1 de novembre de 2020

Gran Premi de l'Emilia Romagna. Un altre de Hamilton al calaix.

  El retorn a Imola, el millor de tot plegat.


Després de molts anys, hem tingut el plaer de tornar a l'Enzo e Dino Ferrari d'Imola, òn les característiques del circuit, unides a l'arquitectura dels F1 actuals no augurava res de bo. Ja va avisar Hamilton de que la cursa seria una processó, i no s'ha equivocat. 
Malgrat a la sortida Verstappen avança a Hamilton i Bottas es situa primer, ja veiem com la cursa s'estira, i es comença a formar una línia recta que serà la tònica habitual gairebé tota la cursa malgrat algunes anecdotes inicials, com que Stroll toca a Ocón, trenca el frontal i es veu obligat a aturar-se a boxes; es en aquest inici de cursa on també Verstappen toca a Magnussen a La Tosa, i fa una virolla.
A la volta 5, Bottas va primer, amb 1,4 segons d'avantatge sobre Verstappen i darrera seu Hamilton i Ricciardo.
Una volta més tard, Sainz inicia un valent atac sobre Norris, i s'en surt, en un dels pocs avançaments que hem vist avui a la processó italiana.




(Copyright foto: Mercedes Petronas AMG F1 Team)



A la volta 9, i quan feia una cursa molt bona, avisen per ràdio a Gasly que cal retirar el cotxe de la cursa per un "problema terminal".
Davant la gravetat de l'afirmació, el pilot francés s'atura a boxes deseguida, i deixa la cursa. En aquell moment, Giovinazzi fa la seva aturada a boxes, de les moltes que vindràn després, tard, però moltes de cop, com ja veurem.
En aquest moment de la cursa, es evident que Bottas fa un tap; la discussió es si ho fa expressament, o degut a algún problema. A la fi de la cursa sabrem que es degut a que el motiu es que duú enganxat un troç d'aleró del cotxe de Vettel, i això afecta el rendiment del seu fons pla. 
Som ara a la volta 13 i Leclerc s'atura, intentant un overcut sobre Ricciardo. Dues voltes després entren en tromba Ricciardo, Albon i Kyviat, i això obligarà a Sainz a córrer, per evitar quedar darrera d'ells quan faci la seva aturada.
En aquests instants, Hamilton es primer, amb 24 segons d'avantatge sobre Bottas, que es segòn,  i val a dir que el britànic encara va amb els pneumàtics durs amb els que ha pres la sortida; i es ara quan l'equip Mercedes es conscient dels problemes amb el fons pla de Bottas, i així ho notifiquen al pilot finlandés.
Som a mitja cursa, i mentre Sainz i Kyviat es barallen, Ocón plega, degut a problemes d'embragatge amb el seu Renault.
En aquest moment, per fi i sabent que ja te l'avantatge desitjat, entra Hamilton a canviar gomes, i torna a sortir líder, quatre segons davant Bottas, que frena la cursa degut als seus problemes aerodinàmics; però en aquell moment els que veiem la cursa no ho sabem, i sospitem d'una tàctica de Mercedes, però el temps ens demostrarà que no era així.
I quan millor li anaven les coses a Verstappen, la sorpresa: trenca la suspensió i la punxada que això provoca, el porten a l'abandonament de la cursa.
Això provoca un Safety Car de set voltes, de la 51 a la 58 durant les quals Russell impacta contra les tanques mentre escalfava pneumàtics, en una errada de novell, que deixa a Williams sense uns punts que els li fan molta falta.
Bottas, Sainz, Kyviat, Hamilton i Vettel entren a canviar pneumàtics.






(Copyright foto: Mercedes Petronas AMG F1 Team )

Lluita final quan marxa el Safety Car

Cau l'ocàs de la cursa quan marxa el SC, i aqui si que veiem, quan falten només 5 voltes, unes quantes lluites força agosarades entre els homes de la part mitjana de la cursa, que posen una miqueta de salsa a una cursa que, fins a aquell moment no ens ha apassionat gaire, que diguem.
En una errada imputable a uns pneumàtics durs freds, Albon fa una virolla, i Sainz es a punt d'impactar amb ell, doncs venia al darrera enganxat.
Les lluites només duren dues voltes, si arriba, i la cursa torna a estirar-se, deixant ja cami lliure a Hamilton cap a una nova victòria, i a l'equip Mercedes cap a un nou títol mundial de constructors, el seté consecutiu, marcant un nou record a la Formula 1.
 




-Scuderia Ferrari. Un canvi de pneumàtics fatal arruïna la cursa de Vettel
-Red Bull.  Mala sort avui amb la mecànica...i amb Albon.
-Vettel. No te gens de sort, avui una mala aturada l'enfonsa.
-Albon. Menys del que s'esperava d'ell, un altre vegada; i van ja ...
-Russell. Mala actuació; quan ets pilot de F1 no pots badar així.
-La Formula 1, en general. Cal una nova normativa; aquests cotxes maten l'esperit de les curses.

-Daniel Ricciardo. Podium per l'australià.
-Carlos SainzProu bé avui, seté classificat.
-Mercedes. Fan una gran actuació, novament, i s'emporten un altre títol.



Pos.Pts.PilotDor.EquipXassísTempsGra.Vol.
125Lewis Hamilton44MercedesMercedes EQ+1.28.32263
218Valteri Bottas77MercedesMercedes EQ++5.783163
316Daniel Ricciardo3RenaultRS20+14.320363
423Daniel Kyviat26Alfa Tauri HondaAT01+15.141563
510Charles Leclerc16FerrariSF 1000+19.111863
68Sergio Perez11Racing Point BWTRP20+19.652663
76Carlos Sainz55Mclaren RenaultMLC35+20.245163
84Lando Norris4Mclaren RenaultMCL35+21.1311463
92KImi Raikkonen7Alfa Romeo FerrariC39+22.2241863
101Antonio Giovinazzi99Alfa Romeo FerrariC39+26.3981163
11NIcholas Latiffi6Williams MercedesFW43+27.1352063
12Sebastian Vettel5 FerrariVF20+29.1631363
13Lance Stroll18Racing Point BWT RP20+32.935463
14Roman Grosjean8Haas FerrariVF20+36.5931963
15Alex Albon23Red Bull RacingRB16+57.2841753
ABGeorge Russell63Williams MercedesFW43DNF1551
ABMax Verstappen33Red Bul RacingRB16DNF1650
ABKevin Magnussen20Haas FerrariVF20DNF947
ABEsteban Ocon31RenaultSRS20DNF527
ABPierre Gasly10Alpha Tauri HondaAT01DNF28

Cap comentari: