Crònica del GP de Barhain: Una cursa accidentada

La primera sortida. Bottas surt malament i perd la segona posició en favor de Verstappen i Pérez, i a la 2a corba ja anava sisè avançat per Albon i Ricciardo. Mentrestant més enrere surten tots una mica esverats i tanquen per les 2 bandes a Norris, el que fa que Vettel hagi de frenar per no tocar-lo, i amb tot el garbuix de cotxes a pista Grosjean busca un forat i creua per davant de Kvyat  tocant-se amb ell i sortint rebotat fora de la pista travessant el guarda raïl i es parteix el cotxe en 2 esclatant les flames al moment de l’impacte. Els comissaris hi van ràpidament amb extintors i el cotxe medicalitzat anava just darrera. Romain triga 26 segons en sortir del cotxe. Per sort no hem hagut de lamentar cap pèrdua. L’han traslladat a l’hospital i sembla que té unes cremades lleus a una mà i a un peu i potser alguna costella trencada. S’atura la cursa i no es torna a reprendre fins passada una hora i mitja, per arreglar el mur i poder tornar a fer la cursa.


El cotxe de Romain Grosjean

La segona sortida i la rellançada. Es reprèn la cursa des de la graella, i direcció de cursa decideix determinar que les posicions amb les que sortiran seran les que hi havia al sortir de la 1a corba. Torna a ser una sortida d’autos de xoc, tots tancant-se els uns als altres, frenades, sortides de pista i en una d’aquestes Kvyat impacta amb el cotxe de Stroll a la corba 8, fent-li donar una volta i queda el cotxe cap per avall. Per sort no ha patit cap mal el pilot. El rus és sancionat amb 10 segons.

Surt el Safety Car, van donant voltes fins que retiren el Racing Point del lloc de l’accident. Hi ha molts nervis i a les 16:52 es rellança la cursa. Per sort aquesta vegada podem continuar sense incidents.


Moment de la 2a sortida
Copyright Red Bull Racing

Els pneumàtics. Aquests determinen la cursa, només Sainz posa els tous i comença la seva remuntada, mentre que tots els demés porten els mitjos, que sembla el pneumàtic que dóna millor resultat, mentre que Vettel i Bottas (Valteri entra a canviar prematurament durant el Safety car per una punxada) porten els durs que sembla que no funcionen del tot bé. De fet el pilot alemany es queixa que el cotxe és inconduible. Mentrestant Leclerc va perdent posicions quan l’avancen Sainz, Ricciardo i Gasly i al cap de poc queda fora dels punts.

Els mitjos es degraden amb facilitat i van entrant els cotxes a box a canviar rodes, i comença el ball de posicions. Les previsions que havia fet Pirelli de una o dues aturades no funcionen, ja que els cotxes s’arriben a aturar fins a 3 vegades canviant de durs a mitjos i viceversa. Comencem a veure posicions i avançament que en realitat no son tals ja que la gran majoria d’ells eren perquè algú de davant entrava a canviar rodes. Mentrestant els dos Renault lluiten entre ells perquè no poden atrapar als McLaren que van davant. I Gasly que vol aconseguir una bona posició de cursa, entra una vegada menys que els demés a canviar les rodes i fa que perdi rendiment i és avançat per Norris i Sainz i en perill.

El cop final. Quan queden 3 voltes pel final Pérez, que tenia ben a fiançada
la 3a posició del podi, trenca el motor i comença a cremar-se el cotxe, i ha d’abandonar,
acabant així la cursa darrera del safety car, amb Albon que aconsegueix pujar
al podi a l’últim moment. I mentrestant Bottas que ha d’abandonar entrat una
vegada més que els demés al box, punxa la roda a la ultima volta tot i això no
perd la 8a posició gracies al safety.

El podi
Copyright Red Bull Racing

L’Halo. L’accident de Romain Grosjean travessant el guarda raïl ens fa veure que l’halo aquesta vegada també ha actuat en favor de la seguretat, no vull ni pensar què hauria pogut passar en un cas com aquest, però segur que ara estaríem lamentant una vida.

-Valtteri Bottas Mala cursa del finès.
-Ferrari  Molt malament.
-Haas  No remunten
-Racing Point  Perden la 3a plaça del mundial de constructors
-Pierre Gasly-. S’equivoca amb l’estratègia i perd posicions
-Daniil Kvyat. Implicat en els 2 accidents
-Renault  Podrien haver fet més i acaben lluitant entre ells mateixos

-Sergio Pérez. Bona cursa però li falla el motor 3 voltes del final

-Carlos Sainz. Bona remuntada i bona cursa
-Alexander Albon  S’ha mantingut i ha aconseguit el 3r calaix del podi

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W11 EQ Performance 2:59:47.515 1 57
2 19 Max Verstappen 33 Red Bull-Honda RB16 +1,254 3 57
3 15 Alexander Albon 23 Red Bull-Honda RB16 +8,005 4 57
4 12 Lando Norris 4 McLaren-Renault MCL35 +11,337 9 57
5 10 Carlos Sainz 55 McLaren-Renault MCL35 +11,787 15 57
6 8 Pierre Gasly 10 AlphaTauri-Honda AT01 +11,942 8 57
7 6 Daniel Ricciardo 3 Renault R.S.20 +19,368 6 57
8 4 Valtteri Bottas 77 Mercedes W11 EQ Performance +19,680 2 57
9 2 Esteban Ocon 31 Renault R.S.20 +22,803 7 57
10 1 Charles Leclerc 16 Ferrari SF1000 +1 volta 12 56
11 Daniil Kvyat 26 AlphaTauri-Honda AT01 +1 volta 10 56
12 George Russell 63 Williams-Mercedes FW43 +1 volta 14 56
13 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF1000 +1 volta 11 56
14 Nicholas Latifi 6 Williams-Mercedes FW43 +1 volta 20 56
15 Kimi Raikkonen 7 Alfa Romeo-Ferrari C39 +1 volta 17 56
16 Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo-Ferrari C39 +1 volta 16 56
17 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-20 +1 volta 18 56
18 Sergio Pérez 11 Racing Point-BWT M. RP20 Motor 5 55
19 Lance Stroll 18 Racing Point-BWT M. RP20 Accident 13 3
20 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-20 Accident 19 1