La Pregunta: Gran Premi de Rússia

Gran Premi de Rússia

Calendari de 23 Gran Premis sí o no?

Jordi Domènech: Els arguments per tenir molts grans premis a l’any semblen obvis. Si a la gent li agrada la Fórmula 1, que hi hagi més curses de Fórmula 1 cada temporada ha de ser necessàriament bo, no? A més, un calendari més llarg ajuda a que el campionat arribi a més zones del món i “ocupi” més part de l’any.

Però jo no en sóc partidari. Un pot cansar-se d’una cosa si la té tota l’estona. Posem per exemple la NASCAR. Sempre han tingut més de 30 curses a l’any (36 actualment) i els passava que el públic perdia l’interès si un pilot es destacava a la classificació, així que a partir de 2004 es van inventar els playoffs per resoldre el campionat, fent que a l’última cursa sempre hi hagués 4 pilots amb possibilitats de guanyar el títol.

Tampoc cal oblidar el valor d’un gran premi. Als 80 i als 90 teníem 16 curses i ara en tenim 22 o 23. Es fan plusmarques de victòries i de poles per temporada i s’anomena als pilots actuals els millors de la història, però en realitat simplement disputen més curses que els pilots dels primers 50 anys del campionat.
Es corre dues o tres vegades a l’Orient Mitjà i es planeja fer dues curses als Estats Units, però només hi ha una cursa a Sud-amèrica i cap a l’Àfrica, així que tampoc no hi ha un repartiment verdaderament mundial ni tampoc a les zones amb més tradició o afició.
I tampoc cal oblidar el que dèiem del valor d’una cursa. Guanyar, o fins i tot assistir a un dels únics 16 grans premis d’una temporada és un esdeveniment especial. Si en comptes de 16 n’hi ha 25, ja no és tan únic.

Liberty va dir en el seu moment que volia fer de cada gran premi una Superbowl. Però de Superbowls n’hi ha una cada any, no 25…
Així que per acabar, ja enteneu la meva posició. No estic d’acord amb l’excés de curses. Penso que les fa menys especials i desvirtua la història del campionat…. Clar que tantes coses s’han desvirtuat ja…


Joan Enric Fugueras: Hi ha un refrany castellà que diu “Lo bueno, si breve, dos veces bueno”
Ara podríem entrar en un encès debat sobre si l’espectacle en pista de la F1 es pot qualificar com a “bueno”, però el que si es cert es que, sota la meva modesta opinió, el nombre de curses es excessiu i, a sobre, el seu excés no s’esdevé per criteris esportius, sinó per la demanda de promotors milionaris que volen la F1 en les seves pistes; només hem de veure on i com acaba aquesta temporada 2021.


Jo opino que son masses curses, i s’hauria de tornar a un format més reduït i, ja que hi som, aprofito per rectificar i reconèixer que em vaig equivocar donant suport a les sprint race que no aporten res i només ens mostren un trenet de vint voltes.

Ja posats, jo eliminaria els simuladors, i tornaria als tests privats en pista i a la mitja horeta de warm up els diumenges.
En resum, massa curses, seria millor fer temporades més curtes. Hi ha una saturació.
Es la meva opinió personal.


Núria Casas-Salat: Com aficionada a la Fórmula 1 hauria d’estar contenta de què hi haguessin més curses i poder gaudir d’aquest esport durant més mesos l’any. que no se’m fes curta la temporada com en anys anteriors i que la pretemporada sigui més curta.

Però veient com van aquests últims mundials, el domini Mercedes, i que cada vegada que hi ha alguna escuderia que li pot fer una mica d’ombra, canvien el reglament en aquell moment per afavorir el pilot preferit de l’escuderia alemanya (exemple corba 4 del circuit de Bahrain). No tenen emoció, ja saps què passarà o que faran vindre bé per arreglar la cursa i que pugui fer els màxims punts possibles. Que si vols veure espectacle t’hagis de fixar en la zona mitja de la graella per veure alguna cosa emocionant. Fa mandra.

Crec que la Fórmula 1 s’ha de reinventar i fer alguna cosa millor que afegir curses al calendari. Sinó només cal fixar-nos en la IndyCar americana, que no saps qui pot guanyar la cursa, i que les curses son molt més emocionants. Aquesta si que se’m farà llarga l’espera un cop facin l’última cursa aquest diumenge que ve, fins que tornin a arrencar al febrer de l’any que ve.


Alex March: Personalment sóc partidari de calendaris més reduïts.

Prefereixo veure menys curses, analitzar-les bé, llegir les declaracions dels pilots i equips, escoltar entrevistes, veure els reportatges que es fan en cada circuit i si es pot veure alguna cursa històrica. Crec que és així com es crea passió per un esport com la Fórmula 1 i no transformant-lo en una sèrie americana de vint-i-pico capítols d’ús ràpid.

Seria interessant veure les visualitzacions que tenen el reportatges que fan a DAZN durant el GP o entre GP i GP. Crec que deuen ser força baixes i no precisament per la qualitat del producte, sinó per l’excés d’esdeveniments i continguts que tenim.

Penso que carregar el campionat amb curses que tenen lloc en circuits de països nouvinguts a la Fórmula 1 no aporta res més enllà dels calerons que l’organització s’embutxaca. Algú recorda un Gran Premi de la India o Corea del Sud que fos entretingut? Potser el del 2010 de Corea, però clar que va estar passat per aigua.
Ampliar el campionat amb Grans Premis en zones de poca tradició pot fer que els aficionats més fidels es cansin de tants Grans Premis i optin per altres ofertes televisives i/o vegin les curses en diferit i amb un cert desinterès.

Crec que a l’aficionat de sempre se l’ha de cuidar més. Per la Fórmula 1 és molt pitjor que un aficionat de tota la vida deixi de seguir l’esport que no pas captar els aficionats de nous mercats ja que en la majoria dels casos són aficionats passatgers.


Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • Lliures 1: 10.15 (DAZN F1)
  • Lliures 2: 13.45 (DAZN F1)
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • F3 Cursa 1: 07.30 (DAZN F1)
  • F2 Cursa 1: 09.15 (DAZN F1)
  • Lliures 3: 10.45 (DAZN F1)
  • F3 Cursa 2: 12.35 (DAZN F1)
  • Qualificació: 13.30 (DAZN F1)
  • F3 Cursa 2: 15.40 (DAZN F1)

Diumenge

  • F3 Cursa 3: 08.50 (DAZN F1)
  • F2 Cursa 3: 10.15 (DAZN F1)
  • Cursa: 14.00 (DAZN F1)

Breus d’última hora

  • Sochi serà l’última prova del campionat de Formula 3.
  • Tornarem a veure a Kimi Raikkonen al volant de l’Alfa Romeo

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *