Crònica del GP de Qatar: Victòria, remuntada i retorn

Crònica del GP de Qatar

Victòria, remuntada i retorn

Els tres protagonistes del podi tenien raons per estar contents avui. Per una banda, Lewis Hamilton retallava distàncies a la cursa pel títol amb la seva victòria; al seu costat, Max Verstappen completava una cursa de minimitzar danys tot i una penalització; i acompanyant als dos rivals, el retorn de Fernando Alonso a un podi de Fórmula 1 després de 7 anys, 3 mesos i 25 dies.

Polèmiques pre-cursa: Veníem d’una cursa amb polèmica i ja el divendres vam tenir la primera decisió amb la no revisió de les accions de Max Verstappen a Brasil, i un ambient calent entre Toto Wolff i Christian Horner. Però es que la quali també tindria polèmica degut a la pèrdua de l’aleró de Pierre Gasly i el seu AlphaTauri, que van provocar una bandera groga a l’últim intent i a la última corba. Per la televisió vam veure com el sistema de la FIA posava bandera groga, després verda, després groga, mentre els comissaris a peu de vista onejaven una doble groga. Amb la confusió, alguns van afluixar, altres no, i el que era una pole de Hamilton amb Verstappen i Bottas darrere s’ha convertit avui en una sanció de 5 posicions per al neerlandès i 3 posicions per al finès, que han significat sortir setè i sisè respectivament.

Així doncs, la primera fila la completava Gasly, amb Fernando Alonso tercer, Lando Norris quart i Carlos Sainz cinquè. Al darrere sortien homes com Pérez (onzè) o Charles Leclerc (tretzè), que no va passar de la Q2 per un xassís danyat. A la sortida, Hamilton ha mantingut la primera posició, Alonso ha avançat a Gasly a la corba 2, mentre Verstappen feia una gran sortida per col·locar-se quart. En canvi Bottas i Sebastian Vettel, sortint del costat brut, han perdut diverses posicions.

Max Verstappen en pista (Red Bull Media)

Una o dues aturades: Al córrer en un circuit nou, no estava clara la durada dels pneumàtics. Alguns, com els AlphaTauri, s’han desfet dels pneumàtics tous al cap de 10 voltes, mentre que homes com Alonso o Norris han aguantat els seus més de 20 voltes, obrint la possibilitat de fer només una aturada.

Al davant, Hamilton i Verstappen (que ja s’havia posat segon) s’han distanciat clarament de la resta i s’han pogut aturar sense perdre les seves posicions, Mercedes copiant l’estrategia que feia Red Bull. Les alternatives eren les remuntades de Pérez i Bottas. El mexicà semblava disposat a quedar tercer mitjançant dues aturades, però el finès volia fer-ne només una, havent sortit amb el mig com el seu company, Verstappen i Sainz.

Així doncs, la cursa s’ha vist animada per la lluita pel tercer lloc entre Bottas, Pérez i Alonso, que també anava a una aturada i era l’únic amb ritme similar al Mercedes i al Red Bull. Pérez semblava tenir la posició guanyada pendent de l’aturada de Bottas i havent avançat Alonso.

Els homes del podi (Mercedes AMG F1)

Festival de punxades: De sobte, un cop de teatre: Bottas, a la volta 32 pateix una punxada per desgast i cau de la lluita pel podi fins a fora dels punts. Si bé és cert que el finès duia 32 voltes del mig, pilots com Norris n’havien fet 24 amb el tou sense problemes. La cursa ha passat a ser doncs un joc entre els que anaven a assegurar i els que intentaven fer només una aturada. Hamilton, Verstappen i Pérez han assegurat, però mentre els dos primers mantenien posició, Pérez queia del tercer al setè lloc darrere d’Alonso, Norris, Ocon i Stroll, que anaven a una.
Norris ha quedat descartat al patir ell una punxada, sortosament a prop dels boxes. A la mateixa volta 49 George Russell també ha punxat. Tant Norris com Russell duien el dur, però mentre Russell duia 32 voltes de dur, Norris només n’havia fet 24. Una volta més tard, Nicholas Latifi punxava just després de l’entrada de boxes (també amb 32 voltes de dur) i abandonava el cotxe al circuit, essent el segon abandonament després de Bottas.

Un podi esperat: La retirada de Latifi ha provocat un cotxe de seguretat virtual, cosa que ha donat vida a Alonso. Pérez ja havia remuntat fins al quart lloc i venia fent voltes ràpides, però el VSC ha ajudat a conservar els pneumàtics i frenar la retallada de temps. La interrupció també ha servit a Verstappen, que ha posat pneumàtics tous per assegurar-se el punt de la volta ràpida a l’última volta. Finalment Hamilton ha guanyat davant Verstappen, Alonso, Pérez, uns grans Ocon i Stroll que han superat als Ferrari anant a la mateixa estrategia, amb el pobre Norris i Sebastian Vettel completant els punts.

Amb la volta ràpida, Verstappen ha aconseguit que Hamilton només li retallés sis punts al mundial, i l’abandonament de Bottas ha acostat a Red Bull a 5 punts. Però el protagonista del podi ha estat Alonso, que no hi pujava des del 2014. Només Alexander Wurz ha aconseguit podis a la Fórmula 1 amb més distància temporal entre ells…

D’aquí 15 dies tenim la cursa a Jeddah. Nou circuit, noves incògnites i sembla ser que molts murs a on poder fer una errada decisiva… Poc ens pensàvem que el títol arribaria així, però podrà Verstappen aguantar l’empenta d’un Hamilton que sembla estar en el millor moment de la temporada?


Els semàfors

  • Pirelli: De nou, punxades i mala imatge.
  • AlphaTauri: Decepció sortint 2n i 8è i no sumant cap punt.
  • McLaren: Han perdut aquell nivell de tota la temporada.
  • Red Bull: Bona recuperació, però no tant bé com abans.
  • Max Verstappen: Penalització innecessària, però decisiu en cursa.
  • Valtteri Bottas: Té tota la mala sort de Mercedes.

  • Fernando Alonso: Ha aprofitat l’ocasió a la perfecció.
  • Lance Stroll: Bona cursa sense fer soroll.
  • Lewis Hamilton: En el millor moment quan toca.

Classificació

<
Pos.Pts.PilotDor.EquipXassísTempsGra.Vol.
125Lewis Hamilton44MercedesW121:24:28.471157
219Max Verstappen33Red Bull-HondaRB16B+25.743757
315Fernando Alonso14Alpine-RenaultA521+59.457357
412Sergio Pérez11Red Bull-HondaRB16B+1’02.3061157
510Esteban Ocon31Alpine-RenaultA521+1’20.570957
68Lance Stroll18Aston Martin-MercedesAMR21+1’21.2741257
76Carlos Sainz55FerrariSF21+1’21.911557
84Charles Leclerc16FerrariSF21+1’23.1261357
92Lando Norris4McLaren-MercedesMCL35M+1 volta456
101Sebastian Vettel5Aston Martin-MercedesAMR21+1 volta1056
11Pierre Gasly10AlphaTauri-HondaAT02+1 volta256
12Daniel Ricciardo3McLaren-MercedesMCL35M+1 volta1456
13Yuki Tsunoda22AlphaTauri-HondaAT02+1 volta856
14Kimi Raikkonen7Alfa Romeo-FerrariC41+1 volta1656
15Antonio Giovinazzi99Alfa Romeo-FerrariC41+1 volta1856
16Mick Schumacher47Haas-FerrariVF-21+1 volta1956
17George Russell63Williams-MercedesFW43B+2 voltes1555
18Nikita Mazepin9Haas-FerrariVF-21+2 voltes2055
19Nicholas Latifi6Williams-MercedesFW43BPunxada1750
20Valtteri Bottas77MercedesW12Punxada648