La Pregunta: GP de l’Emilia Romagna

GP de l’Emilia Romagna, Imola.

Amb l’arribada a Europa, preveieu un canvi en les posicions del davant ?

Jordi Domènech:

Penso que Ferrari té una bona base i continuarà lluitant per les victòries. Pel que fa a la resta… els marges son molt estrets i avui en dia els equips ja no duen una o dues grans actualitzacions dels seus monoplaces sinó que en gairebé cada gran premi duen novetats.
Amb més curses a Europa d’aquí fins al setembre, probablement veurem millores a tots els cotxes. Es fa difícil però pronosticar gaire. Entre els tres grans premis que ja hem viscut, més enllà de Ferrari i Red Bull, hem vist grans variacions en el rendiment d’equips com McLaren o Haas per posar dos exemples.
A l’època Pirelli ens hem acostumat a veure equips que poden patir molt si la finestra de temperatura dels pneumàtics no s’adiu amb el seu cotxe, i si hi afegim les novetats tècniques d’aquest any, doncs encara més variabilitat hi haurà.
Per tant crec que seguirem amb Ferrari i Red Bull davant, Mercedes tercera per ara, Alpine i McLaren liderant la mitja taula… i la resta doncs segons com caigui cada cosa. Tot va per mil·lèsimes!


Just Serrainat:

Històricament, amb l’arribada de la competició a Europa, els equips presenten les primeres actualitzacionsimportants als seus monoplaces, a partir de les mancances que han detectat a les primeres curses de l’any.

Mercedes ha començat aquest any amb problemes de “porpoising” (rebots massius del cotxe) i de potència, que estan intentant solucionar des de la fàbrica de Brackley, tot i que sembla que per la cursa del Premi de Emilia Romagna no està clar que ho tinguin solucionat.

Personalment, no crec que hi hagi grans canvis al capdavant de la graella, ja que ara mateix són els equips de sempre,tot i que molt més igualats que en temporades anteriors (farà falta confirmar si pels problemes de Mercedes) i haurem de veure si alguns bons resultats dels equips de la part mitjana de la graella, han estat pels problemes dels grans equips a les primeres curses de l’any (com l’abandonament de Verstapen i Sainz a Albert Park).

En definitiva, no tinc clar que veiem grans canvis a la primera cursa europea i haurem de veure si Mercedes pot solucionar els seus problemes a curt termini per intentar recuperar els punts perduts amb Ferrari, ja que hem de tenir en compte, que tot i això es manté segon al mundial de constructors.

.


Joan Enric: L’arribada de la temporada a Europa normalment esdevé l’estrena de les millores que els equips han preparat, i aquest any en concret, en tenim un amb unes urgències considerables: Mercedes. Es ben cert que no hi hauràn miracles, però si que es molt probable que l’equip de Brackley vulgui fer ja un salt endavant, i si te millores, les posi damunt la taula ja que, fins que no arribem a Europa, bressol de la Formula 1, i ja sigui per logística, feina a la fàbrica o imatge, les millores no es solen abocar al cotxe. També es cert que penso que, malgrat tot , no hi hauràn canvis significatius al davant de tot.


Núria Casas-Salat:

No crec que l’arribada d’Europa ens porti novetats al capdavant dels equips punters. tot i que Mercedes diuen que portaran novetats, no crec que facin que el cotxe comenci a dominar tant com feia les temporades passades.

El que si crec es que pot rendir millor, però gran part del tema el té la unitat de potència i si aquesta no funciona bé poc es farà. Ja hem vist que el motor fort aquesta temporada és Ferrari.

Els que s’i que s’han de posar les piles son Red Bull. Massa problemes de fiabilitat estan donant la 2a posició del mundial de pilots a Russell. Sinó s’espavila l’escuderia de la beguda energètica, quedarà enrere i tornar a pujar costa quan els de davant no fallen

.




Marc Costa:

Tot i que tradicionalment l’arribada a Europa és una oportunitat per treballar de valent a les fàbriques a Anglaterra i Itàlia i aprofitar la proximitat per enviar novetats via terrestre -en vers de transportar-les en avió o en vaixell!- aquest primer Gran Premi del tram europeu es veu condicionat per un factor relativament nou: L’Sprint. La presència de la cursa Sprint retalla la possibilitat de fer proves i crec que això suposarà un handicap per incorporar nous components o fer canvis radicals als monoplaces, així que estic bastant convençut que ens trobarem amb una situació similar a la d’Austràlia: un Ferrari imbatible. Crec que haurem d’esperar a Catalunya, al GP de casa per començar a veure canvis significants i penso que a Miami… tampoc els veurem !!

.


Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • Lliures: 13.30h (Dazn F1)
  • Qualy: 17.00h (Dazn F1)
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • Lliures 2: 12.30h (Dazn F1)
  • Cursa Sprint: 16.30h (Dazn F1)

Diumenge

  • Cursa: 15.00h (Dazn F1)

Breus d’última hora

  • La cursa Sprint torna, i ho farà aquest dissabte a Imola.
  • Carlos Sainz Jr ha renovat per dos anys més amb Ferrari
  • Red Bull ha anunciat que els seus propis motors (RB Powertrains) ja rodaràn en banc aquest 2022

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!