La Pregunta: Gran Premi de l’Emília-Romanya

GP de l’Emília-Romanya: 
Què en penseu del mercat de pilots aquest any?

Joan Enric Fugueras: La situació económica i pandèmica enguany ens ha fet tornar a veure el que, durant temps de bonança, vendes i forts sponsors no veiem, que es la figura del pilot de pagament.

Es aquesta una figura molt habitual als 80 i 90, i que sota la protecció d’una forta economia havia afluixat durant els 2000, pero que la crisi de final de la primera década del segle i ara la pandèmia global fan tornar de manera regular.
Veiem també com alguns prohoms (tot i que reconec que no es l’adjectiu adequat) posen la seva fortuna empresarial o especulativa a disposició d’equips petits, per poder fer-hi entrar el fill quan no, directament, compren la majoria accionarial d’un equip.
Veig el mercat molt dominat per aquestes operacions, i tement que el talent quedi fora (des de la base innegable que per fer anar un F1 tothom es bo…però hi han bons i bons) i tampoc sembla que algunes Drivers Academies facin massa per fer pujar als seus pilots; potser Leclerc n’és el darrer exemple, veient com Albon no ha reeixit i ja veu perillar el seu seient.
La marxa d’Honda tampoc ajudarà a fer arribar la gran estrella japonesa que tots portem esperant des de que Nakajima pare va plegar.
L’arribada de Sainz a Ferrari il·lusiona als aficionats espanyols, però com Ferrari no el proveeixi d’un bon cotxe, i més veient el desastre absolut d’aquest any, pot cremar-lo; i es que triomfar amb els de Maranello es una tasca a l’abast de molt pocs.
Alonso torna a Renault (Alpine) però a veure com li va l’aventura, i no es queda tot plegat en un cant del cigne.
Grans estrelles del passat en decadència es mouen, com es el cas de Vettel, però tot plegat ens porta al cap del carrer, com he començat, i veiem com el talent que un pilot pot demostrar en categories inferiors es difícil que esclati quan arriba a aquesta F1, que devora àvidament bitllets de mil dòlars per minut, que es astronòmicament costosa i complicada, i que potser més li valdria reflexionar, reformar la casa, i tornar una mica als inicis de la seva creació; a la base, als motius reals del que es córrer en cotxe dins una pista.

Alex March: El mercat de pilots està vivint situacions inversemblants els últims mesos com a conseqüència de les dificultats econòmiques derivades de la pandèmia.

Primerament va ser la no renovació de Vettel i el corresponent estalvi en fitxes per part de Ferrari al contractar a Carlos Sainz. Posteriorment, va ser el trencament de contracte de Pérez per acomodar al tetracampió alemany a Aston Martin. El colofó ha arribat aquest passat Gran Premi amb la no renovació dels pilots de Haas per causes econòmiques; i els rumors cada vegada més insistents de que la jove estrella de Williams George Russell, podria no continuar a l’equip en benefici d’un pilot de pagament.
Entremig s’ha anunciat el sonat retorn d’Alonso a Renault i la sorprenent marxa de Ricciardo de Renault a McLaren.
De pilots de pagament sempre n’hi ha hagut a la Fórmula 1. Crec però que a la Fórmula 1 han d’haver els 20 millors pilots del món; i si arriben més pilots de pagament ni de bon tros serà així.
Tenir una graella composta per Mazepin, Stroll o Latifi fa mal a la Fórmula 1. Tothom sap que el motorsport és car, però mai hauria de transmetre una imatge que és un esport per a rics. S’hauria de fomentar més valors com el treball i donar més oportunitats als pilots que realment destaquen pel seu talent a categories com per exemple la Fórmula 2. Tant de bo la situació vagi millorant i aquests pilots de pagament no arribin per quedar-se. 
Núria Casas-Salat: Sembla que aquest any hi haurà més moviment, de fet, el ball de pilots té més protagonistes altres anys.  Anem escuderia per escuderia a veure qui hi ha o qui sona per la temporada 2021.
-MERCEDES: Bottas ja ha signat el contracte i falta la renovació de Hamilton, que personalment no crec que trigui en arribar.
-RED BULL: Verstappen confirmat i el seu company encara no se sap. Sonen els noms de Albon, Hültkenberg i Pérez
-FERRARI: Leclerc i Sainz confirmats
-MCLAREN: Ricciardo i Norris confirmats
-ASTON MARTIN (antiga Racing Point): Vettel ja ha signat contracte. Stroll encara no, però sent el principal accionista el seu pare, m’estranyaria que no fos ell el següent pilot.
-ALPINE (Renault): Alonso i Ocon confirmats.  
-ALFA ROMEO: Tot indica que Räikkönen seria renovat però encara no hi ha res oficial i per ser el seu company hi ha diversos noms de l’orbita Ferrari, Giovinazzi, Schumacher, Ilott o Swartzman.
-ALPHA TAURI: Han confirmat a Gasly. Pel que fa Kvyat no continuaria, però encara no hi ha res segur. Si no, Tsunoda o potser Albon?
-HAAS: Marxen els 2 pilots, Grosjean i Magnussen ja és oficial que no continuen a  Haas. Els millor posicionats son Mazepin, Schumacher i Pérez
-WILLIAMS: Russell i Latifi confirmats
Pel que veiem, Ferrari, McLaren i Alpine i Williams son els que tenen els 2 seients definitius, la resta en balla un o els dos. Entren en joc pilots com Schumacher, Shwartzman, Ilott, Mazepin i Tsunoda, actualment tots ells a la F2. Mentre que altres com Pérez,  que s’ha quedat sense seient i Hülkenberg, que desitja tornar a la F1, lluiten per assegurar-se un lloc per la temporada que ve.
I com a notícia destacada, però ja anunciada de fa setmanes, tenim el retorn de Fernando Alonso a la categoria reina de la mà d’Alpine, la renovada Renault.
Poc a poc ens aniran aclarint tots els dubtes, potser en aquesta cursa tenim alguna novetat, ja sigui renovació o fitxatge.
Salvador Mateu: Personalment estic molt il·lusionat en aquest mercat de fitxatges. Per una banda les possibles noves incorporacions al mundial. Noms com Mick Schumacher,  Robert Shwartzman, Callum Ilott o Yuki Tsunoda sonen amb força per ocupar algun dels seients disponibles per la temporada 2021. Els quatre pilots amb molt potencial que actualment ens estan donant una de les millors temporades de Fórmula 2. Per altre banda destacar els noms que sonen en força per deixar la Fórmula 1, alguns d’ells com  Romain Grosjean, Kevin Magnussen o  Antonio Giovinazzi son pilots que ja ho han demostrat tot i que fa anys que no aporten gaire al mundial. El ball de pilots entre escuderies també es planteja interessant, hi ha ganes de veure a Sebastian Vettel en un nou projecte amb el qual hi ha invertit i que imagino que estarà motivat. Amb sort veurem la seva millor cara, també destacar la possibilitat de veure un veterà a Red Bull, Sergio Pérez i Nico Hülkenberg han demostrat que segueixen en forma i hi ha ganes de veure’ls amb un monoplaça competitiu. 
Marc Bruguera: Sempre és emocionant el mercat de pilots de la F1 i aquest any no està sent diferent. 

Crec que Mercedes mantindrà a Lewis Hamilton com a mínim un any més i, a Bottas, ja que sembla que a ell ja li va bé estar allà. 
Red Bull té sort de mantenir a Max a les seves files, no sé on serien sense ell aquest any. El segon pilot, es difícil de saber si seguirà Albon. El monoplaça està fet per un pilot com Max i Albon no s’adapta. Apostaría de nou per Gasly.
Ferrari té una parella de pilots joves i ràpids. No sé si es la primera vegada a la història que Ferrari no comptarà amb un campió del món en les seves files, (Ed: últim cop Räikkönen i Massa 2007) però és una jugada de futur i tant Leclerc com Sainz hauran de suar la samarreta per portar aquest Ferrari com a mínim darrera dels Mercedes. 
McLaren fitxa un gran pilot com és Ricciardo. L’experiencia de l’australià junt amb l’anglès Lando Norris, podría ser una parella potent per la zona mitja alta de la parrilla. 
Aston Martín entra a la F1 amb el fitxatge de Vettel, l’alemany en les seves últimes temporades a la F1 sembla que vol tenir una jubilació tranquila, vol gaudir de nou i no tenir pressió. Penso que el seu company d’equip será algún pilot que aporti una injecció econòmica. 
Renault/Alpine amb la tornada d’Alonso té un màrqueting espectacular. Veurem si son capaços d’entrar com a mínim al top 5 cursa rere cursa. Ocon pot aprendre molt de l’asturià. 
Alpha Tauri crec que es carregarà a Kyvat. Gasly es queda, així que haurà d’apostar per gent de la casa, si es que hi ha algú. 
Alfa Romeo penso que seguirá amb la parella actual, l’experiència de Kimi es fundamental ara mateix. 
Haas fa un canvi brutal, ja que fer fora els teus dos pilots oficials, es dir com dir… “Estem buscant un canvi”. Mick Schumacher té una bona oportunitat per donar-se a conèixer i sonava Pérez com a acompanyant ja que porta els diners mexicans.
Per acabar, l’equip Williams. Jo apostaría per Russell i prescindiria de Latifi per intentar portar un pilot que porti un fort patrocinador.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


A Imola, els pilots disposaran de dos jocs de pneumàtics durs, dos de mitjos i sis de pneumàtics tous.
Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Horaris del GP del 70è Aniversari
Divendres
Fer la Superporra abans d’anar a dormir…

Dissabte

Lliures: 10.00 (Movistar)
Qualificació: 14.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 13.10 (Movistar)
Breus d’última hora:

-S’ha filtrat que el possible calendari del 2021 seria similar al previst aquest any abans de la pandèmia, amb el canvi de Zandvoort cap a finals d’estiu i una nova cursa a Jiddah, Aràbia Saudita, en un circuit urbà. Caldrà veure però com està la situació mundial…

-Com que divendres no hi haurà activitat haureu de fer la Superporra sense haver vist res. El dissabte l’única sessió de lliures durarà una hora i mitja, i la cursa es disputarà a les 13.10, un parell d’hores abans de l’horari europeu habitual.

No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi