Crònica del GP d’Àustria: Leclerc venç en territori Red Bull

Crònica del GP d’Àustria

Leclerc venç en territori Red Bull

Charles Leclerc ha sumat la tercera victòria de la temporada a can Red Bull. El monegasc de Ferrari ha agafat el brau per les banyes a la primera part de la cursa i malgrat algun intercanvi de posicions amb el seu gran rival pel títol a causa de l’estratègia, ha acabat vençent a Verstappen amb solvència. Els dos grans candidats pel títol han estat acompanyats del heptacampió de Mercedes Lewis Hamilton. El britànic tot i fer una cursa discreta ha sumat el seu tercer podi consecutiu.

Sprint Race: Per segona vegada aquesta temporada vam tenir Sprint Race per definir la graella del diumenge. La victòria va ser per a Verstappen seguit de Leclerc, Sainz i Russell. Els Ferrari es van enredar en un duel durant les primeres voltes fet que va permetre que Verstappen controles la cursa plàcidament. Darrera de Russell va acabar Sergio Pérez. El Mexicà va poder remuntar després de la seva penalització en la qualy del divendres. Qui no va poder remuntar massa va ser Hamilton. L’anglès ja sortia endarrerit després del seu accident en la classificatòria. A més a més, no va sortir massa bé i un toc al primer revolt el va fer perdre forces posicions. Mica en mica es va anar recuperant, però després d’estar forces voltes lluitant amb un combatiu Mick Schumacher tant sols va poder escalar fins a la vuitena posició.

Leclerc aixecant el trofeu de vencedor (Ferrari).

Inici: La sortida del Gran Premi d’Àustria no ha estat lliure de tocs un any més. Max Verstappen ha mantingut la primera posició per davant de Leclerc a l’arribar al primer revolt. Just pel darrera, Russell li ha guanyat l’interior a Sainz. L’espanyol però ha anat per fora la pista perdent poc terreny i podent-li guanyar la posició a l’anglès a la pujada de l’antic revolt de Remus. La topada però s’ha produit a la corba número quatre. Pérez, aprofitant l’alta velocitat del Red Bull, ha guanyat metres a Russell en la recta de dalt del circuit i a l’arribar a la frenada ha buscat l’exterior del revolt per avançar al britànic en una maniobra bastant arriscada. Russell ha anat lleugerament llarg i ha tocat a Pérez que n’ha estat el gran perjudicat ja que ha acabat a la grava amb una roda posterior punxada. El mexicà ha aconseguit tornar al box i seguir unes quantes voltes més en pista fins que ha acabat abandonant abans de mitja cursa. Per la seva banda Russell ha estat sancionat rigurosament amb cinc segons.

Leclerc apreta: Al capdavant Verstappen no acabava d’escapar-se i Leclerc seguia a l’estela de l’holandès. Al gir número 12, el monegasc ha aconseguit avançar al de Red Bull després d’un bonic duel. Al veure que Leclerc era més ràpid que Verstappen i que pocs metres més endarrera venia Carlos Sainz, Red Bull ha reaccionat aturant a Verstappen al box a la volta 13. L’holandés ha sortit amb força transit però mica en mica ha anat recuperant posicions fins a situar-se novament tercer després d’avançar a pilots com Hamilton. Mentrestant els Ferrari continuaven seguint el seu pla i s’han mantingut a pista fins a la volta 27 i 28 respectivament.

Verstappen aguanta la primera posició a la sortida (Mercedes).

Segon duel del dia: Al tornar els Ferrari a la pista ho han fet per darrera de Verstappen. Aprofitant el pneumàtic més fresc que el seu rival de Red Bull, mica en mica han anat retallant dècimes al cronòmetre fins que a la volta 33 Leclerc ja ha tornat a avançar a Verstappen amb facilitat. De seguida Leclerc ha obert un forat de tres segons amb l’holandès i quan Carlos Sainz es disposava a avançar a Verstappen, l’equip que corria a casa ha decidit cridar de nou al box a Verstappen per canviar per segona vegada de gomes. A mitja taula, teniem una repetició del toc Russell-Pérez. En aquest cas els protagonistes han estat Vettel i Gasly. El culpable aquesta vegada ha estat el francès que sovint està en tots els embolics.

Nova aturada dels Ferrari: A falta de poc més de vint voltes pel final, els dos Ferrari s’han aturat novament al box i han tornat a sortir per darrera de Verstappen. Poques voltes més tard Leclerc ha tornat a superar a Verstappen per tercera vegada al dia per situar-se primer, posició que no ha abandonat fins a final de cursa. Pel seu costat Carlos Sainz de seguida ha atrapat també a Verstappen i quan es disposava a avançar al de Red Bull el seu Ferrari ha explotat al arribar al revolt 4. El motor del Ferrari s’ha incendiat fet que ha provocat l’aparició del virtual Safety Car a falta de 13 voltes pel final.

Final de cursa: Amb el Virtual a pista, tant Leclerc com Verstappen han aprofitat per aturar-se per última vegada al box. Tots dos han mantingut les seves posicions i malgrat el de Ferrari reportar alguns problemes amb l’accelerador, ha pogut creuar la meta com a guanyador del Gran Premi d’Àustria per davant de Verstappen. Hamilton ha estat tercer lluny dels dos primers i quart ha estat George Russell que ha signat una gran remuntada després del seu toc a la primera volta i posterior sanció. Cinquè ha estat un sòlid Ocon seguit de Schumacher que ha aconseguit el millor resultat des de que és a la Fórmula 1. Han completat la zona de punts Norris, Magnussen, Ricciardo i Alonso que s’ha vist condicionat per no haver pogut disputar l’Sprint Race a causa de la poca fiabilitat del seu Alpine.

Russell remuntant (Mercedes).

La Fórmula 1 descansa ara una setmana i l’acció tornarà al sempre “divertit” circuit del Paul Ricard. Allà s’espera que els Alpine puguin oferir un bon especacle als seus aficionats i passejar amb orgull la tricolor que porten estampada als seus cotxes.


Els semàfors

  • FIA: Massa exigents amb els track limits en aquest circuit. Que posin grava.
  • Alguns aficionats: Lamentable que alguns aplaudeixin accidents o realitzin insults racistes.
  • Ferrari: Tenien el doblet a la mà. És essencial que millorin la fiabilitat.
  • Pérez: Massa agressiu a les primeres voltes. Cal córrer amb més intel·ligència.
  • Gasly: Últimament sempre està en tots els tocs.
  • Alpine: Alonso no va poder ni començar l’Sprint Race. Han de ser més fiables.
  • Leclerc: Espectacular. Segurament és el pilot més en forma aquest any.
  • Schumacher: Brillant actuació. Es nota que pilota amb més confiança.
  • Mercedes: No tenen el cotxe més ràpid, però si el més fiable.

Classificació

Pos.Pts.PilotDor.EquipXassísTempsGra.Vol.
125Charles Leclerc16FerrariF1-751:24:24.312271
219Max Verstappen1Red Bull-RBPTRB18+1.532171
315Lewis Hamilton44MercedesW13+41.217871
412George Russell63MercedesW13+58.972471
510Esteban Ocon31Alpine-RenaultA522+68.436671
68Mick Schumacher47Haas-FerrariVF-22+1 volta970
76Lando Norris4McLaren-MercedesMCL36+1 volta1070
84Kevin Magnussen20Haas-FerrariVF-22+1 volta770
92Daniel Ricciardo3McLaren-MercedesMCL36+1 volta1170
101Fernando Alonso14Alpine-RenaultA522+1 volta1970
11Valtteri Bottas77Alfa Romeo-FerrariC42+1 volta2070
12Alexander Albon23Williams-MercedesFW44+1 volta1570
13Lance Stroll18Aston Martin-MercedesAMR22+1 volta1270
14Zhou Guanyu24Alfa Romeo-FerrariC42+1 volta1370
15Pierre Gasly10AlphaTauri-RBPTAT03+1 volta1470
16Yuki Tsunoda22AlphaTauri-RBPTAT03+1 volta1670
17Sebastian Vettel5Aston Martin-MercedesAMR22+1 volta1870
18Carlos Sainz55FerrariF1-75Motor356
19Nicholas Latifi6Williams-MercedesFW44Avaria1748
20Sergio Pérez11Red Bull-RBPTRB18Retirat524