El top 10 dels editors de Fórmula 1 en Català

El top 10 dels editors de Fórmula 1 en Català


10. Kevin Magnussen (DK, Haas-Ferrari, nova entrada)
Molts van pensar que Kevin Magnussen no tornaria a una graella de Fórmula 1 després de la temporada 2020. Però la guerra d’Ucraïna i les sancions a empreses russes van fer fora a Nikita Mazepin de Haas, i el danès va tornar a l’equip. Magnussen va obtenir més punts, va qualificar generalment per davant del seu company Mick Schumacher i a més va accidentar-se menys que l’alemany. La cirereta del pastís va ser la pole aconseguida a Brasil. Podem concloure que sense Magnussen, Haas probablement no hauria acabat setena al mundial.

Haas F1 Team

9. Sebastian Vettel (D, Aston Martin-Mercedes, puja 4 llocs)
La temporada final de Vettel no ha tingut els èxits que va tenir la passada. Aston Martin no ha pujat al podi i de fet va començar clarament com el penúltim cotxe de la graella. Però malgrat perdre’s les dues primeres curses, Vettel ha acabat sense problemes davant del seu company Lance Stroll i ha sumat els mateixos punts que tot un Ricciardo a McLaren.
L’alemany es retira sent aplaudit per tothom, fent un paper digne del material del que disposava i guanyant la batalla amb el company tant en quali com a les curses.

Aston Martin F1 Team

8. Sergio Pérez (MX, Red Bull-RBPT, baixa 3 llocs)
Malgrat ser matemàticament la millor temporada de Pérez al mundial, el mexicà baixa tres posicions en el nostre rànquing. Per què? Doncs principalment per la destrucció que ha patit a mans del seu company d’equip. En 22 curses només va quedar davant de Verstappen a la qualificació 4 cops, i en cursa quan els dos van acabar sense problemes només 2 vegades, acabant a 150 punts del seu company d’equip. Amb el Red Bull tant fort a partir de la segona meitat, el Checo hauria d’haver sigut subcampió sense problemes.

Red Bull Media

7. Lando Norris (GB, McLaren-Mercedes, baixa 4 llocs)
Lando Norris baixa al nostre rànquing però no tant per demèrits seus sinó per actuacions destacades dels pilots a davant seu. El cert és que tant el 2021 com el 2022 el pilot anglès ha dominat per complet al seu company Daniel Ricciardo, quedant gairebé 90 punts per davant a la classificació i 20-2 a les qualificacions, efectivament fent fora d’un volant titular a l’australià i mantenint ell sol la lluita de McLaren contra Alpine, que finalment va perdre l’equip taronja. Veurem si un equip més gran no ve a pescar en Lando…

McLaren

6. Lewis Hamilton (GB, Mercedes, baixa 4 llocs)
Qui ens hauria dit a l’inici de la temporada que Lewis Hamilton no faria cap pole ni victòria? El Mercedes W13, amb un concepte radical sense gairebé pontons, va néixer amb dificultats. Des de l’equip es va comentar que Hamilton provava coses de cara a arreglar els problemes que tenia l’equip, però la classificació final i les dades reflectiran la derrota de l’heptacampió contra un pilot que debutava al seu mateix equip. Caldrà veure si, amb un cotxe més competitiu, Hamilton recupera la seva millor versió.

Mercedes AMG F1

5. Fernando Alonso (E, Alpine-Renault, puja 3 llocs)
L’Alonso dels vells temps va tornar, amb els seus pros i contres. En els contres hi trobem que mai és lluny de la polèmica i que sol tenir problemes als equips, però els pros del pilot asturià segueixen sent tant forts com sempre. En cursa manté la seva consistència a alt nivell i tot i tenir més abandonaments que el seu company Esteban Ocon Alonso va acabar ben a prop del francès, (sent part integral del quart lloc d’Alpine), i el va guanyar per poc en les qualis. Per tant si Alonso té un Aston Martin competitiu, no el descarteu mai…

Alpine F1 Team

4. Carlos Sainz (E, Ferrari, igual)
Sainz ha quedat clarament per darrere del seu company i també darrere d’un Mercedes, però en aquesta temporada ha aconseguit la primera pole i victòria de la seva carrera. Tenint en compte les avaries i les males estratègies de Ferrari, acabar darrere Russell no és un problema, i més quan el propi anglès el va fer fora a Austin quan Sainz tornava a sortir de la pole. Sigui com sigui, 9 podis son un bon botí per continuar assentant-se a Ferrari com un millor número 2 que el que té Red Bull…

Scuderia Ferrari

3. Charles Leclerc (MC, Ferrari, puja 4 llocs)
Ferrari i Charles Leclerc es veien molt competitius a principi de temporada, però en acabar l’any, havien set atropellats pel ferrocarril Verstappen. Leclerc va dominar a Sainz més clarament i va marcar moltes poles que errors (dues sortides de pista en cursa), avaries o fallades estratègiques van deixar en tant sols tres victòries. Si més no l’equip i el pilot van acabar forts aconseguint el subcampionat i si no rebenta tot a Ferrari, mantenir el nivell actual hauria de conduir a la millora.

Scuderia Ferrari

2. George Russell (GB, Mercedes, puja 9 llocs)
La revelació de la temporada va ser sens dubte George Russell. Arribant a l’equip Mercedes, hi havien dubtes sobre si només era un pilot de “dissabtes”. A la seva velocitat hi va sumar una gran consistència que al final va ser el que el va fer acabar davant del seu company Lewis Hamilton. Sense grans errors, el britànic de King’s Lynn va aconseguir a més la única pole i victòria de l’equip. Si el Mercedes opta a coses millors l’any que ve, Russell ha de ser candidat al títol.

Mercedes AMG F1

1. Max Verstappen (NL, Red Bull-RBPT, igual)
Sens dubte l’any més assenyat i convincent de Verstappen. Poca polèmica, de fet tota va arribar un cop ja era campió, i molta concentració per maximitzar els resultats de cursa tot i que el Ferrari sovint fes les poles. Un Verstappen a qui quan tot li va bé és devastador, i com a mostra els rècords de victòries i punts en una sola temporada. Caldrà veure com va l’any que ve si Mercedes va millor i també la relació amb el seu company d’equip, tocada després de Brasil.

Red Bull Media

Aquí podeu veure els resultats de la nostra votació:

Com sempre, podeu criticar-nos, discutir els que hem deixat fora, etc. Comenteu-nos les vostres opinions als comentaris o al Facebook!