Crònica GP dels Estats Units
Red Bull guanya a Mercedes
Arribem als Estats Units amb el mundial molt obert, Verstappen i Hamilton els separen pocs punts i els dos demostren durant tot el cap de setmana que tenen un ritme molt semblant. Saben que la victòria es cosa d’ells dos i que és decantarà per petits detalls ja que els dos estan a un nivell excepcional.
És diumenge, la primera línia la formen Verstappen i Hamilton, tercer es Sergio Pérez, Hamilton està sol ja que Bottas per una penalització per canvi d’unes peces del motor sortirà novè.
La sortida: Arranca el Gran Premi, Hamilton fa una gran sortida i de seguida es posa en paral·lel amb Verstappen l’intenta aguantar però no pot i se surt una mica per fora a la primera corba. Per sort tercer segueix Sergio Pérez que aixeca una mica el pedal perquè el seu company sigui segon i pugui seguir l’estela de Hamilton.
L’estratègia: Amb Hamilton al capdavant en la primera volta, Verstappen no l’ha perdut de vista en cap moment mantenint-se a un segon i mig, fins que a la volta 10, Max ha entrat a boxes per fer la primera parada i intentar fer un undercut a Hamilton. Verstappen torna a pista darrera de Ricciardo que de seguida l’avança i es col·loca quart amb pista lliure per poder aprofitar el màxim el rendiment dels seus pneumàtics. A la volta 15 Hamilton entra a boxes però ja surt darrera de Verstappen, l’undercut ha funcionat i el de Red Bull ja és líder. Per darrera la distància amb els dos primers classificats és gran, Pérez segueix tercer amb una distancia molt còmode amb el quart que és Leclerc.
Arribem a la volta 27 i Hamilton amb pneumàtics 5 voltes més joves que els de Verstappen eixuga la diferència que es portaven i es queda a pocs segons. Vist el bon ritme de Hamilton a la volta 31 Red bull fa tornar a entrar a Verstappen a boxes per defensar-se d’un possible undercut de Hamilton. Mercedes veient que ja no tenen la opció del undercut decideixen deixar a Hamilton a pista fins a la volta 38 on fan el últim canvi de pneumàtics.
El desenllaç: Hamilton torna a pista a 8 segons de Verstappen però amb uns pneumàtics 8 voltes mes joves que els del seu rival, comença la remuntada. A falta de 12 voltes aquesta distància ja es només de la mitat i a la volta 47 Hamilton ja està només a 2 segons de Verstappen. Queden nou voltes de sofriment per a Verstappen que veu com cada cop el segon classificat esta més a prop. A falta de 2 voltes Hamilton ja esta a un segon però sense possibilitat de llançar cap atac al primer ja que Verstappen encara li queda una mica de vida als pneumàtics i juntament amb una conducció impecable traspassa la línia de meta com a campió.
Els semàfors
- Alpine: Doble abandó i zero punts
- Valtteri Bottas: Sisè, amb aquest Mercedes si no quedes dels quatre primers s’ha que considerar un desastre
- Nikita Mazepin: Segueix sense demostrar el nivell suficient per seguir a la Fórmula 1
- Sergio Perez: No ha pogut seguir el ritme del seu company, quedant a 42 segons de Verstappen.
- Lando Norris: Cursa molt discreta comparada amb les anteriors.
- Kimi Räikkönen: Un error de conducció el deixa fora dels punts
- Red Bull: Gracies a una bona l’estratègia i les parades sense errors han col·locat a Verstappen al capdavant.
- Max Verstappen i Lewis Hamilton: Una cursa perfecte d’inici a fi.
- Sebastian Vettel: Bona remuntada i bona cursa
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16B | 1:34:36.552 | 1 | 56 |
2 | 20 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W12 | +1.333 | 2 | 56 |
3 | 15 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-Honda | RB16B | +42.223 | 3 | 56 |
4 | 12 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF21 | +52.246 | 4 | 56 |
5 | 10 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +76.854 | 6 | 56 |
6 | 8 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W12 | +80.128 | 9 | 56 |
7 | 6 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF21 | +83.545 | 5 | 56 |
8 | 4 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +84.395 | 7 | 56 |
9 | 2 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +1 volta | 10 | 55 |
10 | 1 | Sebastian Vettel | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +1 volta | 18 | 55 |
11 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +1 volta | 12 | 55 | |
12 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +1 volta | 13 | 55 | |
13 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +1 volta | 15 | 55 | |
14 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43B | +1 volta | 20 | 55 | |
15 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43B | +1 volta | 14 | 55 | |
16 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-21 | +2 voltes | 16 | 54 | |
17 | Nikita Mazepin | 9 | Haas-Ferrari | VF-21 | +2 voltes | 17 | 54 | |
18 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A521 | Retirat | 19 | 49 | |
19 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A521 | Retirat | 11 | 40 | |
20 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT02 | Retirat | 8 | 14 |