La prèvia. Una boira espessa i un temps plujós i fred, impedeixen que l’helicòpter mèdic pugui volar, i es suspenen la FP1 i la FP2 de divendres. Això fa que els equips tinguin poca informació sobre pneumàtics i rendiments del cotxe en el circuit de Nürburgring. En els primers lliures teníem a Mick Schumacher i a Callum Illot preparats per provar el Alfa Romeo i el Haas respectivament, però per desgràcia no ha pogut ser.
També tenim que Lance Stroll que es troba malament, és baixa per aquest GP i ja tenim de retorn a Nico Hulkenberg altre cop portant un Racing Point. Sense quasi haver rodat, es planta a la qualificació i queda en darrer lloc a la graella per la cursa.
Els 3 guanyadors del dia Hamilton, Verstappen i Ricciardo Copyright AMG Mercedes |
La Cursa. S’apaguen el semàfors i el cantó brut de la pista surt molt bé, comprometent la primera posició de Bottas, que es recupera i defensa amb ungles i dents el seu lloc, tot i que Hamilton el fa fora de pista a la primera corba. Amb poques voltes ja tenim els 2 Mercedes (Bottas i Hamilton respectivament) i a Max lluny del quart classificat, que és el Ferrari de Leclerc que al no poder seguir el ritme va fent un tap a la resta de pilots. Mentrestant Ricciardo es va preparant l’avançament al primer dels Ferrari per situar-se en posició de podi.
Avaries, trompos i topades marquen la cursa. La primera part d’aquesta cursa ha estat marcada per aquests esdeveniments. El primer l’hem tingut de la mà de Vettel quant intentava avançar a Giovinazzi i al final de recta fa un canvi de sentit que li fa derrapar el cotxe i perd unes quantes posicions. Més tard tenim a Bottas que fa un pla al pneumàtic al mateix lloc deixant-li unes vibracions al cotxe i perd la seva posició mentre Max aprofita per pressionar-lo, això provoca que entri a box a canviar les rodes. Una altra ens la trobem quan Russell va darrera de Vettel (acabava de sortir de box feia poc) i ve Räikkönen per darrera i li dóna un cop que li trenca la suspensió i li punxa la roda, abandona i Kimi s’emporta una sanció de 10 segons. Aquest fet fa que surti el primer Virtual Safety Car fugaç que aprofiten els primers per canviar pneumàtics.
La segona avaria és per Bottas, que després de canviar rodes surt darrera de Ricciardo, però alguna cosa no funciona en el seu cotxe, va perdent potència i acaba entrant de nou per deixar la cursa en mans del seu company d’equip. Un altre incident té com a protagonistes Albon, que lluitant amb Kvyat, després d’avançar-lo el tanca i s’emporta de premi l’aleró de davant del Alfa Tauri, guanyant-se una sanció de 5 segons, que no acaba de complir perquè també abandona per motor. Al igual que Ocon una volta abans, el seu Renault amb un problema hidràulic entra a box per retirar-se.
Pit Stop de Ricciardo Copyright Renault F1 Team |
Ningú li fa ombra a Hamilton. Quan ja s’havia estabilitzat la cursa, els problemes que Norris anava apuntant durant bona part de la cursa, i que els enginyers intentaven resoldre a base de canviar paràmetres del McLaren via team radio, fan que entri l’anti Stoll al seu cotxe i es para el motor. Aquesta vegada si que surt el Safety Car en pista, i la gran majoria de pilots aprofiten per entrar a canviar els pneumàtics abans no el agrupi el cotxe de seguretat. Aquest triga unes quantes voltes a marxar, quan ja en feia algunes que el cotxe de Norris ja havia estat retirat. Els protocols diuen que els doblats es poden desdoblar, cosa que fan tots excepte els 4 primers. Però no decideixen retirar el Safety fins que tots els desdoblats no son a la cua, així que no es rellança fins la volta 50.
Aquesta vegada la sortida és neta i sense incidents. Hamilton ho fa bé per guanyar-se aquests metres d’avantatge que fan que no perilli la seva primera posició, i Max es despista una mica a la rellançada i ha de lluitar per no perdre el segon lloc. El tercer calaix del podi és per Ricciardo que es defensa bé del Racing Point de Pérez que acaba 4t. Mentrestant els de darrera que no havien canviat les rodes van perdent posicions, és el cas de Leclerc que baixa de la 5a a la 7a, i per darrera Magnussen, Latifi i Kvyat queden relegats a les darreres posicions mentre els 2 Alfa i el Ferrari de Vettel van guanyant posicions.
Mick entrega a Hamilton el casc del seu pare a Mercedes Copyright AMG Mercedes |
-Kimi Räikkonen. Tot i el toc amb Norris i la sanció acaba la cursa.
-Alexander Albon. Fluix
-Daniel Ricciardo. Bona cursa ara si que puja al podi.
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W11 EQ Performance | 1:35:49.641 | 2 | 60 |
2 | 19 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16 | +4.470 | 3 | 60 |
3 | 15 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | R.S.20 | +14.613 | 6 | 60 |
4 | 12 | Sergio Pérez | 11 | Racing Point-BWT M. | RP20 | +16.070 | 9 | 60 |
5 | 10 | Carlos Sainz | 55 | McLaren-Renault | MCL35 | +21.905 | 10 | 60 |
6 | 8 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +22.766 | 12 | 60 |
7 | 6 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF1000 | +30.841 | 4 | 60 |
8 | 4 | Nico Hulkenberg | 27 | Racing Point-BWT M | RP20 | +32.596 | 20 | 60 |
9 | 2 | Romain Grosjean | 8 | Haas-Ferrari | VF-20 | +39.081 | 16 | 60 |
10 | 1 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +40.035 | 14 | 60 |
11 | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF1000 | +40.810 | 11 | 60 | |
12 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C39 | +41.476 | 19 | 60 | |
13 | Kevin Magnussen | 20 | Haas-Ferrari | VF-20 | +49.585 | 15 | 60 | |
14 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43 | +54.449 | 18 | 60 | |
15 | Daniil Kvyat | 26 | AlphaTauri-Honda | AT01 | +55.588 | 13 | 60 | |
16 | Lando Norris | 4 | McLaren-Renault | MCL35 | Motor | 8 | 42 | |
17 | Alexander Albon | 23 | Red Bull-Honda | RB16 | Motor | 5 | 23 | |
18 | Esteban Ocon | 31 | Renault | R.S.20 | Prob. hidràulic | 7 | 22 | |
19 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W11 EQ Performance | Unitat de potència | 1 | 18 | |
20 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43 | Danys accident | 17 | 12 |