur li diguessin a Sainz que el deixés passar, que pensessin en el subcampionat, aquí hi havia perill que si Carlos es deixava avançar es colés el de darrera (Alonso) i també tenint en compte que quan es demana un pas entre companys d’equip, el que demana avançar ha d’estar just darrera de l’altre pilot, no a 4 segons.

.




Marc Costa:

El gest de Max Verstappen ha sigut molt lleig. Un gest curtplacista que tira pel terra tota la millora d’imatge que ha aconseguit durant aquest 2022. Si no ets capaç de cedir una sisena posició amb tot dat i beneit ignorant les ordres d’equip malament anem. Contrasta totalment amb el que ha passat amb Mercedes i les seves ordres subtils, els missatges clars i directes i acatats d’Alpine i els decidits al mur de Ferrari. Les ordres d’equip sempre hi seran i val més que es gestionin bé.

.


Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • Lliures: FP1: 11.00h FP2: 14.00h (Dazn F1)
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • Lliures: 11.30h (Dazn F1)
  • Qualificació: 15.00h (Dazn F1)

Diumenge

  • Cursa: 14.00h (Dazn F1) 58 voltes

Breus d’última hora

  • Mick Schumacher no seguirà a Haas el 2023.

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!