Crònica del GP d’Azerbaidjan: Verstappen aprofita l’abandó dels Ferrari

Crònica del GP d’Azerbaidjan

Verstappen aprofita l’abandó dels Ferrari

Cinquena victòria de la temporada de Max Verstappen que el permet ampliar el liderat al capdavant del mundial. L’holandès ha aprofitat una nova avaria en el propulsor del Ferrari de Leclerc quan aquest era líder, per endur-se un Gran Premi d’Azerbaidjan força pla. L’han acompanyat al podi el seu company d’equip Serigio Pérez que malgrat fer un bon inici de cursa, s’ha anat apagant a mesura que passaven les voltes i George Russell que ha tornat a ser el millor de la resta per aconseguir un nou podi i superar de retruc al seu company d’equip.

Inici: La sortida ha estat extranyament neta per tractar-se de Bakú i amb prou feines hi ha hagut canvis de posicions. Un dels pocs canvis s’ha produït a la primera posició quan Pérez ha aconseguit superar a Leclerc per l’interior al arribar al primer revolt. També Vettel ha pogut avançar a Tsunoda col·locant-se vuitè demostrant que el de Bakú és un GP que se li dóna força bé. Aíxi doncs passades cinc voltes teniem a Pérez commandant la cursa amb comoditat per davant de Leclerc, Verstappen, Sainz que no podia seguir el ritme dels del davant; Russell, Gasly, Hamilton, Vettel i Tsunoda.

Leclerc aguanta els atacs de Verstappen durant els primers compassos de cursa (Ferrari).

Problemes per Sainz: A la volta vuit, a l’arribar a un revolt de dretes el Ferrari de Sainz ha marxat recte cap a l’escapatoria i s’ha quedat aturat. A les repeticions s’ha pogut veure que just al frenar el volant se li ha apagat uns segons. El madrileny no ha pogut fer res per reempendre la marxa i ha hagut de plegar un dia més en una temporada que està sent força complicada per ell. L’abandó de Sainz ha provocat que direcció de cursa treies el virtual Safety Car. Aquesta situació l’ha aprofitat Leclerc, Russell, Gasly, Hamilton i Vettel entre d’altres per aturar-se. El set vegades campió del món ha perdut la posició a l’aturada amb un Vettel que ha sortit just per darrera d’Ocon. Precisament en aquest duel entre Ocon i Vettel hem vist una de les imatges més espectaculars de la cursa. A l’arribar al revolt tres, Vettel ha intentat avançar per fora a Ocon. L’alemany però ha apurat massa la frenada i ha hagut de marxar cap a l’estreta escapatòria. Immediatament i en un espai molt petit, Vettel ha “trompejat” el seu Aston Martin i s’ha reincoporat de nou a la cursa perdent només una posició amb Tsunoda.

Canvi de líder i resta d’aturades: Mica en mica Pérez ha anat perdent ritme al capdavant a causa del desgast dels pneumàtics. Aquest fet ha permès a Verstappen anar-se apropant al seu company fins a superar-lo a la volta 15 al final de la recta principal. Seguidament el Mexicà s’ha aturat i un parell de voltes després ho ha fet Verstappen. Per tant, després de les aturades teniem a Leclerc líder amb un coixí de 13 segons sobre Verstappen i 16 sobre Pérez fruit d’haver-se aturat en règim de Virtual Safety Car.

Moment en que Verstappen avança a Sergio Pérez per situar-se com a líder provisional de cursa (Red Bull).

Explota el motor de Leclerc: Quan el líder de Ferrari marxava còmodament al davant administrant l’avantatge sobre Verstappen, el motor del seu Ferrari ha dit prou i ha reventat abans de completar la volta vint. El disgust a can Ferrari i en especial el de Leclerc ha estat sideral ja que per tercera cursa consecutiva el monegasc perd una victòria que semblava força probable i veu com el dèficit de punts respecte a Verstappen comença a ser important. La retirada de Leclerc ha fet que Verstappen se situés líder seguit de Pérez i Russell.

Final de cursa: A 18 voltes pel final un altre motor Ferrari s’ha trencat. En aquest cas ha estat el del Haas de Magnussen. El danés, a part de superar ampliament al seu company d’equip, estava lluitant per entrar als punts quan ha hagut d’aparcar el seu monoplaça a l’interior d’una corba. Això ha fet que de nou tinguessim un Virtual Safety Car cosa que tant Red Bull com Mercedes ha aprofitat per aturar als seus pilots. Tots ells han mantingut la posició menys Hamilton que ha perdut una posició amb Tsunoda. El britànic però ha pogut aprofitar el pneumàtics més nous del seu Mercedes per avançar als dos Alpha Tauri i situar-se quart, això si molt lluny del seu company Russell.

Poc abans d’acabar la cursa hem vist una imatge curiosa quan la realització ha mostrat la manera en que l’aleró del darrera de Tsunoda s’ha desplegat a l’activar el DRS. El cas es que només se li ha desplegat la meitat del flap superior de l’aleró del darrera i al plegar-se s’ha vist com es trencava l’aleró. Direcció de cursa li ha mostrat la bandera negre amb punt taronja i el japonés s’ha aturat al box per solucionar el problema. Rememorant les èpoques de Minardi, els mecànics de l’equip “b” de Red Bull han utilitzat cinta adhesiva per arreglar l’aleró de Tsunoda per a que pogués completar la cursa.

Finalment la cursa ha acabat sense cap altre acció destacada i Verstappen s’ha endut la victòria seguit de Pérez que ja es segon del mundial i d’un Russell que només és a 17 punts de Leclerc. Quart ha estat Hamilton castigat físicament per l’excessiu rebot del seu cotxe seguit d’uns sòlids Gasly i Vettel que han realitzat les millors curses d’enguany. Setè ha estat Alonso per davant d’un Ricciardo que per fi ha superat al seu company, Norris i Ocon.

Hamilton ha acabat la cursa amb molts dolors d’esquena per culpa del rebot constant del seu cotxe (Mercedes).

La Fórmula 1 es trasllada al Canadà on sorprenentment la setmana vinent hi tornarà a haver cursa. Veurem si tots els materials dels equips arriben a temps ja que el trasllat des de l’Azerbaidjan haurà de ser a contrarrellotge.


Els semàfors

  • Williams: Nou error de principiants tocant el cotxe de Latifi quan ja no es podia.
  • Schumacher: Superat pel seu company d’equip i sense demostrar el seu talent.
  • Ferrari: Quan comencen la temporada bé, sempre es van desinflant. Veurem que passarà.
  • Hamilton: Per darrera de Russell un dia més.
  • Mercedes: El cotxe segueix rebotant i és molt lent en recta.
  • Sainz: No hi ha manera que superi a Leclerc en qualificació.
  • Verstappen: Ha guanyat amb facilitat aprofitant el regal dels Ferrari.
  • Russell: Ràpid en qualificació i avui també en cursa. Inmensa temporada.
  • Gasly i Vettel: Gran actuació en un traçat que se’ls dóna molt bé.

Classificació

Pos.Pts.PilotDor.EquipXassísTempsGra.Vol.
125Max Verstappen1Red Bull-RBPTRB181:34:05.941351
219Sergio Pérez11Red Bull-RBPTRB18+20.823251
315George Russell63MercedesW13+45.995551
412Lewis Hamilton44MercedesW13+71.679751
510Pierre Gasly10AlphaTauri-RBPTAT03+77.299651
68Sebastian Vettel5Aston Martin-MercedesAMR22+84.099951
76Fernando Alonso14Alpine-RenaultA522+88.5961051
84Daniel Ricciardo3McLaren-MercedesMCL36+92.2071251
92Lando Norris4McLaren-MercedesMCL36+92.5561151
101Esteban Ocon31Alpine-RenaultA522+108.1841351
11Valtteri Bottas77Alfa Romeo-FerrariC42+1 volta1550
12Alexander Albon23Williams-MercedesFW44+1 volta1750
13Yuki Tsunoda22AlphaTauri-RBPTAT03+1 volta850
14Mick Schumacher47Haas-FerrariVF-22+1 volta2050
15Nicholas Latifi6Williams-MercedesFW44+1 volta1850
16Lance Stroll18Aston Martin-MercedesAMR22Avaria1946
17Kevin Magnussen20Haas-FerrariVF-22Motor1631
18Zhou Guanyu24Alfa Romeo-FerrariC42Avaria1423
19Charles Leclerc16FerrariF1-75Motor121
20Carlos Sainz55FerrariF1-75Prob. hidràulic48