La Fórmula 1 ha tornat a Portugal després de 24 anys d’absència. No ho ha fet en el mític traçat d’Estoril, sinó al modern i desnivellat circuit de Portimao enfront a ni més ni menys que 27.500 espectadors.
La cursa se l’ha endut un dia més Lewis Hamilton per davant de Bottas i Verstappen. Amb aquesta victòria Hamilton es converteix en el pilot amb més triomfs de l’història de la Fórmula 1 per davant de Schumacher, Vettel, Prost i Senna.
Hamilton cel·lebrant la victòria 92 (Mercedes). |
Primera volta vibrant. El Gran Premi ha començat amb Hamilton mantenint la primera posició al arribar al revolt de final de recta. Al darrere, Verstappen semblava que avançava a Bottas, però el finlandès ha apurat més la frenada i ha recuperat la posició. Pocs metres després, quan Pérez intentava avançar a Verstappen, els dos s’han tocat i el mexicà ha trompejat baixant fins l’última posició.
Encara a la primera volta, quan els pilots han arribat a la meitat del circuit, s’han trobat amb una lleugera pluja que ha reduït els nivells d’adherència de l’asfalt. Aquest fet l’ha aprofitat un brillant Carlos Sainz que havia protagonitzat una fantàstica sortida remuntant de la setena a la quarta posició. El madrileny, no s’ha quedat aquí sinó que ha atacat primer a Verstappen i després a Hamilton, culminant ambdós avançaments abans de finalitzar la primera volta. El “subidón” de Sainz no s’ha acabat aquí i a la 2a volta ha aconseguit avançar al líder Bottas al sortir del revolt més lent del traçat portuguès.
Menció especial mereix Kimi Raikkonen. El veterà finlandès ha remuntat de la setzena a la sisena posició amb gran habilitat aprofitant l’avantatge dels pneumàtics tous.
Sainz guanyant posicions a la sortida (Red Bull). |
Torna la normalitat. Quan les quatre gotes han deixat de caure, els pneumàtics dels favorits han començat ha treballar correctament i això els ha permès atrapar a Sainz i avançar-lo amb facilitat. Primer ho ha fet Bottas i després Hamilton. A la setena volta també ho ha fet Verstappen i unes voltes més tard un Leclerc que ha tret petroli del Ferrari durant tot el cap de setmana.
A la volta 18, hem tingut el segon i últim incident del dia. A final de recta, Lance Stroll ha provat un agosarat avançament per l’exterior a Lando Norris. El canadenc, que era més ràpid, ha tancat precipitadament la porta al anglès provocant un toc entre els dos. El de Racing Point ha trompejat i tant ell com Norris han hagut d’entrar al box a reparar els danys de l’aleró del davant.
Poc abans de les primeres aturades, Bottas sofria amb els seus pneumàtics mitjos mentre Hamilton semblava més còmode amb ells. L’anglès ha aprofitat aquest avantatge per retallar la distància que el separava de Bottas i l’ha avançat sense gaires dificultats al final de la recta principal.
Bottas avança a Hamilton en els primers instants de la cursa (Mercedes). |
Les aturades dels favorits. El primer dels favorits en aturar-se ha estat Verstappen. L’holandès ha canviat de pneumàtics a la volta 25 i ha posat els mitjos per arribar a final de cursa. Avui però el líder de Red Bull no semblava tenir prou cotxe per inquietar els Mercedes.
Pràcticament 20 voltes després ho han fet els Mercedes. El primer ha estat Hamilton que dominava amb mà de ferro la cursa. El britànic ha canviat els mitjos per durs. Una volta després ho ha fet Bottas que, tot i demanar que li muntessin pneumàtics tous, l’equip li ha muntat els durs com a Hamilton per evitar problemes i discussions internes.
Últimes voltes i fi de cursa. Un dia més, la pluja promesa no ha arribat i la cursa ha acabat sense sorpreses al davant. Hamilton ha creuat la meta primer, superant àmpliament a Bottas. El podi l’ha completat Verstappen que ha entrat a més de mig minut del líder del mundial. La quarta posició ha estat per un brillant Charles Leclerc que ha fet renéixer a Ferrari després d’unes curses molt discretes. Cinquè (ja doblat), ha esta Gasly que ha pogut avançar a Pérez en els compassos finals de cursa amb una magnífica maniobra d’avançament sobre el mexicà que un dia més ha estat bastant brut defensant la seva posició.
No només Gasly ha pogut avançar a Pérez. També ho ha fet Sainz a l’última volta, culminant així amb una sisena posició una bona actuació que prometia més vistes les primeres voltes. Setè ha estat l’esmentat Pérez que tot i el toc de la primera volta ha remuntat meritòriament, mentre que vuitè i novè han estat els Renault d’Ocon i Ricciardo.
Ha tancat la zona de punts un discret Vettel que continua tenint molts problemes per fer treballar els pneumàtics del Ferrari.
La Fórmula 1 torna la setmana vinent al circuit d’Imola. Allí Hamilton buscarà seguir ampliant l’avantatge de 77 punts que disposa sobre Bottas.
-Vettel. No aixeca cap. Van passant les curses i no soluciona els problemes del Ferrari.
-Albon. Cada vegada sembla més lluny de Verstappen.
-Stroll. Ha provat un gran avançament amb un resultat desastrós per ell i Norris.
-Renault. Després dels darrers resultats, s’esperava més d’ells avui.
-Pérez. Bona remuntada, però lleig moviment defensant la posició sobre Gasly.
-Organització. És un bon moment per juntar a 27500 perosnes en un circuit?
-Organització. És un bon moment per juntar a 27500 perosnes en un circuit?
-Lewis Hamilton. Recital. Victòria treient pràcticament mig minut al seu company.
-Leclerc. Ha tret el màxim partit del Ferrari i un dia més ha humiliat al tetracampió.
-Sainz. Primeres voltes màgiques i sòlida actuació.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 26 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W11 EQ Performance | 1:29:56.828 | 1 | 66 |
2 | 18 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W11 EQ Performance | +25.592 | 2 | 66 |
3 | 15 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16 | +34.508 | 3 | 66 |
4 | 12 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF1000 | +65.312 | 4 | 66 |
5 | 10 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +1 volta | 9 | 65 |
6 | 8 | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL35 | +1 volta | 7 | 65 |
7 | 6 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point-BWT M. | RP20 | +1 volta | 5 | 65 |
8 | 4 | Esteban Ocon | 31 | Renault | R.S.20 | +1 volta | 11 | 65 |
9 | 2 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.20 | +1 volta | 10 | 65 |
10 | 1 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF1000 | +1 volta | 15 | 65 |
11 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 16 | 65 | |
12 | Alexander Albon | 23 | Red Bull-Honda | RB16 | +1 volta | 6 | 65 | |
13 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL35 | +1 volta | 8 | 65 | |
14 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43 | +1 volta | 14 | 65 | |
15 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +1 volta | 17 | 65 | |
16 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-20 | +1 volta | 19 | 65 | |
17 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-20 | +1 volta | 18 | 65 | |
18 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43 | +2 voltes | 20 | 64 | |
19 | Daniil Kvyat | 26 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +2 voltes | 13 | 64 | |
20 | Lance Stroll | 18 | Racing Point-BWT M. | RP20 | Retirat | 12 | 51 |