La Pregunta: Gran Premi d’Itàlia

Gran Premi d’Itàlia

És adequat tornar a circuits clàssics, amb les característiques dels F1 moderns?

Jordi Domènech: En opinió meva, tornar a circuits clàssics té més pros que contres. Tot i que sovint aquests traçats tenen poc espai per als monoplaces moderns i solen provocar curses més estratègiques, crec que els aficionats les prefereixen.

Els circuits clàssics solen ser en països amb afició ja existent. S’entén que la Fórmula 1 vulgui obrir nous mercats, però sovint hem vist grans premis a països llunyans que resulten ser efímers quan el govern de torn es cansa de pagar. Tornar a un lloc al bressol del campionat, és a dir Europa acostuma a ser benvingut amb ganes.

A més els circuits clàssics tenen menys escapatòries d’asfalt i menys marge d’error, cosa que agrada a pilots i aficionats. No hi ha debats de límits de pista i els errors es paguen.

Per últim, m’agradaria afegir que Zandvoort ha arriscat i ha guanyat amb les corbes peraltades. Potser cal ser més creatiu i allunyar-se del model Tilke…


Just Serrainat: Entenc que és un tema que la FIA ha d’estudiar en cada cas, ja que s’han d’analitzar les diferents característiques del circuit, com la seguretat i veure si es pot adaptar a la competició actual.

La veritat és que hi ha circuits molt interessants fora de l’actual competició (alguns de disseny modern) que no m’importaria que tornessin, però en molts casos hi ha una sèrie d’interessos econòmics o de patrocini que els exclouen.

Sabem que mantenir un circuit i més adaptar-lo a les necessitats de les curses de fórmula 1, és un esforç econòmic que implica un risc (només hem de veure el cas del Circuit de Catalunya), que molts gestors no es veuen capaços d’assumir, pel risc de pèrdues que pot provocar.

També s’ha de dir que la introducció de nous circuits a la competició, sempre és un al·licient per l’aficionat, que pot millorar l’espectacle i les curses, quan els equips s’han d’adaptar a un nou recorregut i les seves característiques.

En definitiva, sí que sóc partidari de tornar als circuits clàssics, sempre que aquests estiguin preparats per poder acollir la competició moderna i adaptar-se sobretot en l’àmbit de la seguretat i donar un bon espectacle.


Núria Casas-Salat: A mi m’agraden els circuits clàssics i m’agradaria veure’n més durant el mundial.
El problema son els fórmula 1 actuals, les característiques aerodinàmiques d’aquests, impossibilita els avançaments en circuits amples, doncs ja no parlem de circuits com Zandvoort que es un circuit amb un traçat força interessant, però no és massa ample. Pocs avançament varem veure aquest diumenge passat.
Per la meva manera de veure, haurien de modificar els cotxes deixar-se de tanta aerodinàmica amb tants alerons i flaps i fer-los més simples que es poguessin avançar en qualsevol circuit.
A veure el reglament del 2022 com seran les grans modificacions i podem veure curses amb més acció a pista i no tanta estratègia.


Alex March: Jo crec que sí.
Malgrat els actuals Fórmula 1 siguin autentiques limousines i els circuits clàssics amb prou feines hagin canviat, sempre és un plaer veure rodar els monoplaces de Fórmula 1 en els circuits d’abans.
És cert que la cursa de Zandvoort no va ser del tot entretinguda i hi va mancar una mica d’acció a causa de la poca amplada de la pista i al tamany dels Fórmula 1 actuals. No obstant, les escapatòries de grava van penalitzar als pilots que cometien errades; cosa que sempre hauria de ser així.
Darrerament la Fórmula 1 només fa que introduir traçats urbans o semiurbans sense personalitat ni història. A Zandvoort potser no veurem les millors curses de l’any, però tampoc les pitjors ja que els peralts i les enllaçades del circuit no és veuen en els circuits nouvinguts.
La Fórmula 1 es va crear el 1950, i per ella han passat gran quantitat de circuits i localitzacions. Els traçats que un bon dia és van fer un nom dins del campionat, mereixen continuar formant part del calendari pels segles dels segles.


Salvador Mateu: Personalment penso que sí, sempre i quan compleixin totes les mesures de seguretat que necessita la Fórmula 1 moderna.

El problema actual no son els circuits si no els monoplaces que son molt grans, pesats i amb una carga aerodinàmica massa gran que impedeix que vagin junts un dels altres. Confio que amb els nous monoplaces del 2022 que a priori milloren tots aquests apartats pugem gaudir i molt en circuits clàssics que tenen característiques que no trobem en circuits nous com poden ser les escapatòries de grava, els canvis de resant o el asfalt més agressiu etc.

A l’aficionat de la Formula 1 li agrada tornar a veure aquest circuits clàssics; a més la majoria estan en zones amb molta tradició automobilística. La Fórmula 1 ha d’anar on son els aficionats i no a països amb grans circuits però zero interès per la Fórmula 1.


Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

  • Lliures: 14.30h i Classificació 18.00h (Dazn F1)
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • Lliures: Lliures 2: 12.00h Dazn F1
  • Qualificació: Sprint: 16.30h Dazn F1

Diumenge

  • Cursa: 15.00h (Dazn F1)

Breus d’última hora

  • La qualy a l’sprint torna, després de la primera experiència a Anglaterra.
  • Tornarem a veure a Kubica al volant de l’Alfa Romeo

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!