Crònica del GP d’Espanya: Tres de quatre

Crònica del GP d’Espanya

Tres de quatre

Lewis Hamilton ha aconseguit la seva tercera victòria en quatre curses d’aquesta temporada i la cinquena consecutiva al Circuit de Barcelona-Catalunya. Després de la centèsima pole d’ahir, el britànic ja només ha de guanyar dues curses més per arribar a les 100 victòries.

Una sortida audaç: Tal com hem dit, el pilot britànic va aconseguir la pole número 100 i per tant sortia del cantó net. Tot i això, Max Verstappen ha fet una millor sortida i per l’interior de la primera corba ha apurat la frenada, fent cedir la posició al Mercedes. Darrere d’ells, Charles Leclerc prenia el tercer lloc a Valtteri Bottas, mentre que Daniel Ricciardo i Sergio Pérez guanyaven cadascun dues posicions en detriment d’Esteban Ocon i Carlos Sainz.

A la volta 7 ocorria un cotxe de seguretat per retirar el cotxe avariat de Yuki Tsunoda, que s’havia quedat aturat a la corba 10. Només Antonio Giovinazzi i els Williams han aprofitat per aturar-se durant el període de bandera groga, i l’aturada d’Alfa Romeo s’ha vist impedida per una roda baixa de pressió. En el reinici, l’únic canvi ha estat l’avançament de Lance Stroll a Fernando Alonso per la desena posició. A davant, Hamilton seguia Verstappen de prop, mentre que Leclerc feia tap a Bottas.

Verstappen ha pres la iniciativa a la sortida (Red Bull Media)

Les primeres aturades: Fernando Alonso i Sebastian Vettel ha inaugurat les primeres aturades al final de la volta 21, seguits per Ricciardo i Sainz. A la volta 23 Verstappen ha pres la iniciativa i de fet ha tingut una aturada un pèl lenta, però Mercedes no ha reaccionat i han mantingut a Hamilton en pista 5 voltes més, confiant en crear una diferència de desgast. Un cop acabades les primeres aturades, Red Bull mantenia el liderat, amb Hamilton segon, Bottas tercer havent avançat a Leclerc, Ricciardo, Pérez, Sainz que ha avançat a Ocon amb Norris i Stroll completant el top 10. A aquestes alçades encara no era clar si els equips anirien a una o dues aturades, tot i que les aturades s’havien fet relativament aviat (excepte Kimi Räikkönen, que ha allargat fins a la volta 37).

Moment de l’avançament de Hamilton sobre Verstappen (Red Bull Media)

Vèncer per estratègia: Només dues voltes després de la primera (i única) aturada de Räikkönen, novament els Aston Martin iniciaven la segona ronda d’aturades a boxes. Però no tothom s’ha aturat tant aviat i de fet, Mercedes amb Hamilton han estat dels primers en decidir-se a fer una segona aturada i posar Red Bull entre l’espasa i la paret: o l’equip de Verstappen reaccionava immediatament, o bé se la jugaven a intentar fer la cursa amb una aturada. Red Bull ha decidit aguantar, mentre darrere d’ells hi havia divisió d’opinions, amb Bottas, Leclerc i els Alpine que seguien i els McLaren que entraven.

Finalment però la segona aturada ha estat l’estratègia adequada. Hamilton ha caçat i avançat fàcilment a Verstappen a falta de 8 voltes, i el neerlandès ha entrat per sumar el punt de la volta ràpida. Darrere d’ells, tothom ha acabat entrant per segona ocasió a excepció d’Ocon i Räikkönen. El francès ha pujat al sisè lloc amb les aturades dels demès però finalment ha acabat novè. El podi l’ha completat Bottas per davant d’un excel·lent Leclerc i un Pérez una mica per sota de les expectatives, amb Ricciardo, Sainz, Norris, Ocon i Gasly completant els punts. Fernando Alonso ha acabat al dissetè lloc amb una aturada tardana.

Per a mi el resum d’aquesta cursa es que Red Bull ha intentat guanyar a Mercedes fent menys aturades perquè sabien que no eren prou ràpids. La qual cosa no pinta massa bé de cara al mundial. Montmeló sempre ha estat un circuit on els bons cotxes van bé i els dolents no tant bé, i és on Mercedes ha semblat més superior. De fet si ens fixem en ritme de cursa, les coses no semblen estar tan ajustades. Tenim Mercedes i Red Bull davant, després McLaren i Ferrari liderant la part mitja amb una certa distància sobre Alpine, AlphaTauri i Aston Martin. Al darrere, Alfa Romeo i Williams s’han distanciat una mica de Haas, que és clarament el cotxe escombra.

Veurem com van les coses a Mònaco….


Els semàfors

  • Nikita Mazepin: No pot acabar cada cursa a un minut de Schumacher.
  • Alfa Romeo: Còmica aturada amb Giovinazzi
  • El DRS: Un mal necessari al Circuit.
  • Sergio Pérez: Ha d’estar més a prop dels de davant.
  • Alpine: L’estratègia d’una aturada no els ha acabat de sortir bé.
  • Pierre Gasly: Error a la sortida, ben esmenat.
  • Mercedes: Superiors
  • Charles Leclerc: Gran actuació superant un Red Bull
  • McLaren: Segueixen puntuant amb els dos cotxes

Classificació

Pos.Pts.PilotDor.EquipXassísTempsGra.Vol.
125Lewis Hamilton44MercedesW121:33:07.680166
219Max Verstappen33Red Bull-HondaRB16B+15.841266
315Valtteri Bottas77MercedesW12+26.610366
412Charles Leclerc16FerrariSF21+54.616466
510Sergio Pérez11Red Bull-HondaRB16B+1’03.671866
68Daniel Ricciardo3McLaren-MercedesMCL35M+1’13.768766
76Carlos Sainz55FerrariSF21+1’14.670666
84Lando Norris4McLaren-MercedesMCL35M+1 volta965
92Esteban Ocon31Alpine-RenaultA521+1 volta565
101Pierre Gasly10AlphaTauri-HondaAT02+1 volta1265
11Lance Stroll18Aston Martin-MercedesAMR21+1 volta1165
12Kimi Raikkonen7Alfa Romeo-FerrariC41+1 volta1765
13Sebastian Vettel5Aston Martin-MercedesAMR21+1 volta1365
14George Russell63Williams-MercedesFW43B+1 volta1565
15Antonio Giovinazzi99Alfa Romeo-FerrariC41+1 volta1465
16Nicholas Latifi6Williams-MercedesFW43B+1 volta1965
17Fernando Alonso14Alpine-RenaultA521+1 volta1065
18Mick Schumacher47Haas-FerrariVF-21+2 voltes1864
19Nikita Mazepin9Haas-FerrariVF-21+2 voltes2064
20Yuki Tsunoda22AlphaTauri-HondaAT02Unitat de potència166

Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *