El camí cap a Melbourne ha començat.
Després d’una temporada que semblava que no aniria gaire bé, però que ens ha donat algunes curses bones en circuits dels d’abans, potser acabar la temporada en aquest traçat ha esdevingut una decepció per l’espectacle que hem tingut en pista, i tots tenim ja els ulls posats en la qualy d’Austràlia 2021, tot esperant una temporada competida; ens temem però, que caldrà esperar al 2022.
La cursa s’iniciava amb una sortida neta de Verstappen, que es mantenia al capdavant, seguit de Bottas, Hamilton, Norris, Albon i Sainz darrera seu, i desseguida veiem com la cursa es comença a estirar, adaptada a les característiques del traçat.
Al capdavant desseguida les posicions es mantenen, i això ens fa tombar els ulls cap a mitja cursa, òn veiem avançaments puntúals entre la gent de la “classe mitjana”, com Gasly a Ocon o Albon a Norris.
Ens sorprén veure a Hamilton rodar més lent que Verstappen (primer) i Bottas ( segòn).
En arribar a la volta 10, mentre els dos Alpha Tauri s’avancen, ens arriba la sorpresa, en forma de mala sort per l’abandonament del guanyador de la darrera cursa, Sergio Perez, en el que sembla una trencada de caixa de canvis del seu Racing Point, futur Aston Martin F1 Team.
Això provoca un Virtual SC, que acabarà esdevenint en SC, ja que han de retirar el cotxe de Checo d’òn ha quedat aturat; això fa que els competidors entrin a canviar pneumàtics, en el que serà unica aturada de la cursa.
(Copyright foto: Red Bull Media Pool )
A la volta 11, fan una aturada doble Mclaren i Mercedes, i amb una volta de diferencia també ho fan Albon i Verstappen.
Durant aquest Safety Car, sentim a Hamilton queixar-se de que al cotxe li costa de girar, tot i que res sembla anar malament al Mercedes, només que el Red Bull de Verstappen avui es millor.
Quan acaba el periode de Safety Car, Sainz avança a Leclerc, i ja podem començar a veure com serà la cursa dels dos cotxes de Maranello…una cursa per anar tirant, en posicions del darrera de tot.
A la volta 17, Leclerc avança Stroll i Sainz fa el mateix amb Vettel, i podem esbrinar que els pilots comencen a gestionar pneumàtics, doncs ja no es tornaràn a aturar més: això fica en un embolic a Leclerc doncs, amb uns mitjos gastats no pot contenir als homes que li venen al darrera, amb durs nous de trinca. Per fi, s’atura a la volta 23, i posa uns pneumàtics durs.
(Copyright foto: Red Bull Media Pool)
Calma final fins a la bandera de quadres
Cau ja la nit al Yas Marina quan tenim a Verstappen davant de Bottas a set segons, i darrera seu Hamilton, a tres; som a a la volta trenta, i quatre més tard Vettel, que ja patia força, entra a posar gomes noves, els de duresa mitjana, els grocs, per arribar a la fi en discretes posicions.
A la volta quaranta, a quinze de la fi, entra Ricciardo a posar mitjos, i surt just davant Gasly.
A la volta quaranta quatre, Verstappen es queixa de que nota unes vibracions…res de dolent a la fi, doncs creuarà la linia de meta nou voltes més tard com a guanyador de la cursa, aquesta darrera de l’any, que tal com he dit a l’inici, ens fa posar els ulls a Australia al mes de Març, tot esperant un campionat mes competit i que, sobretot, la pandémia deixi d’esgarrar-nos els plans vitals a tots.
-Scuderia Ferrari.
Un desàstre. Lluitant amb Alfa i Williams i gràcies.
-Abu Dhabi GP. Mal circuit el Yas Marina per acabar la temporada.
-Perez. Mala sort a l’abandonar, quan feia una gran remuntada
-Max Verstappen, Albon i RBR. Cursa controlada i gran actuació.
-Carlos Sainz. Prou bé avui, sisé classificat. Penedit d’anar a Ferrari ?
-Mclaren. Fan una gran actuació, i s’emporten la tercera posició al Mundial.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Max Verstappen | 33 | Red Bull Racing | RB16 | 1.36.28 | 1 | 55 |
2 | 18 | Valteri Bottas | 77 | Mercedes | Mercedes EQ+ | +15.976 | 2 | 55 |
3 | 16 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | Mercedes EQ+ | +18.415 | 3 | 55 |
4 | 23 | Alex Albon | 23 | Red Bull Racing | RB16 | +19.987 | 5 | 55 |
5 | 10 | Lando Norris | 4 | Mclaran Renault | MCL35 | +60.729 | 8 | 55 |
6 | 8 | Carlos Sainz | 55 | Mclaren Renault | MCL35 | +65.662 | 6 | 55 |
7 | 6 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | SRS20 | +73.748 | 7 | 55 |
8 | 4 | Pierre Gasly | 10 | Alpha Tauri | AT01 | +89.718 | 14 | 55 |
9 | 2 | Esteban Ocon | 31 | Renault | SRS20 | +101.069 | 18 | 55 |
10 | 1 | Lance Stroll | 18 | Racing Point | RP20 | +102.738 | 11 | 55 |
11 | Daniil Kyvyat | 26 | Alpha Tauri | AT01 | + 1 volta | 20 | 54 | |
12 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo | C39 | +1 volta | 13 | 54 | |
13 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF1000 | +1 volta | 4 | 54 | |
14 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF1000 | +1 volta | 14 | 64 | |
15 | George Russell | 63 | Williams Mercedes | FW43 | +1 volta | 17 | 54 | |
16 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo | C39 | +1 volta | 15 | 54 | |
17 | Nicholas Latiffi | 6 | Williams Mercedes | FW43 | +1 volta | 16 | 54 | |
18 | Kevin Magnussen | 20 | Haas Ferrari | VF20 | +1 volta | 9 | 54 | |
19 | Pietro Fittipaldi | 51 | Haas Ferrari | VF20 | +1 volta | 5 | 54 | |
NC | Sergio Perez | 11 | Racing Point | RP20 | DNF | 2 | 8 |