GP d’Austràlia
Que en penseu dels fets extraesportius del GP passat ?
Jordi Domènech:
Per on començar? Per començar faré d’advocat del diable. Hi va haver un atac proper a la cursa i és una cosa que podria passar a qualsevol lloc avui en dia. La Fórmula 1 és un espectacle global i televisat mundialment i des de sempre s’han fet servir aquests aparadors per cridar l’atenció.
Des d’aquest prisma, cancel·lar les activitats seria un precedent perillós…Què fa que un incident pugui ser problemàtic o no per a la Fórmula 1? On és el límit?
Però clar, el que va passar a Aràbia Saudita no és qualsevol cosa. En el context de l’actual “lluita social” de la Fórmula 1, per començar córrer allí té poca lògica més enllà de la neteja d’imatge que desitgen els saudites i els milions que paguen per fer-ho. Després, la Fórmula 1 marxa de Rússia, però continua anant a Jeddah on hi ha perill pel conflicte proper al Iemen on Aràbia hi té un paper discutible.
Per tant, i per no allargar-nos, crec que la Fórmula 1 no hauria d’aturar-se a no ser que hi hagués una clara amenaça contra ella mateixa; crec que la Fórmula 1 no hauria d’anar a països de dubtosa qualitat democràtica o que no compleixin un mínim de requisits, i per acabar-ho d’adobar, crec que Jeddah no és un circuit que valgui la pena.
Joan Enric: La veritat es que son fets que no haurien de quedar en un no res, i que s’haurien de prendre mesures. La veritat es que no es pot tolerar, ja no tant sols disputar un GP en condicions de semi-guerra, sino anar a un lloc òn els drets humans son esclafats sota la férria bota d’una dictadura teocrática. Si no s’ha anat a Russia, i amb raó, amb més motiu no hauria d’anar la F1 a un indret òn s’ha demostrat que llurs dirigents han assasinat impúnement a un dissident polític en una de les seves ambaixades. Es terrible; com terrible es també anar a la Xina, per motius no tant greus (o si) però similars. I ja, per reblar el clau, resulta que les autoritats saudís van amenaçar als pilots i a l’staff dels equips si no corrien. Hi han motius més que suficients per a no tornar més a aquest GP, però, com diem en català “qui te el cul llogat no seu quan vol…..”
Núria Casas-Salat:
El conflicte entre Arabia Saudí i el Yemen ja fa anys que dura, i els hutíes rebels d’aquest país han decidit fer un atac a la refineria de Aramco prop del circuit de Jeddah a Arabia Saudí.
Pel què sembla es varen fer reunions per veure si es corria o no i si la seguretat estava garantida en tot moment. Els primers en sortir i anunciar-ho varen ser els caps d’equip i els directius de la FIA i fins 3 hores després (ben entrada la matinada) no varen sortir els pilots dient que acceptaven córrer.
És curiós que es preocupin de la ditxosa seguretat en un circuit que massa ben fet no és que estigui, i amenit amb un atac de míssil, es dediceixi tirar endevant amb la cursa, mentre que a altres circuits de la vella escola els demanen l’oro i el moro pero poder ser al calendari, en canvi en segons quins llocs se’l perdona tot. És ben clar que els diners manen.
Alex March:
A mi em va sorprendre que corressin després de veure les explosions que es van veure el divendres anterior a la cursa.
Ben es cert que avui en dia molts dels mitjans de comunicació et proporcionen la informació que els interessa i sovint no es fàcil tenir un punt de vista objectiu de les notícies sense fer un treball d’investigació.
Ara bé, per molt que el govern Saudí jurés que la seguretat al circuit estava garantitzada, dubto que els pilots estiguessin gaire tranquils tant dins com passejant per fora el circuit veient les imatges que arribaven en comptagotes des de l’exterior.
Després d’aquest Gran Premi el que ens ha quedat clar es que només un huracà o una tempesta com la d’Spa l’any passat pot frenar la cel.lebració d’una cursa. També ha quedat demostrat que per Liberty Media el més important són els dolars, que el que passa a l’entorn d’una ciutat els importa més aviat poc i sobretot que la opinió dels pilots no serveix de gaire. No m’acabo de creure que els 20 pilots, la majoria amb la vida més que solucionada volguessin córrer amb un entorn tant inestable com el que sembla que hi ha a l’Aràbia Saudí.
Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!
Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana
Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).
Horaris del Gran Premi
Divendres
- Lliures: FP1: 05.00h FP2: 08.00 (Dazn F1)
- Fer la Superporra abans d’anar a dormir…
Dissabte
- Lliures: FP3 05.00h (Dazn F1)
- Qualificació: 08.00h (Dazn F1)
Diumenge
- Cursa: 07.00h (Dazn F1)
Breus d’última hora
- La nota espectacular en forma de curses suport la posaràn aquesta vegada els brutals V8 Supercars.
- Gunter Steiner ha declarat que no van sobrats de recanvis per aquest GP australià, i caldrà ser prudents.
- Toto Wolff avisa que les millores que porten a l’Albert Park no faràn miracles, de cara a guarir els patiments de Mercedes.