La Pregunta: GP d’Espanya

La Pregunta: GP d’Espanya

Creieu que el Circuit té possibilitats de continuar al calendari?

Jordi Domènech: Fa uns dies la Fórmula 1 va anunciar el nou gran premi de Miami per a la temporada que ve. En alguns llocs van sumar 2 i 2 i veient que el contracte del Circuit de Barcelona-Catalunya acaba aquesta temporada, doncs van assumir que el GP d’Espanya seria el que cauria del calendari.

A més, els socis vam rebre un nou missatge arrel de la disputa del GP d’aquest any a porta tancada que ens fa dubtar. A diferència del 2020 que hi havia dues opcions, allargar el carnet un any més sense cost o bé tornar els diners, aquest any sembla que les opcions només són o retorn complet del carnet de soci o bé retorn de la part proporcional de les curses on no es pugui assistir. El fet de no oferir una pròrroga del carnet fa sospitar.

I no hem d’oblidar tampoc el tema polític. El conseller en funcions Ramon Tremosa és favorable a la seva continuïtat per molts anys, però a hores d’ara no sabem si el seu partit continuarà formant part del Govern i dins de l’independentisme hi ha divisió d’opinions. Mentre uns veuen el Circuit com un motor d’inversió i turístic, altres el veuen com una despesa intolerable de diner públic en un món cada cop més contrari als vehicles de motor, que s’han convertit en l’ase dels cops de ciutats com Barcelona. No nego el greu problema de la contaminació i l’escalfament global, però penso que la indústria del motor ha de ser part de la solució en comptes d’excloure-la de la mobilitat de les persones.

Per altra banda, la presència de Carlos Sainz i Fernando Alonso a la graella, la solera del traçat (només 5 circuits del calendari actual duen una presència continuada més llarga), la tradició del Gran Premi (és el vuitè més disputat de la història de la F1), i els esforços que cada any fan els responsables, treballadors i comissaris del Circuit perquè tot funcioni perfectament són punts a favor de cara a la continuïtat. 

Per acabar, diré que cal ser realista. El Circuit no ofereix les millors curses de F1 de la història i això fa que en enquestes d’opinió no sigui un gran premi molt ben valorat internacionalment en termes d’espectacle. A més, la F1 és un món ultracapitalista i si en altres països amb o sense garanties democràtiques ofereixen més diners, el Circuit ho té complicat per competir.

Però ja fa molts anys que tenim rumors, ben bé des dels temps del GP de València i les crisis següents i cada any el gran circ ha tornat al Vallès Oriental. Per tant, confio en que els polítics es posin les piles i continuïn rendibilitzant una infraestructura de país com ho és el Circuit.


Just Serrainat: Ja fa molts anys que aquest tema està sobre la taula i tant l’ajuntament de Barcelona, com la Generalitat  i d’altres empreses privades que hi aporten diners, cada vegada es mostren menys predisposats a continuar el seu finançament.
Econòmicament parlant, tenim una entitat deficitària, que necessita ajudes públiques (entre els anys 2006 i 2017 més de 100 milions d’euros) i que tot i tenir un gran impacte d’ingressos, continua perdent diners.
Tot i que té com a principal accionista la Generalitat, haurem de veure si estan disposats a posar els diners per poder continuar mantenint el gran premi de Fórmula 1, amb els costos que té.
La cursa de Barcelona és per mi una de les mítiques del campionat, però sabem que aquesta competició pels seus organitzadors no deixa de ser un negoci i si algú no vol o pot pagar el que ells demanen, ja tenen altres circuits disposats a fer-ho.
Puc entendre aquesta filosofia empresarial (encara que pugui no estar-hi d’acord), però una competició històrica com aquesta, no pot centrar el focus només amb els diners, ja que si això acaba afectant l’espectacle pot acabar sent contraproduent.
Personalment espero que el Circuit pugui continuar al calendari, no només per ser el de casa, sinó que crec que els circuits clàssics no haurien de desaparèixer del calendari, tot i que per descomptat se n’ha d’anar afegint de nous que millorin encara més l’espectacle.


Joan Enric: Es difícil.

Quan la pandèmia afluixi, el campionat  tornarà cap a països asiàtics i a regnes del petrodòlar. La competència es enorme malgrat el campionat cada vegada te (erròniament) més curses i hi han molts països amb enormes comptes bancaris que volen que l’espectacle de la F1 passi per allà. Li resultarà difícil al Circuit mantenir la cursa, degut també al cànon milionari que demana el promotor i el rebuig d’algunes administracions a aportar diners perquè la F1 vingui.


Alex March: Jo crec que sí.
El circuit de Montmeló ha esdevingut un clàssic entre els Grans Premis que componen el mundial de Fórmula 1. Tot i no ser un dels traçats més espectaculars del calendari, si que és un circuit dels d’abans; amb forces escapatòries de grava, no gaire ample i amb corbes ràpides.
Penso que la competició necessita continuar visitant aquests circuits més tradicionals per no perdre els aficionats més fidels, els quals visiten en massa aquest tipus de traçats quan les condicions ho permeten.
A més a més, la tornada de Fernando Alonso a la Fórmula 1 i la presència de Carlos Sainz a Ferrari, torna a generar un cert interès entre els aficionats espanyols. Per tant, quan es permeti la tornada d’aficionats als circuits, de ben segur que les tribunes estaran plenes d’espectadors, beneficiant tant al circuit com a la Fórmula 1.
Finalment, l’arribada d’Stefano Domenicalli al capdavant de Liberty Media crec que és un punt a favor de cara a la continuitat del circuit a la Fórmula 1. L’italià és un home de curses i el més normal seria que optés per renovar el contracte amb el circuit.
Esperem que les institucions comencin a treballar com més aviat millor i que les dues parts implicades generin un acord que ens permeti gaudir de la Fórmula 1 al circuit durant els propers anys.


Salvador Mateu: És difícil dir si te possibilitats o no, si busquem motius lògics en té molts, és un circuit segur, amb bones instal·lacions al costat d’una gran ciutat amb serveis necessaris i en un país amb molt afició als esports de motor. Però com que en la formula 1 molts cops la lògica no sabem on la té, fa bastanta por la possibilitat de que no continuï al mundial.

Com a seguidor d’aquest esport m’encanta que vinguin al circuit de Barcelona Catalunya per poder gaudir d’un dels Gran Premis del mundial en viu, ja que no te res a veure les sensacions que tens al circuit amb les que tens al davant del televisor, en el circuit o vius i en la pantalla només o veus. I per mi aquest és el camí, tenir grans premis plens de gent en zones on hi ha afició i no al mig del desert. Estic segur que els aficionats a la Fórmula 1 augmentarien si els Gran Premis en viu fossin més accessibles a tothom.  


Marc Bruguera:La gent sempre ha estat sentenciant el Circuit de Catalunya i cada any ha estat allà.
Al que si que es veritat es que ara sona amb força la seva desaparició del calendari de la Formula 1.Personalment crec que el Circuit no s’ha modernitzat i no té la tirada que té Monza o bé Silverstone. 
En la meva opinió penso que modificar el circuit de F1 amb aquella chicane… a mi m’agradava mes quant els monoplaces entraven a la recta principal amb aquelles velocitats i ara amb el DRS sería l’hostia.Aixi que crec que el Circuit de Catalunya té les hores comptades al calendari de F1. Inclús alguns pilots ja en parlen malament del circuit.
Les males llengües diuent que Miami li treurà la plaça. Veurem que passarà al final però penso que acabarà desapareixent. Es una mala noticía per nosaltres ja que costa molt està en el calendari de la Formula 1.


Què en penseu vosaltres? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook!

Les dades imprescindibles per a aquest cap de setmana

Cada pilot disposarà de 2 jocs de pneumàtics durs (blancs), 3 de pneumàtics mitjos (grocs) i 8 de pneumàtics tous (vermells).

Horaris del Gran Premi

Divendres

  • Lliures 1: 11:30 (MOVISTAR+/DAZN)
  • F3 Qualificació: 13:35 (MOVISTAR+/DAZN)
  • Lliures 2: 15:00 (MOVISTAR+/DAZN)
  • Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

  • F3 1a Cursa: 10:35 (MOVISTAR+/DAZN)
  • Lliures 3: 12:00 (MOVISTAR+/DAZN)
  • Qualificació: 15:00 (MOVISTAR+/DAZN)
  • F3: 2a Cursa: 16:45 (MOVISTAR+/DAZN)

Diumenge

  • F3 3a Cursa: 12:05 (MOVISTAR+/DAZN)
  • Cursa: 15:00 (MOVISTAR+/DAZN)

Breus d’última hora

  • Aquesta cursa contarà amb la presència de 1000 espectadors, que és el màxim que el PROSICAT permet en un acte a l’aire lliure i amb seient preassignat. Aquests seran socis del circuit.
  • Aston Martin portarà un paquet de millores al cotxe de Vettel. El seu company ja les va utilitzar a Portimao.
  • Robert Kubica participarà a la primera sessió de lliures d’aquest GP amb un Alfa Romeo

No us oblideu de fer la Superporra: teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!