Jordi Domènech: En un any que cap de nosaltres oblidarem, que haguem tingut una temporada de Fórmula 1 força completa ha estat un gran punt a favor de la FIA i de Liberty.
Si una cosa ha demostrat aquesta temporada tan complicada, es que el canvi és bo. Durant molts anys s’ha mantingut un calendari força estable, també en part pel tipus de contracte que signava el campionat amb els circuits que els demana un compromís llarg a canvi d’uns retorns petits. Amb la situació del coronavirus i sense poder exercir dits contractes, s’ha pogut córrer a circuits nous i diferents. Hem vist el Mugello, hem vist que Portimão també és un bon circuit per a la F1, hem vist el traçat extern de Sakhir… En definitiva, s’ha vist que a vegades el canvi pot ser positiu, i en quant a circuits podria ser una manera de córrer als mateixos llocs però fer servir alternatives.
Pel que fa a la competició en si, un cop els cotxes eren a la pista les coses han sigut com sempre, equips protestant-se els uns als altres, Mercedes dominant amb Hamilton, Bottas o Russell, i una classe B cada cop més apretada. Curses bones, curses no tant bones i algun resultat inesperat, però m’atreviria a dir que, tal com ha sigut la temporada i la preparació de cara a ella, poques curses boges hi ha hagut.
Aquest any a més acabarà amb algun gran premi menys dels que estaven previstos, i crec que això també hauria de fer pensar a qui decideix. Més curses no sempre vol dir més valor, i un cop Hamilton va tancar el mundial, a molts ens està fent una certa mandra aquest final allargat a l’orient mitjà. En definitiva, millor córrer menys i donar més espectacle que no afegir més i més circuits anònims…
Joan Enric Fugueras: Una temporada que pintava molt malament ha acabat estant força bé, amb la tornada a Imola, l’aparició de Mugello, i la sorpresa de Bahrein 2 (exterior). Això en el que es refereix als escenaris.
Evidentment, la decepció ha vingut per la poca lluita en pista i la gran previsió del que passaria a cada cursa, amb el domini absolut de Mercedes…un domini que crec jo que seguirà el 2021, i som molts que tenim ja els ulls posats en la qualy de Merlbourne 2022, amb els nous cotxes.
Una temporada amb GP’s dobles que semblava plena d’improvisació ha esdevingut digna, però ha causat grans pèrdues econòmiques a la F1 (o potser menys guanys, doncs el gestor n’està acostumat a guanyar-ne molts) i sens dubte que la FOM no te massa ganes a que es repeteixi novament; però això només ho permetrà el fet que la pandèmia que ens ha amargat l’any vagi de baixa sense aturador.
Just Serrainat: Aquest any serà recordat com un període molt atípic, que ha afectat a tots els aspectes de la nostra vida i la Fórmula 1 no ha estat una excepció, havent-se d’adaptar el calendari a la nova situació com millor han pogut.
Aquest any hem vist dues curses al mateix circuit en diverses ocasions i també s’han recuperat carreres a circuits que feia anys que no s’utilitzaven com Turquia o la Romagna que també s’agraeix, per compensar els repetits.
En l’àmbit de la competició no s’han vist gaires diferències amb la temporada anterior, amb un domini de Mercedes i un Hamilton guanyant la majoria de curses i batent rècords, que és una cosa que ja es veia a venir a principi d’any.
En definitiva, crec que la solució que han trobat els organitzadors no ha estat malament i ha permès mantenir la continuïtat del campionat, minimitzant les pèrdues i podent oferir als aficionats l’espectacle que esperaven, tot i les restriccions que la pandèmia els ha imposat.
Núria Casas-Salat: Amb la pandèmia mundial del Covid, aquest any pintava molt malament, que no tindríem fórmula 1, quan vam veure la suspensió del primer gran premi de la temporada.
Al final han deixat una temporada a la que s’han anat afegint curses a mida que anava passant el temps, i que una temporada que semblava a priori que només tindríem 6 curses s’ha allargat fins a les 17. No està gens malament. De fet aquesta temporada atípica m’ha agradat força, ens ha permès veure circuits que feia molt temps que no hi veiem córrer un F1, com Imola, Turquia, o Nurbrurgring, i circuits on no hi havíem vist córrer mai un gran premi com Mugello o Portimao, o veure el circuit exterior de Barhain, que em pensava que seria un xurro i en canvi va donar molt joc.
Sincerament crec que s’ho han treballat i al final hem pogut gaudir d’aquest esport que tan ens agrada, encara que últimament avorreix amb la monotonia dels guanyadors de sempre, però ha quedat una temporada arregladeta.
Llàstima que el canvi fort de reglament encara ens haurem d’esperar més d’un any per veure’l, així que el 2021 tornarà a ser altre cop els mateixos de sempre. I també m’agradaria que algun dels circuits que han participat aquest any repetissin algun any més.
Marc Bruguera: La temporada de Fórmula 1, personalment, ha estat més emocionant del que m’esperava.
Pensava que aquest any no tindríem Fórmula 1 i gràcies a totes les persones que ho han fet possible hem tingut un temporada emocionant.
Es veritat que Mercedes ha dominat, però els hem vist patir més del compte. Ens hem trobat amb curses increïbles amb podis que mai hagués pensat que podria passar.
Torna a veure circuits on feia anys que no es corria a sigut nostàlgic.
Al que més he trobat a faltar aquest any es el públic i l’ambient que genera la Fórmula 1 el cap de setmana en els circuits.
Aquest any el recordarem com la temporada on en Lewis Hamilton és proclamava 7 vegades campió del món, igualant al kàiser. Una temporada per a Valteri per oblidar. L’any on Ferrari va tocar fons. On McLaren comença a veure la llum. L’any del Mercedes Rossa, la còpia de Racing Point, i la primera victòria d’un mexicà després de 50 anys etc…
Veurem la temporada del 2021 si serà millor o pitjor a aquesta.
Alex March: Crec que per un
cantó ha estat una temporada molt avorrida pel que fa a la lluita pel títol,
però per altra banda hem viscut algunes curses molt interessants.
Penso que Lewis
Hamilton i Mercedes han estat justos campions. No cal ser un “Pitonisso” per
augurar que el Britànic i les fletxes de plata serien campions, vistos com van
anar els tests de pretemporada i el pobre paper dels Ferrari.
Pel que fa a les
curses, les que més m’han agradat han estat la primera d’Àustria amb aquell
Safety Car al final que va permetre molta acció en pista i el toc
Albon-Hamilton, la primera de Silverstone amb aquell final èpic amb les
punxades dels dos Mercedes, la cursa de Monza on Gasly va aconseguir la seva
primera victòria, el etern gran premi de la Toscana amb l’accident a la represa,
la cursa passada per aigua a Turquia i finalment el passat Gran Premi de Sakhir
amb el cop de teatre al box de Mercedes i la immerescuda punxada final de
Russell que va permetre el triomf de Pérez.
Finalment també m’ha
agradat tornar a veure rodar els Fórmula 1 rodar a traçats com ara Nurburgring,
Imola o l’Istanbul Park; i estrenar circuits com són els de Portimao i Mugello.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre
Facebook.
L’excepcionalitat causada per la pandèmia ha provocat haver de confeccionar un calendari molt dens i incert. Per evitar hipotètics problemes de subministrament, els equips, Pirelli i la FIA han acordat que sigui el propi fabricant Italià qui esculli la quantitat de cada compost a subministrar a cada pilot. Per tant, per aquestes vuit primeres curses cada pilot disposarà de:
x8 Pneumàtics tous
x3 Pneumàtics mitjans
x2 Pneumàtics durs
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Horaris del GP d’Abu Dhabi
Divendres
Lliures 1: 10:00 (Movistar)
Lliures 2: 14:00 (Movistar)
Dissabte
Lliures 3: 11.00 (Movistar)
Qualificació: 14.00 (Movistar)
Diumenge
Cursa: 14.10 (Movistar)
– El pilot reserva de Haas, Pietro Fittipaldi substituirà a Romain Grosjean en aquest GP.
No us oblideu de fer la Superporra!!
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!