La Pregunta: GP de França

GP de França

Esteu d’acord amb les banderes vermelles per acabar la cursa sense cotxe de seguretat?


Just Serrainat: La veritat és que veient l’última cursa, semblaria que en alguns casos sí que pot ser una bona idea parar la cursa per tornar-la a reiniciar més tard. La decisió d’escollir quina de les dues opcions és millor i en casos com el de la cursa d’Azerbaidjan crec que van optar per la bandera vermella per donar més espectacle, amb una minicursa final.

Està clar que als pilots que van davant, sempre els interessarà més acabar la cursa amb el cotxe de seguretat, però pels de la part mitjana de la carrera, veuen una oportunitat de millorar posicions fent una bona sortida, pel que l’espectacle està servit.

Personalment, si queden dues o més voltes, no veig una mala opció fer una nova sortida i acabar la cursa, tenint en compte també, què ha provocat la bandera vermella i si és possible fer-ho en un circuit en condicions òptimes.


Joan Enric Fugueras: En principi no.
Crec que s’ha de respectar el normal esdevenir de la cursa, i si hi ha un incident a poc d’acabar, que genera un cotxe de seguretat o banderes grogues, doncs que hi farem. Son coses de les curses, coses que poden passar, i cal seguir endavant.
Una cosa diferent, i que potser es podria experimentar, es un sistema com a la NASCAR, allargant la cursa alguna volta més, en un màxim de dos intents, per finalitzar la prova en condicions normals de cursa.
Però bandera vermella, ep! A no ser que existeixin uns danys o un perill que ho requereixi, només per tornar a engegar de zero, no ho veig clar.


Núria Casas-Salat: Jo al principi era més partidària de bandera groga amb el cotxe de seguretat, i després fer cursa llançada. Suposo perquè sempre es fa així, i a part d’aquest últim gran premi, només en recordo un a Mònaco, ja fa anys que va ser així i la veritat és que va ser emocionant, bé, tot lo emocionant que pot ser a un circuit com Mònaco.

Després de veure i viure en directe aquestes dues últimes voltes a Azerbaidjan, vaig patir com vaig disfrutar a la vegada. Dues voltes que van ser agrupar tota l’emoció del gran premi, que fins aquell moment havia sigut una mica monòton. M’he fet una fan d’aquest tipus de represes. Així que per a mi la poden repetir tants cops com sigui possible.


Alex March: No. Un Gran Premi de Fórmula 1 té uns entrenaments lliures per preparar bé els ajustaments del cotxe, una qualificació que sovint és de vital importància per tenir un bon resultat el diumenge i una cursa que dura al voltant de 307km.
Com es pot concloure, hi ha un gran esforç al darrera per part de pilots i equips per aconseguir un bon resultat. Per tant considero totalment injust que els resultats d’un Gran Premi es puguin decidir en una cursa de només dues voltes.
Si que podria arribar a acceptar que la cursa es reprengués si quedessin al voltant de 10 voltes pel final, però mai dues voltes.
Penso que la Fórmula 1 ha de buscar altres maneres per millorar l’espectacle i captar l’atenció dels aficionats, sense desvirtuar en excés el format dels Grans Premis


Salvador Mateu: Estic totalment d’acord amb les banderes vermelles tot i que quedin poques voltes pel final del Gran Premi, això si, modificaria part del reglament. En període de bandera vermella no deixaria canviar res del monoplaça, el fet de que puguin posar pneumàtics nous crec que desvirtua bastant la situació en carrera, d’aquesta manera, la carrera continua amb les mateixes condicions però des de graella de sortida.

Imagineu una sortida amb diferents compostos i tots amb diferents nivells de vida dels pneumàtics? Encara seria mes espectacular. D’aquesta manera sempre s’hauria de tenir en ment no arribar gaire apurat amb els pneumàtics o simplement apostar a que no hi hagi bandera vermella. També s’evitarien aquelles situacions de carrera on el líder porta molts segons de diferència amb el segon classificat. Reconec que aquestes banderes vermelles poden arribar a ser injustes pels pilots que van líders però a canvi es guanya molt en espectacularitat i emoció, i això es el que busquem els aficionats a la Fórmula 1.


Marc Bruguera: Sempre estaré a favor de la seguretat dels pilots, si ha hagut un accident i els comissaris entenen que han de parar la cursa, s’ha de fer ens agradi o no. S’ha de mirar sempre per la seguretat. Ara bé, podem debatre quant es necessari treure una bandera vermella i quant no.

Si parlem de la bandera vermella que va ocasionar l’accident del Red Bull de Max Verstappen… sota el meu punt de vista, penso que aquí els comissaris es van equivocar. Si decideixen treure la bandera vermella perquè ha explotat un pneumàtic… Aquí el risc el va correr l’escuderia Red Bull amb el seu pilot. Hem de perjudicar als demés per aquest per aquest problema? Crec que no. Si Max hagués estavellat al monoplaça a l’entrada del pit lane, amb aquella velocitat de mes de 320km/h, la puc entendre ja que l’impacte hauria sigut molt gran. Per mi, un safety car era suficient.

Si la FIA ens ven que era per seguretat, perquè després a faltar de dues voltes fa una sortida en parat? Aquí no hi ha perill? Tots “a saco”, amb pneumàtics nous, els murs, la velocitat en recta…. Penso que una bandera vermella a falta de poques voltes es innecessària a no ser que hagi estat un accident molt fort. A més a més, si ja s’ha disputat el 75% de les voltes, finalitza la cursa o sota un safety car o bé si la para no la tornis a iniciar.


Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • Lliures 1: 11.30 (DAZN F1)
  • Lliures 2: 15.00 (DAZN F1)
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • F3 Cursa 1: 10.10 (DAZN F1)
  • Lliures 3: 12.00 (DAZN F1)
  • Qualificació: 15.00 (DAZN F1)
  • F3 Cursa 2: 16.40 (DAZN F1)

Diumenge

  • F3 Cursa 3: 11.40 (DAZN F1)
  • Cursa: 15.00 (DAZN F1)

Breus d’última hora

  • Simon Roberts ha deixat Williams i Jost Capito prendrà el rol de cap d’equip.
  • Ferrari ha anomenat Benedetto Vigna com a nou president, reemplaçant John Elkann que hi era de forma interina.
  • Pirelli ha publicat els resultats de la seva investigació sobre els pneumàtics punxats de Baku. Segons la marca italiana, les punxades es van produir de forma similar tant al Red Bull com a l’Aston Martin, fet que indica que podrien estar provocades per com els equips forcen els pneumàtics.

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!