El primer semàfor verd .
Després de la cursa de Bèlgica, òn vam ser testimonis d’una passejada militar de Mercedes, la cursa italiana no augurava res de bó, però no podiem estar més equivocats
Després d’una bona qualy, teniem a Sainz ben situat en una tercera posició, i es posa segon en una valenta sortida, avançant a Norris a la variant De La Roggia, i Verstappen avança a Stroll
Quan arribem a la volta quatre, sembla tot estabilitzat i la cursa comença a estirar-se, però s’esta preparant una de bona.
A la volta sisena, Vettel roda 17é i Leclerc 13é, en una fosca cursa dels dos Ferrari i es en aquest moment quan Vetttel te una avaria als frens del Ferrari, que el fan seguir recte a la variant de final de recta, i el fan abandonar la cursa.
A la volta desena, Carlos Sainz demana procedir al “Plan A” en una conversa per ràdio que te amb el seu enginyer, mentre roda segón, darrera Hamilton que es líder amb deu segons d’avantatge.
Quan arribem a la volta divuit, Leclerc s’atura per canviar les seves rodes.
A la volta vint, Magnussen trenca algún component mecànic del seu cotxe, i deixa un xic d’oli en pista. Malgrat que l’indret òn queda aturat no es dolent, surt el Safety Car, i aqui esclàten els esdeveniments.
(Copyright foto: Media Scuderia Alpha Tauri F1)
A Mercedes fan entrar (o ho decideix per si mateix) a Hamilton, sense tenir en compte que el Pit Lane es tancat, també ho fa Giovanazzi, i això provocarà una sanció d’Stop and Go a tots dos més endavant.
Però el protagonista del moment es Leclerc, que estavella fort el Ferrari, provocant la sortida del Safety Car i una bandera vermella per reparar les proteccions,que aturarà la cursa gairebé mitja hora.
Però el protagonista del moment es Leclerc, que estavella fort el Ferrari, provocant la sortida del Safety Car i una bandera vermella per reparar les proteccions,que aturarà la cursa gairebé mitja hora.
I es en aquesta estona quan pasen coses, començant per Hamilton agafant un patinet i anant a veure als membres de direcció de cursa, per preguntar que ha passat; doncs ha passat que el Pit Lane era tancat, i o es podia entrar, i aixó provocarà una sanció en forma d’Stop and Go, que haurà de fer quan es torni a engegar la cursa, mitjençant una segona sortida des de aturats…no darrera el SC com tots ens pensàvem.
El gran beneficiat ha estat Stroll, que no s’havia aturat a canviar rodes, i ara es troba que torna a engegar la cursa, amb pneumàtics nous, i des de la segona posició.
A les 16,25 h de la tarda, el moment en que hauriem d’estar veient la bandera de quadres en condicions normals, torna a donar-se la sortida, i Stroll es víctima dels nervis i de la precipitació, i fa un recte a la Variante De La Roggia, i perd posicions.
Giovanazzi i Hamilton fan els seus respectius Stop and Go, amb el britànic caient a la darrera posició.
(Copyright foto: Mclaren Media )
Apoteosi final amb Sainz a la cacera de Gasly.
Cau ara Verstappen (Volta 31) i les posicions queden ja de forma real, amb Gasly al davant, seguit de Raikkonen, Sainz, Stroll, Norris, Bottas, Ricciardo, Ocón…
Sainz ben aviat es desfà de Kimi, i engega una cacera brutal per atrapar Gasly.
Mentretant, Hamilton es ja catorzé (volta 40) i desé a la volta 46.
Sainz apreta i apreta, i vol atrapar a Gasly, i hi han moments que sembla que ho aconseguirà, doncs a la volta 47 es a 1,533 segons i a la volta 50 a punt d’entrar en zona de DRS.
A dues voltes ja de la fi, l’enginyer li diu a Sainz per ràdio que sigui “tecnic”, fent servir una expresió anglesa que en aquestes circumstàncies vol dir que vagi en compte i ho doni per bó…pero Carlos li diu “Tom…jo vull aquesta victoria”…demostrant que te el que ha de tenir un pilot de curses. Ho prova i ho prova, posant un mode de consum de bateries agressiu per atrapar a Gasly…però li faltaràn dues voltes…o una, i no ho aconsegueix.
Guanya Pierre Gasly, que dona a l’automobilisme francés la primera victoria des de Panis, a Monaco 96.
El dia de glória ha arribat, que diu La Marsellesa…i Gasly s’ho mereix.
Aquesta vegada si, hem gaudit d’una cursa de debó; acceptant, això si, que només l’absència de Mercedes ens ho permet…el que no deixa de ser força frustrant.
-Scuderia Ferrari. Calamitat, desastre, pena i vergonya
-Red Bull. Massa avall avui. S’en espera més.
-Vettel. No te gens de sort, avui una avaria de frens el deixa fora.
-Vettel. No te gens de sort, avui una avaria de frens el deixa fora.
-Alfa Romeo. Menys del que s’esperava d’ells, tot i que han rodat a dalt una estona.
-Mercedes. Mala actuació en el pit stop de Hamilton. Una badada. I Bottas molt fluix.
-Charles Leclerc. S’ha equivocat a l’entrada de la parabolica, estavellant el cotxe.
-Charles Leclerc. S’ha equivocat a l’entrada de la parabolica, estavellant el cotxe.
-Pierre Gasly. Primera victoria en una gran actuació.
-Carlos Sainz. Protagonista d’una enorme i gloriosa actuació.
-McLaren. Fan una grandissima actuació i tornen òn han de ser
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Pierre Gasly | 10 | Alpha Tauri Honda | AT01 | 1.47.06 | 1 | 53 |
2 | 18 | Carlos Sainz | 55 | Mclaren Renault | MCL35 | +0.416 | 7 | 53 |
3 | 16 | Lance Stroll | 18 | Racing Point BWT | RP20 | +3.358 | 3 | 53 |
4 | 23 | Lando Norris | 4 | Mclaren Renault | MCL35 | +6.000 | 5 | 53 |
5 | 10 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | Mercedes EQ+ | +7.108 | 8 | 53 |
6 | 8 | Daniel Ricciardo | 3 | Renault | RS20 | +8.391 | 6 | 53 |
7 | 6 | Lewis Hamilkton | 44 | Mercedes | Mercedes EQ+ | +17.245 | 1 | 53 |
8 | 4 | Esteban Ocon | 3 | Renault | RS0 | +18.691 | 14 | 53 |
9 | 2 | Daniil Kyvyat | 26 | Alpha Tauri Honda | AT01 | +22.208 | 18 | 53 |
10 | 1 | Sergio Perez | 11 | Racing Point BWT | RP20 | +22.224 | 11 | 53 |
11 | NIcholas Latiffi | 6 | Williams Mercedes | FW43 | +36.593 | 20 | 53 | |
12 | Roman Gfrosjean | 8 | Haas Ferrari | VF20 | +35.164 | 13 | 53 | |
13 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo Ferrari | C39 | +36.312 | 4 | 53 | |
14 | George Russell | 63 | Williams Mercedes | FW43 | +36.593 | 19 | 53 | |
15 | Alex Albon | 23 | Red Bull Racing | RB16 | +37.533 | 17 | 53 | |
16 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo Ferrari | C39 | +55.199 | 15 | 53 | |
AB | Max Verstappen | 33 | Red Bul Racing | RB16 | DNF | 16 | 30 | |
AB | Kevin Magnussen | 20 | Haas Ferrari | VF20 | Hidraulica | 9 | 20 | |
AB | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF1000 | Accident | 5 | 23 | |
AB | Sebastian Vettel | 5 | Ferrari | SF1000 | Frens | 2 | 6 |