La Pregunta: GP d’Azerbaidjan

GP d’Azerbaidjan

Confieu en que Fernando Alonso recuperi el nivell d’abans de la retirada?

Jordi Domènech: L’inici de temporada de Fernando Alonso ha estat sorprenent. Estàvem acostumats a veure l’asturià ser competitiu en qualsevol cotxe i en qualsevol categoria, sense gairebé necessitar temps d’adaptació. Però de sobte, en el retorn a la Fórmula 1 amb Alpine les coses no estan sent fàcils. Tots pensem que l’Alonso de 2018 estaria per davant d’Esteban Ocon, però els dos anys lluny de la màxima categoria semblen haver tingut el seu efecte.

Malgrat tot, penso que encara és aviat per veure si Alonso tornarà o no a ser el que era. Si ens fixem en altres pilots, també estan tenint dificultats amb els seus nous equips, com potser Pérez o Ricciardo, i ells no s’han passat dos anys fora de la Fórmula 1. A mi francament m’agradaria tornar a veure a Alonso competint al capdavant. En una dècada llarga on els títols s’han decidit principalment per triar bé o malament l’equip on córrer, crec que Alonso ha demostrat més d’una vegada que treia el màxim del material que tenia, i penso que tard o d’hora tornarà al seu nivell habitual.

Per altra banda no vull acabar sense una petita reflexió. Potser la Fórmula 1 s’ha tornat tant especialitzada i específica que cal dedicar-s’hi completament i exclusivament per tenir èxit? La resta de competicions de motor no semblen ser tant específiques, i si costa tornar a triomfar a la Fórmula 1, cada cop menys pilots provaran coses diferents.


Just Serrainat: Fernando és un pilot molt complert, que té l’avantatge que aquests anys que ha estat fora de la Fórmula 1, s’ha dedicat a córrer en altres disciplines molt exigents de l’automobilisme i això ha fet que hagi mantingut la seva forma física a nivells alts.

Vulguem o no, l’edat no perdona i Alonso té trenta-nou anys i físicament no pots arribar als nivells de quan en tens vint, però a vegades també l’experiència pot suplir alguna d’aquestes carències, encara que amb pilots joves Verstappen, Norris o Leclerc, crec que ho té molt difícil, ja que la fam que tens a la seva edat, no la tens després de tants anys.

Un altre factor clau és el monoplaça i Alpine ara per ara no és un cotxe per aspirar a grans resultats, ni que permeti
remotament lluitar amb els de davant, a menys que hi hagi una cursa boja o amb molts incidents i això fa que
per més bo que sigui el rendiment del pilot, no es vegi reflectit en els resultats.

Personalment sempre m’ha agradat Alonso com a pilot (amb el bo i dolent que té com a professional), però si una cosa se l’hi ha de reconèixer, és que després de marxar de la competició reina, ha sabut buscar altres competicions on
passar-ho bé i a més fer bastant bon paper, competint a un nivell alt.


Joan Enric: És difícil, perquè el cotxe no és competitiu, i malgrat ell encara pot tenir bones mans, el que mana és el material, i serà difícil que el tornem a veure en posicions capdavanteres.

Cal veure que passarà l’any vinent amb la nova reglamentació, que potser portarà canvis i veiem variacions en els cotxes que habitúalment marquen podis.


Núria Casas-Salat: Fernando és un bon pilot, i tot i deixar la fórmula 1, no ha deixat la competició de motor i durant tot aquest temps ha estat competint en diverses categories de motor, el Wec i les 500 milles.

Jo crec que si que es pot posar al nivell quan s’hagi adaptat al cotxe i farà un bon paper, sempre i quan el cotxe li respongui. Val a dir que amb l’escuderia Alpine, no és ni Mercedes ni Red Bull, i sabem que va bé en uns circuits i en d’altes penalitzen molt. Per tan no podem esperar una gran actuació d’Alonso. A no ser que hi hagi alguna carambola estranya en un gran premi, no crec que el veiem al podi.

Però que en un temps podem tornar a veure a l’Alonso de fa uns anys, no ho dubto.


Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • Lliures: FP1: 10:30-11:30 i FP2: 14:00-15:00 (DAZN)
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • Lliures: 11:00-12:00 (DAZN)
  • Qualificació: 14:00-15:00 (DAZN)

Diumenge

  • Cursa: 14:00 51 voltes (DAZN)

Breus d’última hora

  • Mercedes ha insinuat que la mala posició del cotxe de Bottas en el pit stop de Mònaco, va ser una de les causes per la qual no li van poder extreure la femella de la roda.
  • Àlex Palou ha assegurat que ja fa molts anys que va abandonar el somni de la Fòrmula 1 i està centrat en la IndyCar.
  • Monza vol permetre un aforament del 70-80% de cara el seu Gran Premi que es disputarà el Setembre.

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!