Crònica del GP d’Eifel: Torna el circuit de Nürburgring

 La prèvia. Una boira espessa i un temps plujós i fred, impedeixen que l’helicòpter mèdic pugui volar, i es suspenen la FP1 i la FP2 de divendres. Això fa que els equips tinguin poca informació sobre pneumàtics i rendiments del cotxe en el circuit de Nürburgring. En els primers lliures teníem a Mick Schumacher i a Callum Illot preparats per provar el Alfa Romeo i el Haas respectivament, però per desgràcia no ha pogut ser.

També tenim que Lance Stroll que es troba malament, és  baixa per aquest GP i ja tenim de retorn a Nico Hulkenberg altre cop portant un Racing Point. Sense quasi haver rodat, es planta a la qualificació i queda en darrer lloc a la graella per la cursa.

Els 3 guanyadors del dia Hamilton, Verstappen i Ricciardo
Copyright AMG Mercedes

La Cursa. S’apaguen el semàfors i el cantó brut de la pista surt molt bé, comprometent la primera posició de Bottas, que es recupera i defensa amb ungles i dents el seu lloc, tot i que Hamilton el fa fora de pista a la primera corba. Amb poques voltes ja tenim els 2 Mercedes (Bottas i Hamilton respectivament) i a Max lluny del quart classificat, que és el Ferrari de Leclerc que al no poder seguir el ritme va fent un tap a la resta de pilots. Mentrestant Ricciardo es va preparant l’avançament al primer dels Ferrari per situar-se en posició de podi.

Avaries, trompos i topades marquen la cursa. La primera part d’aquesta cursa ha estat marcada per  aquests esdeveniments. El primer l’hem tingut de la mà de Vettel quant intentava avançar a Giovinazzi i al final de recta fa un canvi de sentit que li fa derrapar el cotxe i perd unes quantes posicions. Més tard tenim a Bottas que fa un pla al pneumàtic al mateix lloc deixant-li unes vibracions al cotxe i perd la seva posició mentre Max aprofita per pressionar-lo, això provoca que entri a box a canviar les rodes. Una altra ens la trobem quan Russell va darrera de Vettel (acabava de sortir de box feia poc) i ve Räikkönen per darrera i li dóna un cop que li trenca la suspensió i li punxa la roda, abandona i Kimi s’emporta una sanció de 10 segons. Aquest fet fa que surti el primer Virtual Safety Car fugaç que aprofiten els primers per canviar pneumàtics.

La segona avaria és per Bottas, que després de canviar rodes surt darrera de Ricciardo, però alguna cosa no funciona en el seu cotxe, va perdent potència i acaba entrant de nou per deixar la cursa en mans del seu company d’equip. Un altre incident té com a protagonistes Albon, que lluitant amb Kvyat, després d’avançar-lo el tanca i s’emporta de premi l’aleró de davant del Alfa Tauri, guanyant-se una sanció de 5 segons, que no acaba de complir perquè també abandona per motor. Al igual que Ocon una volta abans, el seu Renault amb un problema hidràulic entra a box per retirar-se.

Pit Stop de Ricciardo
Copyright Renault F1 Team

Ningú li fa ombra a Hamilton. Quan ja s’havia estabilitzat la cursa, els problemes que Norris anava apuntant durant bona part de la cursa, i que els enginyers intentaven resoldre a base de canviar paràmetres del McLaren via team radio, fan que entri l’anti Stoll al seu cotxe i es para el motor. Aquesta vegada si que surt el Safety Car en pista, i la gran majoria de pilots aprofiten per entrar a canviar els pneumàtics abans no el agrupi el cotxe de seguretat. Aquest triga unes quantes voltes a marxar, quan ja en feia algunes que el cotxe de Norris ja havia estat retirat. Els protocols diuen que els doblats es poden desdoblar, cosa que fan tots excepte els 4 primers. Però no decideixen retirar el Safety fins que tots els desdoblats no son a la cua, així que no es rellança fins la volta 50.

Aquesta vegada la sortida és neta i sense incidents. Hamilton ho fa bé per guanyar-se aquests metres d’avantatge que fan que no perilli la seva primera posició, i Max es despista una mica a la rellançada i ha de lluitar per no perdre el segon lloc. El tercer calaix del podi és per Ricciardo que es defensa bé del Racing Point de Pérez que acaba 4t. Mentrestant els de darrera que no havien canviat les rodes van perdent posicions, és el cas de Leclerc que baixa de la 5a a la 7a, i per darrera Magnussen, Latifi i Kvyat queden relegats a les darreres posicions mentre els 2 Alfa i el Ferrari de Vettel van guanyant posicions.

Mick entrega a Hamilton el casc del seu pare a Mercedes
Copyright AMG Mercedes

Hamilton iguala al Kàiser.  Lewis Hamilton ja està empatat a victòries amb Michael Schumacher, i el seu fill Mick li fa entrega del casc del seu pare que duia quan estava a Mercedes. Bonic detall de la família del Kàiser.

 

-Valtteri Bottas Els nervis d’anar primer li fan fer el pla al pneumàtic.
-Comissaris de la FIA  En unes curses tan estrictes i en altres ni sancionen.

-Kimi Räikkonen. Tot i el toc amb Norris i la sanció acaba la cursa.

-McLaren. Els falta fiabilitat.de nou
-Alexander Albon. Fluix

-Daniel Ricciardo. Bona cursa ara si que puja al podi.

-Nico Hulkenberg. Tot i sortir últim acaba als punts. Molt bona cursa
-Racing Point.  Col·loquen els 2 cotxes als punts.
Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 25 Lewis Hamilton 44 Mercedes W11 EQ Performance 1:35:49.641 2 60
2 19 Max Verstappen 33 Red Bull-Honda RB16 +4.470 3 60
3 15 Daniel Ricciardo 3 Renault R.S.20 +14.613 6 60
4 12 Sergio Pérez 11 Racing Point-BWT M. RP20 +16.070 9 60
5 10 Carlos Sainz 55 McLaren-Renault MCL35 +21.905 10 60
6 8 Pierre Gasly 10 AlphaTauri-Honda AT01 +22.766 12 60
7 6 Charles Leclerc 16 Ferrari SF1000 +30.841 4 60
8 4 Nico Hulkenberg 27 Racing Point-BWT M RP20 +32.596 20 60
9 2 Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-20 +39.081 16 60
10 1 Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo-Ferrari C39 +40.035 14 60
11 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF1000 +40.810 11 60
12 Kimi Raikkonen 7 Alfa Romeo-Ferrari C39 +41.476 19 60
13 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-20 +49.585 15 60
14 Nicholas Latifi 6 Williams-Mercedes FW43 +54.449 18 60
15 Daniil Kvyat 26 AlphaTauri-Honda AT01 +55.588 13 60
16 Lando Norris 4 McLaren-Renault MCL35 Motor 8 42
17 Alexander Albon 23 Red Bull-Honda RB16 Motor 5 23
18 Esteban Ocon 31 Renault R.S.20 Prob. hidràulic 7 22
19 Valtteri Bottas 77 Mercedes W11 EQ Performance Unitat de potència 1 18
20 George Russell 63 Williams-Mercedes FW43 Danys accident 17 12

Comments

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *