Crònica del GP de Bèlgica
El ridícul més gran de la FIA
La cursa més llarga sense activitat a la pista degut al temps que no para de ploure i hi ha una boira que dificulta la visibilitat dels pilots per competir. Mentre tothom espera, públic incluït que miren de passar les hores fins que direcció de cursa digui si la cursa es suspèn o no.
La qualy de dissabte i diumenge abans de la cursa: Un dissabte passat per aigua ens deixa una graella que no ens esperàvem. A la Q1 quan tothom sortia amb pneumàtics de pluja extrema, els 2 Williams surten amb intermitjos i comencen a marcar els millors temps. Llavors tothom els imita. Això era el preludi del que passaria durant bona part de la sessió, tothom intenta marcar el temps abans no plogués més. A la Q2 cauen fora els 2 Ferraris fora dels 10 primers i els 2 Mercedes amb problemes per passar el tall. A la Q3 comença a ploure molt i surten a pista Norris i Russell. Quan Lando inicia la seva volta llançada perd el cotxe al Radillon impactant contra el mur de protecció i sortint disparat fent un molinet. Llavors treuen la bandera vermella. Al cap d’una estona deixa de ploure i els cotxes surten a pista i tenim la sorpresa que de George Russell que aconsegueix la 2 posició sortint darrera de Max i per davant de Hamilton. La resta son Ricciardo, Vettel, Gasly, Pérez, Bottas, Ocon i Norris tancant el top 10.
Diumenge al matí ens trobem amb un dia que no para de ploure. I durant les voltes d’instal·lació Pérez perd el cotxe i trenca la suspensió i al cap de poc anuncien que no tindran el monoplaça a temps per prendre la sortida. A part d’aquesta baixa tenim algunes penalitzacions: Bottas i Stroll per sancions que venien de l’anterior Gran Premi, Norris per canviar la caixa de canvis i a Räikkönen per canviar l’aleró de darrera i sortirà del Pit Lane.
Comença la cursa ??: Ens trobem que les condicions son bastant precàries, i no para de ploure i hi ha bastanta boira. Després de endarrerir la sortida del Gran Premi 25 minuts per veure si les condicions milloren, tot i que els radars diuen que anirà a pitjor, surten darrera del Safety Car. Fan dues voltes de formació (que no compten com a cursa) i els comissaris van escoltant els comentaris dels pilots de com veuen la pista. Excepte Max que va primer i no té un esprai d’aigua (es va posant pel cantó oposat al Safety Car) la resta de pilots no veuen gran cosa i de direcció de cursa decideixen treure la bandera vermella.
Amb aquest impàs des de Red Bull diuen que podran tenir el cotxe de Pérez a punt i que per tant pot prendre la sortida i des del seu lloc a la graella. De direcció de cursa li diuen que no, però tècnicament la cursa encara no ha començat i el reglament no diu res al respecte, per tan es decideix que sí que podrà córrer però la sortida haurà de ser des del Pit Lane.
A les 17 hores paren el rellotge de les 3 hores per fer una cursa encara que sigui d1 hora de durada per poder repartir la meitat dels punts. A les 17:40 hores sembla que no plou tan i comencen a passar les màquines que escombren la pista d’aigua. I a les 17:55 hores passa el Medical Car a veure en quines condicions està la pista a veure que tal està. Mentrestant van ajornant el temps per donar una resposta per veure si fan la cursa o no. a les 18:07 diuen que dintre de 10 minuts faran la cursa.
Finalment comença la cursa: Surten els cotxes des del Pit Lane darrera del Safety Car. Continua plovent. Les grades amb els espectadors encenent bengales taronges per animar a Max. El gran Premi serà 1 hora. El rellotge comença a descomptar temps i anem fent voltes darrera el cotxe de seguretat. A les 3 voltes tornen a treure bandera vermella i tornen tots els cotxes al Pit lane. Al cap d’uns 10 minuts direcció de cursa diu que supèn la cursa per les condicions metereològiques i es reparteixen la meitat dels punts.
La vergonya de la FIA. Fer una cursa així, 3 voltes darrera del Safety Car, sense competir ni donar la opció de córrer dilluns, i repartir la meitat dels punts em sembla enganyar als aficionats de la fórmula 1. Em pensava que després de Indianàpolis 2005, la Fórmula 1 havia après d’aquest fet per no repetir l’error. Però el que hem vist avui ho supera i de llarg, una cursa que no s’ha fet i una repartició de punts que no es mereixen perquè no s’han competit en cursa.
Els semàfors
- FIA: Si les condicions no ho permeten aplaça la cursa al dia següent, fer el ridícul d’aquesta manera i enganyar al públic així et fa replantejar que aquest esport necessita un canvi de cap a peus.
- Públic: Els herois de la cursa, han aguantat totes les hores que han fet falta per veure l’enganyifa més gran de la fórmula 1. Es mereixen que els punts se’ls quedin ells i a més que els hi retornin els diners.
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16B | 0:03:27.071 | 1 | 4 |
2 | 18 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43B | +1.995 | 2 | 4 |
3 | 15 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W12 | +2.601 | 3 | 4 |
4 | 12 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +4.496 | 4 | 4 |
5 | 10 | Sebastian Vettel | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +7.479 | 5 | 4 |
6 | 8 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +10.177 | 6 | 4 |
7 | 6 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A521 | +11.579 | 7 | 4 |
8 | 4 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF21 | +12.608 | 8 | 4 |
9 | 2 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43B | +15.485 | 9 | 4 |
10 | 1 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF21 | +16.166 | 10 | 4 |
11 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A521 | +20.590 | 11 | 4 | |
12 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W12 | +22.414 | 12 | 4 | |
13 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +24.163 | 13 | 4 | |
14 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +27.110 | 14 | 4 | |
15 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +28.329 | 15 | 4 | |
16 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-21 | +29.507 | 16 | 4 | |
17 | Nikita Mazepin | 9 | Haas-Ferrari | VF-21 | +31.993 | 17 | 4 | |
18 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +34.108 | 18 | 4 | |
19 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +36.054 | 19 | 4 | |
20 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-Honda | RB16B | +38.205 | 20 | 4 |