Crònica del GP de Mònaco: Checo es reivindica

Crònica del GP de Mònaco

Checo es reivindica

La cursa de Mònaco sempre es esperada per la seva història a la fórmula 1, però sembla que aquesta categoria, faci uns anys que té al·lèrgia a la pluja i l’organització fa coses estranyes. El que teníem por que passés un SPA 2021, s’ha acabat convertint en una de les curses més distretes i mogudes en aquest circuit urbà, que ha durat 3 hores amb dues banderes vermelles i ha acabat amb temps, ja que no han pogut fer la totalitat de les voltes previstes però si el 75% d’aquesta.

Un inici mullat: La Cursa estava prevista per les 15 hores, però com plovia una mica, l’organització ha decidit esperar 15 minuts per iniciar la cursa. Han sortit darrera del Safety Car i han fet la volta de formació i la primera volta quan la pluja ha començat a caure amb més força i han tret la bandera vermella i esperar que acabés de ploure. A partir d’aquí posen les carpes als cotxes i a esperar. A les 15:55 treuen un cartell que diu 10 minuts.

Aquesta es reprendrà llançada. La cursa està prevista a 77 voltes i no a 78. Durant les voltes darrera del Safety Latifi ha fet un recte, i ha anat a parar al mur sense conseqüències i Stroll l’ha llepat al casino trencant el morro.

Celebració de Red Bull a la piscina. Copyright Red Bull Racing

Les estratègies: Els primers en entrar a canviar pneumàtics son Gasly, Vettel, Tsunoda, Mick i Latifi. I comença una cursa emocionant veient la remuntada del francès, avançant a Zhou i després a Ricciardo i s’enganxa al cul de Magnussen. Vettel també ens ha regalat uns avançaments a Guanyu i Daniel seguint els passos de Gasly.

A mida que la pista anava millorant i s’anava assecant comencen a arriscar-se alguns cotxes de la part baixa a posar secs  a Mick i Albon. A partir d’aquí comença el ball d’entrades a canviar pneumàtics de sec.

Charles Leclerc, la mala sort al GP de casa seva encara l’acompanya. Copyright Ferrari

La maledicció de Leclerc: Des de Ferrari criden a Charles a box i al moment d’entrar li diuen “stay out, Stay out” i al poc entra Saniz que encara no havia entrat abans a posar els pneumàtics de sec i fan una doble parada cosa que perjudica a Leclerc que s’ha d’esperar un parell de segons que son preciosos per no poder recuperar el liderat de la cursa. A la següent volta entra Pérez que al sortir aconsegueix el liderat de la cursa per davant del madrileny i després entra Max que es posiciona per davant del monegasc.

El cop final i la segona represa: Un accident de Mick que perd el cotxe a la piscina i al arribar a la xicana el cotxe ha quedat en 2 trossos. Surt el Virtual  que s’acaba convertint amb Safety Car i finalment  esdevé bandera vermella ja que han d’arreglar les tanques Tech Pro.

Reprenen la cursa darrera del Safety Car i aquesta serà llençada ja que l’asfalt hi ha parts seques i parts humides i no seria justa una sortida en parat. Aquest es manté en pista 2 voltes pels pilots que van en volta perduda es puguin desdoblar. A partir d’aquí s’esdevé el trenet amb el qual la cursa ja sembla les típiques curses fetes al principat. A la volta 35 canvien a cursa per temps, ja que sinó superarien les 3 hores que han fet per reglament després de la cursa SPA 2021, que redueix de 4 a 3 hores una cursa amb banderes vermelles.

Les diferents estratègies en pneumàtics fan que a 9 minuts pel final de cursa els 4 primers classificats s’apropin i es visquin moments de tensió en els que sembla que Sainz comenci a pressionar a Checo, Max a Carlos i Charles no els perd l’estela però tot això no arriba res més que una processó. Una cursa que tot pintava que havia de ser de domini Ferrari acaben alternant-se i Pérez aconsegueix el primer lloc, seguit de Sainz en segon lloc i tancant el podi Max tercer. Queda fora però per primer cop acaba la cursa de casa seva, Leclerc. La volta ràpida ha sigut per Norris.


Els semàfors

  • Mick Schumacher: Mala cursa l’accident ha sigut sol
  • Haas: No acaba cap pilot.
  • FIA: Que es facin mirar això que els cotxes no poden sortir plovent.
  • Ferrari: Mala estratègia els fa perdre el doblet.
  • Lewis Hamilton: Torna a quedar per darrera del seu company
  • Esteban Ocon: Sancionat per saltar-se una xicana i guanyar temps.

  • Checo Pérez: Bona cursa i victòria merescuda.
  • Gasly i Vettel: Bones remuntades i espectacle d’avançaments
  • Carlos Sainz: Ha aconseguit el podi per Ferrari.

Classificació

Pos.Pts.PilotDor.EquipXassísTempsGra.Vol.
125Sergio Pérez11Red Bull-RBPTRB181:56:30.265365
218Carlos Sainz55FerrariF1-75+1.154265
315Max Verstappen1Red Bull-RBPTRB18+1.491465
412Charles Leclerc16FerrariF1-75+2.922165
510George Russell63MercedesW13+11.968665
69Lando Norris4McLaren-MercedesMCL36+12.631565
76Fernando Alonso14Alpine-RenaultA522+46.358765
84Lewis Hamilton44MercedesW13+50.358865
92Valtteri Bottas77Alfa Romeo-FerrariC42+52.3251265
101Sebastian Vettel5Aston Martin-MercedesAMR22+53.536965
11Pierre Gasly10AlphaTauri-RBPTAT03+54.2891765
12Esteban Ocon31Alpine-RenaultA522+55.6441065
13Daniel Ricciardo3McLaren-MercedesMCL36+57.6351465
14Lance Stroll18Aston Martin-MercedesAMR22+1.00.8021865
15Nicholas Latifi6Williams-MercedesFW44+1 volta1964
16Zhou Guanyu24Alfa Romeo-FerrariC42+1 volta2064
17Yuki Tsunoda22AlphaTauri-RBPTAT03+1 volta1164
18Alexander Albon23Williams-MercedesFW44Avaria1649
19Mick Schumacher47Haas-FerrariVF-22Accident1525
20Kevin Magnussen20Haas-FerrariVF-22Prob. hidràulic1321