Crònica del GP de Àustria
Cop de puny de Verstappen
Principi de cursa: La cursa s’inicia de forma ordenada i sense incidents, amb tots els cotxes passant be la primera corva, a priori la més complicada, malgrat un toc d’Ocón amb un rival que li trenca la suspensió davantera dreta, el que provoca la sortida del primer i únic Safety Car de la cursa. Perez te feina en aquests moments a aguantar a Norris, que intenta avaçar-lo, cosa que aconnsegueix en una maniobra on allarga una miqueta la traçada, i “empeny” fora a Perez; aquesta maniobra li costa una més que discutible penalització de 5 segons, que haurà de complir quan s’aturi a fer el canvi de pneumàtics.
Segon compàs de cursa: Les aturades i els overcuts son els únics que decideixen els intercanvis de posicions, en una cursa en que ben poca cosa passa en pista, on tots observem admirats la gran tasca que esta fent Russell, que roda desé amb el Williams, i fa somiar a la bona gent del team britànic amb els seus primers punts. Mentrestant, Hamilton roda darrera el seu company d’equip, Bottas, i tots hi comptem amb el fet que aviat arribaran les ordres d’equip que facin que els dos companys mantinguin posicions…però Hamilton reporta per ràdio que el cotxe te problemes, d’indóle aerodinàmica i de pneumàtics davanters, i s’està quedant enrere.
La maniobra que va patir Perez, i que li va causar la sanció de 5 segons a Norris, ara se la troba ell quan, defensant-se, es massa agosarat a ulls dels comissaris, i li cauen cinc segons de penalització per dues accions similars amb Leclerc, al que força a anar fora de pista; en ulls d’aquest redactor, i es una opinió personal, totes aquestes sancions son massa severes, i que fan mal a l’esperit de les curses…i fins i tot així ho denúncia Haas per Twitter, en un tuít carregat d’ironia. I no acaba aquí la cosa, perquè a Tsunoda li’n cauen dues més, per trepitjar la línia blanca a l’entrada del carrer de boxes. Tot plegat, força exagerat, i que crec que la FIA ha de reflexionar un xic sobre aquestes coses.
Arribats a aquest punt de mitja cursa, sentim per ràdio com li diuen a Bottas que no ataqui Hamilton. Això sorprén, doncs creiem tots que si el finlandés es més ràpid, i els punts per Mundial de constructors seràn els mateixos, doncs la lógica ens diu que potser el cotxe més ràpid davant, oi ?…..passades unes voltes el team rectifica, i autoritzen a Bottas a avançar a Hamilton.
Traca final amb lluita Alonso-Russell: Quan ja la cursa arriba a la seva fi, gaudim d’una lluita per la darrera posició que dona punts entre Alonso i Russell. Per a desesperació de la gent de Williams, el pilot espanyol avança a Russell després d’una bona lluita entre cavallers, deixant-se espais i sense tocs, deixant a l’escuderia britànica sense els seus primers punts de la temporada, que tant be els hi haguessin anat i tant necessiten.
Els semàfors
- Per la FIA. Ja esta be de tant filar prim i tantes sancions.
- Per a Haas. Massa enrera i massa lents: amb Mazepin sancionat per excés de Track Limits.
- Per a Tsunoda. Malgrat hi ha una sobre regulació, no hi pots caure dos cops.
- Per a Mercedes. Van anant enrera
- Per a Perez. Ho ha fet bé, però ha estat víctima de les penalitzacions.
- Per a Ferrari. Van bé, però cal que vagin a més en els futurs GP.
- Per a Russell. Una gran actuació en el GP d’aquest cap de setmana
- Per extensió, per a Williams. A poc a poc tornen a anar endavant.
- Naturalment, per a Verstappen. Es més líder i planta amb força cara a Mercedes
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 26 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16B | 1:23:54.543 | 1 | 71 |
2 | 18 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W12 | +17.973 | 5 | 71 |
3 | 15 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +20.019 | 2 | 71 |
4 | 12 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W12 | +46.452 | 4 | 71 |
5 | 10 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF21 | +57.144 | 10 | 71 |
6 | 8 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-Honda | RB16B | +57.915 | 3 | 71 |
7 | 6 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +60.395 | 13 | 71 |
8 | 4 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF21 | +61.195 | 12 | 71 |
9 | 2 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +61.844 | 6 | 71 |
10 | 1 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A521 | +1 volta | 14 | 70 |
11 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43B | +1 volta | 8 | 70 | |
12 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +1 volta | 7 | 70 | |
13 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +1 volta | 9 | 70 | |
14 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +1 volta | 15 | 70 | |
15 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43B | +1 volta | 18 | 70 | |
16 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +1 volta | 16 | 70 | |
17 | Sebastian Vettel | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | Accident | 11 | 69 | |
18 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-21 | +2 voltes | 19 | 69 | |
19 | Nikita Mazepin | 9 | Haas-Ferrari | VF-21 | +2 voltes | 20 | 69 | |
20 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A521 | Direcció | 17 | 0 |