La Pregunta: GP de Singapur

GP de Singapur

Enteneu que la FIA no doni la superllicència a Herta ?

Jordi Domènech:

La FIA no podia fer altra cosa que denegar-li la superllicència a Colton Herta; donar-li hauria sigut menystenir el sistema de punts establert fa uns anys.

Ara bé, el cas Herta ha demostrat que el sistema no funciona. Es pot entendre la idea FIA de tenir Kàrting, F4, F3, F2 i F1 com a camí establert, però aquest sistema ha eliminat altres campionats vàlids i no ha acabat d’impedir que pilots amb molts possibles arribin a obtenir els punts necessaris igualment. Penso que valorar cas per cas seria més oportú.



Joan Enric: La veritat es que resulta força injusta la mecànica que fa servir la FIA per donar la superllicència. Crec que la Indycar te un nivell més que suficient per que els seus participants puguin aconseguir la superllicència si aconsegueixen resultats; també es cert que la FIA te una tendència a protegir els seus campionats i als pilots que segueixen la via “logica” cap a la F1 (kàrting nacional, kàrting italià, F4, F3, F2…) però no pot deixar de banda qui ve d’altres campionats, encara que no siguin homologats per la gent de la Plaça de la Concordia parisina. Així que la meva opinió es que Herta hauria de tenir la superllicència.


Núria Casas-Salat:

Trobo que la FIA, que se suposa que és Federació internacional d’automobilisme, menys tingui a una categoria com la IndyCar per sota de la F2. Si ens fixem amb el sistema de puntuació entre aquestes 2 categories, si corres a la F2 i quedes entre els 3 primers, ja pots obtenir els 40 punts, en canvi a la IndyCar només els pots obtenir si acabes primer. Suposo que per això Colton Herta no té els suficients punts com per canviar de categoria.
Si volen evitar que entrés un altre pilot jove com va passar amb Max Vertappen, haurien pogut fer-ho d’una manera diferent. Quedar dels primers a la F2 no certifica que siguis un gran pilot, simó podem veure la quantitat d’accidents que va tenir Mazepim, o també podem veure el rendiment de Latifi no està a l’alçada. Trobo a faltar quan els pilots provadors feien un munt de quilòmetres en tests, allà es podia veure si un pilot servia o no, però aquesta era ja sembla més que finita.

.


Alex March:

Jo honestament no ho entenc. Un pilot jove però contrastat de la categoria de Colton Herta sempre hauria de poder tenir lloc a la Fórmula 1 independentment dels punts de la seva superllicència.
Penso que la FIA hauria d’ajustar la seva manera de donar punts per tenir la superllicència per la Fórmula 1; sobretot per aquells campionats que no són FIA com per exemple la Indycar.
Sinó, una altra opció seria que un comité de savis format per expilots es reunís i decidís si se li dona la superllicencia a un pilot pretés per un equip del mundial.
Per culpa d’aquesta legislació FIA ens hem quedat sense veure a la F1 a un dels pilots més talentós, ràpid i espectacular del panorama americà.

.



Marc Costa: La normativa de la superllicència és tan hipòcrita com seria el fet de saltàrsela de forma exceocional. El cas de Herta posa en evidència que té poc sentit que un corredor de la Indy no pugui córrer a la Fórmula 1, o sino que li diguin a Takuma Sato, Romain Grosjean, Juancho Montoya o el propi Fernando Alonso, no és que hagin passat la mà per la cara a ningú precisment -a la Indy. La meva opinió és que no s’hauria de fer cap excepció però que la normativa hauria de canviar ja perquè Herta pogués córrer sense dificultats.


Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • Lliures: FP1 12.00h i FP2 15.00h (Dazn F1)
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • Lliures: FP3: 12.00 h (Dazn F1)
  • Qualificació: QUALY: 15.00h (Dazn F1)

Diumenge

  • Cursa: 14.00h (Dazn F1)

Breus d’última hora

  • La clàssica cursa nocturna asiàtica torna després de tres anys.
  • Malgrat pot ser-ho, Verstappen reconeix que “es molt poc realista” que es coroni campió a Singapur.

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!