23 de setembre de 2020

Pregunta del GP de Rússia.

                            


GP de Rússia: Que preferiu reiniciar la cursa a la graella o en moviment darrera del SC?



Joan Enric Fugueras: Personalment prefereixo la sortida des de aturat.
D'aquesta manera podríem dir que torna a engegar una nova cursa, amb la salsa, el risc inherent que comporta una nova sortida amb els cotxes aturats.
La re sortida darrera el SC es una sortida llançada que fa que les posicions estiguin ja molt definides i que, si be es cert que també te la salsa de la lluita per la posició aprofitant la inèrcia dels cotxes, no es pot igualar a una sortida des de aturat.
Es més, si per mi fos, faria les sortides absolutament manuals, tibant d'embragatge de forma manual, sense sistemes informàtics anti stall. Recordeu quan es veia fum a les sortides ? ...doncs això. Però suposo que fent-ho així toparíem amb un problema de seguretat, doncs tornaria el risc de que algú calés el cotxe a la sortida, i fos envestit pels darrers de la graella, i això s'ha de minimitzar per evitar accidents greus.
Així doncs, ho tinc molt clar: per a mi, millor la sortida des de aturats, sens dubte.


Alex March: Personalment, després d’una bandera vermella prefereixo que les curses es reiniciïn en estàtic a la graella.
Només acceptaria una sortida llançada, en el cas que les condicions climatològiques dificultessin la visibilitat als pilots i hi hagués perill d’accident.
Una bandera vermella significa la detenció immediata de la cursa. Per tant, penso que el més raonable és que si aquesta s’ha de reprendre, que es reprengui com una cursa nova mantenint un ordre a la graella de sortida, determinat per les posicions de la darrera volta completada.
Això pot perjudicar a pilots que no són massa hàbils durant el procediment de sortida. Recordo per exemple que Mark Webber tenia grans dificultats en el moment de la sortida i pràcticament sempre perdia alguna posició a les arrencades. Crec que un pilot com ell hagués pogut sofrir una barbaritat amb una norma com aquesta.
Per altra banda, pilots com Alonso els beneficia que s’hagi establert aquest nou procediment. L’asturià sempre ha estat un autèntic referent a les sortides. És molt ràpid reaccionant a l’apagada dels semàfors, té un tacte privilegiat amb els pedals i les lleves de l’embragatge,  i sempre troba espais on sembla que no n’hi hagin.
En definitiva, espero que les curses es continuïn reiniciant des de la graella com s’està fent darrerament.


Jordi Domènech: Haig de dir que ni una ni l'altra. Per una banda, trobo que els reinicis darrere el cotxe de seguretat donen moltes facilitats al líder, i gairebé mai veiem un avançament pel liderat en aquestes situacions. Per altra banda, els reinicis a la graella solen ser avantatjosos per als que surten pel costat bo; a Monza, a la sortida original i a la segona sortida els pilots que estaven en segona posició varen perdre posicions en els dos casos.
Ja sabeu que a mi m'agrada força com fan les coses als Estats Units en termes de competició automobilística. Per a posar-vos en antecedents, tant l'IndyCar com la NASCAR inicien les seves curses amb sortida llançada i de dos en dos (no en fila única com a la Fórmula 1), però es diferencien en els reinicis després de cotxe de seguretat. Mentre IndyCar reinicia com la Fórmula 1, en fila índia, a la NASCAR sempre reinicien de dos en dos, i de fet aquest any han introduït una novetat als ovals: cada pilot tria si reiniciar a l'interior o l'exterior. Això vol dir que si per exemple el primer, el segon, el tercer i el quart trien reiniciar a l'interior, el cinquè pot decidir reiniciar a l'exterior i posar-se just al costat del líder, encara que tingui una traçada més dolenta.
Jo no arribaria a tant a la Fórmula 1, però si canviaria els reinicis. Tant després de cotxe de seguretat com de bandera vermella faria reinici llançat però de dos en dos, amb els pilots ben col·locats uns darrere els altres i arribant fins al semàfor, on en un punt prèviament determinat s'apagarien els llums i tothom podria ja avançar i lluitar per posició. Així no hi hauria un domini tant clar del líder als reinicis.
Això sí, en pluja si que mantindria les sortides des de la graella, perquè les considero menys perilloses (menys velocitat, menys aigua en suspensió) que un reinici llançat.


Just Serrainat: Doncs crec que depèn una mica de les circumstàncies de cursa i els avantatges que tingui cada opció en un moment donat de la carrera.
Amb una vermella i un temps llarg amb la cursa parada, crec que el millor és iniciar des de la graella i en casos de grogues que no impliquen aquest temps, potser és millor fer-ho en moviment darrera el Safety Car.
De tota manera, un rellançament sempre és perillós, tant si es fa sortint parats des de la graella, com si es fa en moviment, ja que sempre hi ha pilots que volen aprofitar l'ocasió arriscant per guanyar posicions o recuperar posicions perdudes per un error anterior i és estrany la vegada que no hi ha incidents posteriors provocats durant el mateix rellançament (només hem de veure
les imatges de la cursa de Mugello).
Reiniciar una cursa sempre han estat un moment delicat, ja que tant si surten parats, com en moviment, sempre hi ha algun incident entre monoplaces o un pilot que es queixa de les maniobres d'un altre, pel que personalment no tinc cap preferència i com he comentat al principi depèn de les circumstàncies de la cursa.


Salvador Mateu: Com a fan de l’espectacle prefereixo la sortida en la graella, s’ha de reconèixer que un dels moments mes emocionants d’una cursa de fórmula 1 es la sortida, així dons, si en podem tenir mes d’una molt millor. Però tot i així crec que les dos formes poden conviure com o fan ara mateix però amb una normativa més definida i no tant a la decisió  del director de carrera. Personalment, crec que els períodes del cotxe de seguretat en alguns cops son massa llargs i veure com es perden voltes sense emoció en pista fa mal. Seria bo per la fórmula 1 una norma de l’estil: si es preveu que el cotxe de seguretat pugui durar més de tres voltes, llavors bandera vermella i sortida des de la graella, sinó reiniciar darrera del cotxe de seguretat.


Marc Bruguera: En la meva opinió, jo prefereixo reiniciar la cursa en parat, es a dir, des de la graella. 
Tornar a tenir aquella sensació de nerviosisme per segon cop en una cursa, la veritat, es d’agrair.
Potser per el que està en primera posició en aquell moment li agradaria una sortida darrera el safety car, però per els demes pilots, poder tenir una oportunitat de guanyar posicions amb una bona sortida... Estarien d'acord. 
Just o injust... de cara a l'espectador es un regal. Al llarg de l'historia hem tingut curses molt avorrides després de la sortida, a més, si li afegim que quant es paraven la represa era darrera del safety car... 
Penso que es un encert dels propietaris de la F1, pensaven que aquest 2020 seria avorrit a més no poder, però cada cursa que passa es millor que l'anterior, sempre hi quant no hi hagi accidents greus. 
Tres sortides vam poder disputar fa unes setmanes, no se si tornarem a veure-ho. 



Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


L’excepcionalitat causada per la pandèmia ha provocat haver de confeccionar un calendari molt dens i incert. Per evitar hipotètics problemes de subministrament, els equips, Pirelli i la FIA han acordat que sigui el propi fabricant Italià qui escolli la quantitat de cada compost a subministrar a cada pilot. Per tant, per aquestes vuit primeres curses cada pilot disposarà de:

x8 Pneumàtics tous
x3 Pneumàtics mitjans
x2 Pneumàtics durs


Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana


Horaris del GP de Rússia

Divendres
Lliures 1: 10.00 (Movistar)
Qualificació F2: 13.00 (Movistar)
Lliures 2: 14:00 (Movistar)


Dissabte
Lliures 3: 11.00 (Movistar)
Cursa 1 F2: 9.10 (Movistar)
Qualificació: 14.00 (Movistar)


Diumenge
Cursa 2 F2: 9.45 (Movistar)
Cursa: 13.10 (Movistar)


Breus d'última hora:

- Aquesta cursa els horaris son diferents als acostumats pel canvi horari. També canvien els horaris de la F2 ara que ha acabat el mundial de F3.

- Stefano Domenicali, ex jefe de Ferrari, serà el nou CEO de la Fórmula 1 la temporada 2021, substituint a Chase Carey.

- Aquest gran premi també hi haurà públic.




No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!


feu clic a la imatge per anar-hi

Cap comentari: