La primera sortida. Bottas surt malament i perd la segona posició en favor de Verstappen i Pérez, i a la 2a corba ja anava sisè avançat per Albon i Ricciardo. Mentrestant més enrere surten tots una mica esverats i tanquen per les 2 bandes a Norris, el que fa que Vettel hagi de frenar per no tocar-lo, i amb tot el garbuix de cotxes a pista Grosjean busca un forat i creua per davant de Kvyat tocant-se amb ell i sortint rebotat fora de la pista travessant el guarda raïl i es parteix el cotxe en 2 esclatant les flames al moment de l’impacte. Els comissaris hi van ràpidament amb extintors i el cotxe medicalitzat anava just darrera. Romain triga 26 segons en sortir del cotxe. Per sort no hem hagut de lamentar cap pèrdua. L’han traslladat a l’hospital i sembla que té unes cremades lleus a una mà i a un peu i potser alguna costella trencada. S’atura la cursa i no es torna a reprendre fins passada una hora i mitja, per arreglar el mur i poder tornar a fer la cursa.
El cotxe de Romain Grosjean |
La segona sortida i la rellançada. Es reprèn la cursa des de la graella, i direcció de cursa decideix determinar que les posicions amb les que sortiran seran les que hi havia al sortir de la 1a corba. Torna a ser una sortida d’autos de xoc, tots tancant-se els uns als altres, frenades, sortides de pista i en una d’aquestes Kvyat impacta amb el cotxe de Stroll a la corba 8, fent-li donar una volta i queda el cotxe cap per avall. Per sort no ha patit cap mal el pilot. El rus és sancionat amb 10 segons.
Surt el Safety Car, van donant voltes fins que retiren el Racing Point del lloc de l’accident. Hi ha molts nervis i a les 16:52 es rellança la cursa. Per sort aquesta vegada podem continuar sense incidents.
Moment de la 2a sortida Copyright Red Bull Racing |
Els mitjos es degraden amb facilitat i van entrant els cotxes a box a canviar rodes, i comença el ball de posicions. Les previsions que havia fet Pirelli de una o dues aturades no funcionen, ja que els cotxes s’arriben a aturar fins a 3 vegades canviant de durs a mitjos i viceversa. Comencem a veure posicions i avançament que en realitat no son tals ja que la gran majoria d’ells eren perquè algú de davant entrava a canviar rodes. Mentrestant els dos Renault lluiten entre ells perquè no poden atrapar als McLaren que van davant. I Gasly que vol aconseguir una bona posició de cursa, entra una vegada menys que els demés a canviar les rodes i fa que perdi rendiment i és avançat per Norris i Sainz i en perill.
la 3a posició del podi, trenca el motor i comença a cremar-se el cotxe, i ha d’abandonar,
acabant així la cursa darrera del safety car, amb Albon que aconsegueix pujar
al podi a l’últim moment. I mentrestant Bottas que ha d’abandonar entrat una
vegada més que els demés al box, punxa la roda a la ultima volta tot i això no
perd la 8a posició gracies al safety.
El podi Copyright Red Bull Racing |
L’Halo. L’accident de Romain Grosjean travessant el guarda raïl ens fa veure que l’halo aquesta vegada també ha actuat en favor de la seguretat, no vull ni pensar què hauria pogut passar en un cas com aquest, però segur que ara estaríem lamentant una vida.
-Daniil Kvyat. Implicat en els 2 accidents
-Sergio Pérez. Bona cursa però li falla el motor 3 voltes del final
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W11 EQ Performance | 2:59:47.515 | 1 | 57 |
2 | 19 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16 | +1,254 | 3 | 57 |
3 | 15 | Alexander Albon | 23 | Red Bull-Honda | RB16 | +8,005 | 4 | 57 |
4 | 12 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL35 | +11,337 | 9 | 57 |
5 | 10 | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL35 | +11,787 | 15 | 57 |
6 | 8 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +11,942 | 8 | 57 |
7 | 6 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.20 | +19,368 | 6 | 57 |
8 | 4 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W11 EQ Performance | +19,680 | 2 | 57 |
9 | 2 | Esteban Ocon | 31 | Renault | R.S.20 | +22,803 | 7 | 57 |
10 | 1 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF1000 | +1 volta | 12 | 56 |
11 | Daniil Kvyat | 26 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +1 volta | 10 | 56 | |
12 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43 | +1 volta | 14 | 56 | |
13 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF1000 | +1 volta | 11 | 56 | |
14 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43 | +1 volta | 20 | 56 | |
15 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 17 | 56 | |
16 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 16 | 56 | |
17 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-20 | +1 volta | 18 | 56 | |
18 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point-BWT M. | RP20 | Motor | 5 | 55 | |
19 | Lance Stroll | 18 | Racing Point-BWT M. | RP20 | Accident | 13 | 3 | |
20 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-20 | Accident | 19 | 1 |