Crònica del GP de Mònaco
Checo es reivindica
La cursa de Mònaco sempre es esperada per la seva història a la fórmula 1, però sembla que aquesta categoria, faci uns anys que té al·lèrgia a la pluja i l’organització fa coses estranyes. El que teníem por que passés un SPA 2021, s’ha acabat convertint en una de les curses més distretes i mogudes en aquest circuit urbà, que ha durat 3 hores amb dues banderes vermelles i ha acabat amb temps, ja que no han pogut fer la totalitat de les voltes previstes però si el 75% d’aquesta.
Un inici mullat: La Cursa estava prevista per les 15 hores, però com plovia una mica, l’organització ha decidit esperar 15 minuts per iniciar la cursa. Han sortit darrera del Safety Car i han fet la volta de formació i la primera volta quan la pluja ha començat a caure amb més força i han tret la bandera vermella i esperar que acabés de ploure. A partir d’aquí posen les carpes als cotxes i a esperar. A les 15:55 treuen un cartell que diu 10 minuts.
Aquesta es reprendrà llançada. La cursa està prevista a 77 voltes i no a 78. Durant les voltes darrera del Safety Latifi ha fet un recte, i ha anat a parar al mur sense conseqüències i Stroll l’ha llepat al casino trencant el morro.
Les estratègies: Els primers en entrar a canviar pneumàtics son Gasly, Vettel, Tsunoda, Mick i Latifi. I comença una cursa emocionant veient la remuntada del francès, avançant a Zhou i després a Ricciardo i s’enganxa al cul de Magnussen. Vettel també ens ha regalat uns avançaments a Guanyu i Daniel seguint els passos de Gasly.
A mida que la pista anava millorant i s’anava assecant comencen a arriscar-se alguns cotxes de la part baixa a posar secs a Mick i Albon. A partir d’aquí comença el ball d’entrades a canviar pneumàtics de sec.
La maledicció de Leclerc: Des de Ferrari criden a Charles a box i al moment d’entrar li diuen “stay out, Stay out” i al poc entra Saniz que encara no havia entrat abans a posar els pneumàtics de sec i fan una doble parada cosa que perjudica a Leclerc que s’ha d’esperar un parell de segons que son preciosos per no poder recuperar el liderat de la cursa. A la següent volta entra Pérez que al sortir aconsegueix el liderat de la cursa per davant del madrileny i després entra Max que es posiciona per davant del monegasc.
El cop final i la segona represa: Un accident de Mick que perd el cotxe a la piscina i al arribar a la xicana el cotxe ha quedat en 2 trossos. Surt el Virtual que s’acaba convertint amb Safety Car i finalment esdevé bandera vermella ja que han d’arreglar les tanques Tech Pro.
Reprenen la cursa darrera del Safety Car i aquesta serà llençada ja que l’asfalt hi ha parts seques i parts humides i no seria justa una sortida en parat. Aquest es manté en pista 2 voltes pels pilots que van en volta perduda es puguin desdoblar. A partir d’aquí s’esdevé el trenet amb el qual la cursa ja sembla les típiques curses fetes al principat. A la volta 35 canvien a cursa per temps, ja que sinó superarien les 3 hores que han fet per reglament després de la cursa SPA 2021, que redueix de 4 a 3 hores una cursa amb banderes vermelles.
Les diferents estratègies en pneumàtics fan que a 9 minuts pel final de cursa els 4 primers classificats s’apropin i es visquin moments de tensió en els que sembla que Sainz comenci a pressionar a Checo, Max a Carlos i Charles no els perd l’estela però tot això no arriba res més que una processó. Una cursa que tot pintava que havia de ser de domini Ferrari acaben alternant-se i Pérez aconsegueix el primer lloc, seguit de Sainz en segon lloc i tancant el podi Max tercer. Queda fora però per primer cop acaba la cursa de casa seva, Leclerc. La volta ràpida ha sigut per Norris.
Els semàfors
- Mick Schumacher: Mala cursa l’accident ha sigut sol
- Haas: No acaba cap pilot.
- FIA: Que es facin mirar això que els cotxes no poden sortir plovent.
- Ferrari: Mala estratègia els fa perdre el doblet.
- Lewis Hamilton: Torna a quedar per darrera del seu company
- Esteban Ocon: Sancionat per saltar-se una xicana i guanyar temps.
- Checo Pérez: Bona cursa i victòria merescuda.
- Gasly i Vettel: Bones remuntades i espectacle d’avançaments
- Carlos Sainz: Ha aconseguit el podi per Ferrari.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-RBPT | RB18 | 1:56:30.265 | 3 | 65 |
2 | 18 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | F1-75 | +1.154 | 2 | 65 |
3 | 15 | Max Verstappen | 1 | Red Bull-RBPT | RB18 | +1.491 | 4 | 65 |
4 | 12 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | F1-75 | +2.922 | 1 | 65 |
5 | 10 | George Russell | 63 | Mercedes | W13 | +11.968 | 6 | 65 |
6 | 9 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL36 | +12.631 | 5 | 65 |
7 | 6 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A522 | +46.358 | 7 | 65 |
8 | 4 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W13 | +50.358 | 8 | 65 |
9 | 2 | Valtteri Bottas | 77 | Alfa Romeo-Ferrari | C42 | +52.325 | 12 | 65 |
10 | 1 | Sebastian Vettel | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR22 | +53.536 | 9 | 65 |
11 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-RBPT | AT03 | +54.289 | 17 | 65 | |
12 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A522 | +55.644 | 10 | 65 | |
13 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL36 | +57.635 | 14 | 65 | |
14 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR22 | +1.00.802 | 18 | 65 | |
15 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW44 | +1 volta | 19 | 64 | |
16 | Zhou Guanyu | 24 | Alfa Romeo-Ferrari | C42 | +1 volta | 20 | 64 | |
17 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-RBPT | AT03 | +1 volta | 11 | 64 | |
18 | Alexander Albon | 23 | Williams-Mercedes | FW44 | Avaria | 16 | 49 | |
19 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-22 | Accident | 15 | 25 | |
20 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-22 | Prob. hidràulic | 13 | 21 |