Crónica Gran Premi d’Abu Dhabi: Processó final sota els focus del desert.

  El camí cap a Melbourne ha començat.

Després d’una temporada que semblava que no aniria gaire bé, però que ens ha donat algunes curses bones en circuits dels d’abans, potser acabar la temporada en aquest traçat ha esdevingut una decepció per l’espectacle que hem tingut en pista, i tots tenim ja els ulls posats en la qualy d’Austràlia 2021, tot esperant una temporada competida; ens temem però, que caldrà esperar al 2022.
La cursa s’iniciava amb una sortida neta de Verstappen, que es mantenia al capdavant, seguit de Bottas, Hamilton, Norris, Albon i Sainz darrera seu, i desseguida veiem com la cursa es comença a estirar, adaptada a les característiques del traçat.
Al capdavant desseguida les posicions es mantenen, i això ens fa tombar els ulls cap a mitja cursa, òn veiem avançaments puntúals entre la gent de la “classe mitjana”, com Gasly a Ocon o Albon a Norris.
Ens sorprén veure a Hamilton rodar més lent que Verstappen (primer) i Bottas ( segòn).
En arribar a la volta 10, mentre els dos Alpha Tauri s’avancen, ens arriba la sorpresa, en forma de mala sort per l’abandonament del guanyador de la darrera cursa, Sergio Perez, en el que sembla una trencada de caixa de canvis del seu Racing Point, futur Aston Martin F1 Team.
Això provoca un Virtual SC, que acabarà esdevenint en SC, ja que han de retirar el cotxe de Checo d’òn ha quedat aturat; això fa que els competidors entrin a canviar pneumàtics, en el que serà unica aturada de la cursa.
(Copyright foto: Red Bull Media Pool )
A la volta 11, fan una aturada doble Mclaren i Mercedes, i amb una volta de diferencia també ho fan Albon i Verstappen.
Durant aquest Safety Car, sentim a Hamilton queixar-se de que al cotxe li costa de girar, tot i que res sembla anar malament al Mercedes, només que el Red Bull de Verstappen avui es millor.
Quan acaba el periode de Safety Car, Sainz avança a Leclerc, i ja podem començar a veure com serà la cursa dels dos cotxes de Maranello…una cursa per anar tirant, en posicions del darrera de tot.
A la volta 17, Leclerc avança Stroll i Sainz fa el mateix amb Vettel, i podem esbrinar que els pilots comencen a gestionar pneumàtics, doncs ja no es tornaràn a aturar més: això fica en un embolic a Leclerc doncs, amb uns mitjos gastats no pot contenir als homes que li venen al darrera, amb durs nous de trinca. Per fi, s’atura a la volta 23, i posa uns pneumàtics durs.

(Copyright foto: Red Bull Media Pool)

Calma final fins a la bandera de quadres

Cau ja la nit al Yas Marina quan tenim a Verstappen davant de Bottas a set segons, i darrera seu Hamilton, a tres; som a a la volta trenta, i quatre més tard Vettel, que ja patia força, entra a posar gomes noves, els de duresa mitjana, els grocs, per arribar a la fi en discretes posicions.
A la volta quaranta, a quinze de la fi, entra Ricciardo a posar mitjos, i surt just davant Gasly. 
A la volta quaranta quatre, Verstappen es queixa de que nota unes vibracions…res de dolent a la fi, doncs creuarà la linia de meta nou voltes més tard com a guanyador de la cursa, aquesta darrera de l’any, que tal com he dit a l’inici, ens fa posar els ulls a Australia al mes de Març, tot esperant un campionat mes competit i que, sobretot, la pandémia deixi d’esgarrar-nos els plans vitals a tots.
 


 

-Scuderia Ferrari. Un desàstre. Lluitant amb Alfa i Williams i gràcies.


-Abu Dhabi GP. Mal circuit el Yas Marina per acabar la temporada. 

-Perez. Mala sort a l’abandonar, quan feia una gran remuntada

-Max Verstappen, Albon i RBR. Cursa controlada i gran actuació.

-Carlos SainzProu bé avui, sisé classificat. Penedit d’anar a Ferrari ?
-Mclaren. Fan una gran actuació, i s’emporten la tercera posició al Mundial.
Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Max Verstappen 33 Red Bull Racing RB16 1.36.28 1 55
2 18 Valteri Bottas 77 Mercedes Mercedes EQ+ +15.976 2 55
3 16 Lewis Hamilton 44 Mercedes Mercedes EQ+ +18.415 3 55
4 23 Alex Albon 23 Red Bull Racing RB16 +19.987 5 55
5 10 Lando Norris 4 Mclaran Renault MCL35 +60.729 8 55
6 8 Carlos Sainz 55 Mclaren Renault MCL35 +65.662 6 55
7 6 Daniel Ricciardo 3 Renault SRS20 +73.748 7 55
8 4 Pierre Gasly 10 Alpha Tauri AT01 +89.718 14 55
9 2 Esteban Ocon 31 Renault SRS20 +101.069 18 55
10 1 Lance Stroll 18 Racing Point RP20 +102.738 11 55
11 Daniil Kyvyat 26 Alpha Tauri AT01 + 1 volta 20 54
12 Kimi Raikkonen 7 Alfa Romeo C39 +1 volta 13 54
13 Charles Leclerc 16 Ferrari  SF1000 +1 volta 4 54
14 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF1000 +1 volta 14 64
15 George Russell 63 Williams Mercedes FW43 +1 volta 17 54
16 Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo C39 +1 volta 15 54
17 Nicholas Latiffi 6 Williams Mercedes FW43 +1 volta 16 54
18 Kevin Magnussen 20 Haas Ferrari VF20 +1 volta 9 54
19 Pietro Fittipaldi 51 Haas Ferrari VF20 +1 volta 5 54
NC Sergio Perez 11 Racing Point RP20 DNF 2 8