Crònica del GP de Turquia
Bottas guanya, Hamilton perd
Tot i fer la pole Hamilton té una penalització de 10 posicions per canviar el motor de combustió. L’altre cara de la moneda és la pista, que com ha plogut està mullada, tots surten amb pneumàtics intermitjos. Ens espera una cursa amb factors emocionants des del principi.
Principi de cursa: 1a posició Bottas i 2n Verstappen i Leclerc 3r. Sortida bastant neta i Gasly toca a Alonso i aquest fa una virolla i surt a la corba 1. Fins al final de la volta 1 Hamilton no aconsegueix avançar a Vettel i col·locar-se 9è. Alonso toca a Mick i aquest fa una virolla. Mentre que Latifi trepitja el voral i també fa una virolla. Mentre Hamilton intenta avançar a Tsunoda i aquest no es deixa i Lewis intenta conservar i esperar el moment, i unes voltes més tard ho aconsegueix fent-li un exterior i fent valer la superioritat del Mercedes en front a l’Alpha Tauri. Poc a poc els primers es van escapant lleugerament.
Penalitzen a Gasly amb 5 segons pel toc amb Alonso, i a l’asturià amb 5 segons més pel toc amb Mick. Hamilton va remuntant posicions al igual que Sainz que sortia penúltim. Aquest cop el Mc Laren de Norris no s’oposa a què Hamilton el passi a la volta 10. Després de conservar pneumàtic, Max comença a córrer més i va a perseguir a Valtteri, aquest se n’adona i replica, però el pilot holandès ja l’hi ha retallat 1 segon. Mentre que Lewis ja està atrapant a Pérez que va 4t.
L’estratègia: Ricciardo entra a box a canviar intermitjos per intermitjos, ja que la pista no acaba d’assecar-se i no hi ha carril sec. A la volta 24 Bottas ja avança al 1r doblat i a la 25 al 2n que son els 2 Haas. En algun sector del circuit comencen a caure més gotes de pluja.
Fins ara no ha entrat ningú a canviar pneumàtics. El segon pilot que s’atreveix és Alonso i fa el mateix que Ricciardo. La resta es queixen tots pel desgast però ningú entra i les rodes ja han perdut part del dibuix i sembla que la pista s’asseca però no ja que en alguns moments sembla que cauen algunes gotes sense gaire importància que fan que la pista encara estigui lliscant.
A la volta 33 Hamilton ja té a Pérez. Mantenen un frec a frec i acaba guanyant Pérez in extremis. Al cap de poc entra Max a canviar i surt just davant del seu company d’equip que encara té darrera a Lewis que ja no s’atreveix a avançar-lo. Comencen el vall a box i l’únic pilot que s’arrisca a posar slick és Vettel, posa els mitjos i li surt el tret per la culata i ha de tornar a entrar ja que la pista per molt gastats que estan el intermitjos la pista continua lliscant massa.
Bottas també para i després Pérez. Ara Hamilton està darrera de Max sense cap parada.
Leclerc lidera i pregunta si pot fer tota la cursa amb aquest compost i des del mur li diuen que si. Mentre els mecànics de Hamilton van entrant i sortint del box ja que el pilot no vol entrar. Bottas amb pneumàtic nou li va retallant mes de mig segon per volta a Leclerc. Valtteri ja està a sobre del pilot de Ferrari i l’avança sense problemes. Al cap de poc Charles entra ja que els seus temps son molt dolents i va a parar entre Hamilton i Pérez que ha entrat unes voltes abans.
El desenllaç: Des del box de Mercedes volen fer entrar a Lewis, cosa que ell no hi està d’acord, però al final l’obliguen a la volta 51 perquè els seus temps ja son molt lents i acaba sortint darrera del Red Bull del mexicà. A la poca estona Checo avança a Lecelrc que perd la seva 3a posició. I ara ve Hamilton a enganxar-se al pilot de Ferrari. Al cap de poc Hamilton comença a tenir graining i Charles aprofita per escapar-se, mentre que Gasly i Norris ja estan a tocar de Lewis.
Victoria de Bottas i a 2a posició Max amb Pérez completant el podi. Leclerc salva la 4a posició i Hamilton en 5a posició molt enfadat. Ocon ha sigut l’únic que no ha entrat a canviar pneumàtics tanca la zona de punts.
Ara el liderat del mundial torna a ser per Max Verstappen, a 6 punts de Hamilton.
Els semàfors
- Fernando Alonso: Ha començat malament amb un toc amb Galsy i després s’ha tocat amb Mick i ja no ha fet res de bo en tota la cursa.
- Sebastian Vettel: Ha volgut arriscar amb l’elecció de pneumàtics i li ha sortit malament.
- Nikita Mazepin: Li costa respectar les banderes blaves. ja seria hora que li diguessin quelcom.
- Lewis Hamilton: Ha començat bé però ha reaccionat tard amb el canvi de pneumàtics.
- Charles Leclerc: Salva els mobles massa tard i perd el podi
- Yuki Tsunoda: Ha començat lluitant molt bé i ha acabat bastant avall.
- Valtteri Bottas: Finalment guanya una cursa aquesta temporada
- Max Verstappen: Recupera el liderat del mundial
- Carlos Sainz: Bona remuntada i bona cursa
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 26 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W12 | 1:31:04.103 | 1 | 58 |
2 | 18 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16B | +14.584 | 2 | 58 |
3 | 15 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-Honda | RB16B | +33.471 | 6 | 58 |
4 | 12 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF21 | +37.814 | 3 | 58 |
5 | 10 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W12 | +41.812 | 11 | 58 |
6 | 8 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +44.292 | 4 | 58 |
7 | 6 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +47.213 | 7 | 58 |
8 | 4 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF21 | +51.526 | 19 | 58 |
9 | 2 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +82.018 | 8 | 58 |
10 | 1 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A521 | +1 volta | 12 | 57 |
11 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +1 volta | 16 | 57 | |
12 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +1 volta | 17 | 57 | |
13 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +1 volta | 20 | 57 | |
14 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +1 volta | 9 | 57 | |
15 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43B | +1 volta | 13 | 57 | |
16 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A521 | +1 volta | 5 | 57 | |
17 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43B | +1 volta | 15 | 57 | |
18 | Sebastian Vettel | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +1 volta | 10 | 57 | |
19 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-21 | +2 voltes | 14 | 56 | |
20 | Nikita Mazepin | 9 | Haas-Ferrari | VF-21 | +2 voltes | 18 | 56 |